וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקהילה הגאה מובילה גל שנאה נגד ימנים"

האחדות שהציגה הקהילה הגאה נוכח הטרגדיה במצעד הגאווה הייתה למראית עין בלבד. חברי קהילה ימנים רבים טוענים כי הקהילה נשלטת על ידי גורמי שמאל שמשתיקים מי שאינו חושב כמוהם. צפו בראיון באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

אירוע הדקירה במצעד הגאווה בשבוע שעבר הביא מיד לגל עצרות של הקהילה הגאה, שעמדה מאוחדת ואיתנה לכאורה נוכח הטרגדיה שהתרחשה. היה נראה כי חברי הקהילה דיברו בקול אחד על האירועים, על ההסתה של פוליטיקאים ממפלגות הימין ואפילו - על חשיבות מצעדי הגאווה בכל עיר. אלא שמבט מקרוב מגלה לא מעט חילוקי דעות בתוך הקהילה, ובמיוחד לטענות על השתקות של חברים בקהילה שמחזיקים בדעות ימניות.

שגב ישראל אפריאט, הומו מסורתי ופעיל חברתי, אומר בראיון לאולפן וואלה! NEWS כי "גורמים קיצוניים בתוך הקהילה עצמה, ובתוך אגודת הלהט"ב, הובילו השבוע גל של שנאה בעצרת שנערכה אחרי מצעד הגאווה. התכוונתי ללכת לעצרת בגן מאיר אבל כששמעתי שינון מגל ונפתלי בנט התבקשו שלא לנאום, אמרתי: 'אוקי, זאת הולכת להיות עצרת שמאל, אין לי חלק בזה'. מגל ובנט אולי לא מסכימים עם הקונספט של נישואים גאים, ובעניין הזה אני לא מסכים איתם, אבל זה לא הופך אותם למסיתים נגד הקהילה".

לדעתו של אפריאט בקהילה ישנם רבים שהם ימנים, דתיים או דתיים לשעבר. במהלך השבוע נעשה ניסיון להקים את "האגודה הישראלית למען הלהט"ב" שתהיה בית להומואים ולסביות מהמרכז-ימין, ובימים אלה, לדברי אפריאט, מתגבש ניסיון ליצור אגודה חלופית לאגודת הלהט"ב שתהיה "של כולם, לא רק של הומואים שמאלנים".

מהאגודה למען הלהט"ב בישראל נמסר בתגובה: "האגודה מצרה על דבריו של שגב ועל סילוף העובדות. אנחנו מאמינות בערכי שוויון וחופש ובעצרת היה ייצוג לכלל המגזרים בקהילה הלה"טבית על כל גווניה. שכפי שאמרנו ונאמר שוב - נשמח לקיים מפגשים עם נציגי ציבור מכל הקשת הפוליטית, בכל מועד ובכל מקום. הבמה של העצרת לא הייתה של פוליטיקאים אלא של הקהילה הגאה, ראשי הארגונים ונוער גאה. נציג מכל מפלגה הוזמן לדבר, בלבד שיחתום על הצהרת כוונות לעשייה קונקרטית למניעת גילויי להטופוביה ואלימות. זו חובתנו המוסרית לוודא שמי שנמצא איתנו בדיאלוג יביא את עצמו לכדי מעשים למיגור התופעה הקשה שקיפחה חייה של נערה תמה בת 16. בתחילת השבוע התקיימה פגישה בלשכתו של השר בנט שבה נידונו צרכי הקהילה ונכחו בה נציגות מכלל ארגוני הקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully