וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר מות החייל ממכת חום: לא הייתה סיבה לבטל את הסיור

5.8.2015 / 0:13

מתחקור ראשוני שעשה הצבא עולה כי למרות החום הכבד ששרר אתמול, המפקדים לא טעו כשאפשרו את הסיור הלימודי בעיר העתיקה, שבו התמוטט טוראי דן סלע ומת. גורם צבאי: "לא היו סימנים מקדימים לכך שהוא אינו חש בטוב"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

בצה"ל ישנה היסטוריה ארוכה של מכות חום, אשר הסתיימו במוות טרגי של חיילים. רוב המקרים היו באימונים או בגיבושים ליחידות מובחרות. בעקבות הממצאים מחקירות המקרים הודחו בין היתר מפקדים, מועדי גיבושים הועברו למועדים קרירים, תכניות פעילות נדרשו לאישור על ידי דרגים בכירים בצבא ונכתבו נהלים ברורים כדי להימנע ממקרים דומים. המקרה מאתמול (שלישי), שבו מצא את מותו טוראי דן סלע ממכת חום, קרה כשהוא יצא לסיור חינוכי עם חיילי מערך "מגל", מסלול מפקדי כיתות לטירונים כלל צה"ליים - וזאת למרות עומס החום הכבד.

מתחקור ראשוני עולה שמהנתונים שקיבלו המפקדים, לא הייתה סיבה לבטל את הסיור בעיר העתיקה, שחלקו היה באזור ממוזג במוזיאון. המפקדים נתנו הנחיות להקפיד על שתייה לאורך הפעילות. גורם צבאי סיפר אמש: "לפחות מעדויות ראשוניות לא היו סימנים מוקדמים לכך שהחייל לא הרגיש טוב. כשהתברר שהוא סובל ממכת חום עם 42 מעלות, נעשו כל הפעולות להציל אותו. כל מי שהיה בשטח בשוק מהמקרה".

לוחמי גולני במסע בצפון הארץ, ינואר 2013. אלכסי רוזנפלד, דובר צה"ל
לוחמי גולני במסע בצפון הארץ, ינואר 2013/דובר צה"ל, אלכסי רוזנפלד

גורם צבאי נוסף התייחס למותו של טוראי סלע. "מדובר בחייל שהתגייס לפני כשבועיים לצה"ל. במסגרת הבדיקות השונות שיבוצעו כדי להבין מה קרה, תיבדק ההיסטוריה הרפואית שלו על ידי גורמים בחיל הרפואה". בנוסף לבדיקות הרפואיות יבדקו בצה"ל האם חודדו הנהלי השתייה של הטירונים במהלך הסיור והאם הועמדו לרשותם מספיק מים זמינים ראויים לשתייה.

יצוין, כי למרות עומסי החום מקיים צה"ל בגזרות השונות אימונים שונים בכפוף להנחיות אגף המבצעים וחיל הרפואה. עד כה לא התקבלה כל החלטה בזרוע היבשה לשנות את האימונים.

(עדכון ראשון: 23:57)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טוראי דן סלע. דובר צה"ל
סלע/דובר צה"ל
  • עוד באותו נושא:
  • מכת חום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully