וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: רגע לפני שקוראים "נאצי" - לזכור שבצד השני יש בן אדם

5.8.2015 / 0:44

נשיא המדינה, שחווה לאחרונה על בשרו מתקפה חריפה לאחר שגינה את רצח הפעוט הפלסטיני בדומא, תקף את תופעת ההסתה הפרועה נגד אנשי ציבור ברשת: "רגע לפני שיתוף הפוסט הארסי, לפני ה'שיימינג', הלינץ' ברשת - תעצרו רגע"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: מתן חדד

(ריבלין, אתמול: "לא לחכות לרגע האמת כדי להילחם בהסתה")

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס אמש (שלישי) להסתה הפרועה ברשת נגדו ונגד אישי ציבור נוספים בתקופה האחרונה. בערב לזכרו של תת-ניצב אפרים ברכה, ששם בחודש שעבר קץ לחייו לאחר שחווה שורת פרסומים פוגעניים כלפיו, במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, אמר ריבלין כי לנוכח המוות הטראגי, "הלקח הוא בפשטות שבצד השני של כל סיטואציה יש בן אדם. ברובד האנושי, הרגשי הבסיסי ביותר, שבו אנו מבינים שכולנו בני אדם. שמתחת למדי התת-ניצב - יש בן אדם. מתחת לגלימת השופט, או הפרקליט, גם מתחת למדי האסיר ומתחת לחליפת הסנגור - יש בן אדם. ומאחורי השלט שמחזיק המפגין, ואפילו מתחת לחליפת הפוליטיקאי".

"רגע לפני שיגור המאמר המושחז", הוסיף ריבלין, "שיתוף הפוסט הארסי, לפני ה'שיימינג', הלינץ' ברשת - תעצרו רגע, בצד השני יש בן אדם. גם רגע לפני פיזור ההפגנה הסוערת, ורגע לפני היציאה לביצוע מעצר ורגע לפני הפעלת הכוח והסמכות - בואו נזכור בצד השני יש בן אדם. גם רגע לפני שקוראים לשוטר 'נאצי' או קובעים שפקיד הוא 'גזען', מאיימים על פקח חניה, ורגע לפני שמקללים מורה, רגע לפני ששופכים את הדם - בואו נזכור בצד השני יש בן אדם. מי ייתן ומותו הטראגי של תת-ניצב ברכה ישמש לנו תמרור אזהרה".

עוד כתבות בנושא:
"נשיא של ערבים": המשטרה פתחה בחקירת האיומים נגד ריבלין
ריבלין: "לא לחכות לרגע האמת כדי להילחם בהסתה"
מתקפה נגד ריבלין בשל גינוי רצח הפעוט

נשיא המדינה ראובן ריבלין. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"תמרור אזהרה". ריבלין, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב בנצי סאו נשא דברים לזכרו של תנ"צ ברכה. "אפרים היה מפקד ומנהיג, צנוע ושקט, אשר סחף את פקודיו מעצם אישיותו. לכל אורך השנים הוכיח אפרים שוב ושוב שיש לו כתפיים חסונות ורחבות, המסוגלות לשאת אחריות רבה ואת כובד המשימה. אך לצערנו בשלהי חייו, הועמס עליהן מטען חורג אותו התקשה לשאת ולהכיל".

עוד הוא הוסיף: "את אפרים לצערנו לא נוכל להשיב, אך רוחו, מורשתו, והדרך אותה תווה, הוטמעו היטב בארגון ולאורן יחונכו עוד דורות רבים של מפקדים ושוטרים. אזרחי ישראל חבים חוב עמוק לאפרים. חוב עמוק לאדם ולקצין המצוין הזה. חוב לזכור את גדולתו, את דרכו האמיצה לפעול ללא מורא, תוך אמונה בצדקת הדרך, ללא חשש, בעוז רוח, בנחישות. משטרת ישראל ומדינת ישראל כולה מרכינה ראש בפני גדולתו של אדם אשר נתן את כל כולו למען בטחונם האישי של אזרחי ישראל".

"מותך הותיר אותנו עם שאלות קשות", אמר ראש להב 433, ניצב רוני ריטמן, "על כוחן של מילים, של אמירות המשתרגות בין ענפי ההצלחות הרבות וההישגים הלאומיים ומטפטפות תרעלה. הופכות זכאים לאשמים. חופש הביטוי, זקוק אף הוא לגבולות ולחקיקה מתאימה, שמא יהפוך את שופר הדמוקרטיה לקרן מלחמה. הבחירות שאנו עושים אינן קלות. לעתים קשות. קשות מדי. ידעת במשך זמן רב לעמוד בגבורה נגד כל השמועות שהפיצו המלעיזים, אשר פצעו ושרטו את ליבך שוב ושוב – עד שלא יכולת להן עוד. היינו עדים לחרושת שמועות זדוניות המטילות רבב בשמך הטוב, שמועות שאין בהן ולו שמץ של אמת".

(עדכון ראשון: 23:00)

ערב זיכרון במלאת חודש למותו של תת-ניצב אפרים ברכה, אוגוסט 2015. חטיבת דובר המשטרה
ערב זיכרון במלאת חודש למותו של תת-ניצב אפרים ברכה, אוגוסט 2015/חטיבת דובר המשטרה
ערב זיכרון במלאת חודש למותו של תת-ניצב אפרים ברכה, אוגוסט 2015. חטיבת דובר המשטרה
ערב זיכרון במלאת חודש למותו של תת-ניצב אפרים ברכה, אוגוסט 2015/חטיבת דובר המשטרה
ערב זיכרון במלאת חודש למותו של תת-ניצב אפרים ברכה, אוגוסט 2015. חטיבת דובר המשטרה
ערב זיכרון במלאת חודש למותו של תת-ניצב אפרים ברכה, אוגוסט 2015/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully