וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של הפצועה מהפיגוע: "לא נורמלי שיהודים נשרפים בכבישי הבירה"

משה שטיינמץ

4.8.2015 / 19:50

אמה של ענבר אזרק בת ה-27 שנפצעה בינוני מבקבוק תבערה במזרח ירושלים אמרה כי גם הפיגוע בדומא "מתועב", אך "אנו שמחים להיות בצד שזה לא הנורמה שלו". נתניהו ביקר אף הוא את בזק, שמאושפזת בעין כרם: "אפס סובלנות לטרור"

עריכה: שניר דבוש

חנה בזק, אמה של ענבר אזרק בת ה-27 שנפצעה אתמול באורח בינוני מפגיעת בקבוק תבערה במזרח בירושלים, אמרה היום (שלישי) לוואלה!NEWS כי "המעשה המתועב בכפר דומא הוא דרמטי, אבל גם כשמישהו מנסה לשרוף את הילדה שלי זה דרמטי. לדבריה, "זה לא נורמלי שיהודים נשרפים בכבישי ירושלים". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום את בזק, שעדיין מאושפזת במחלקה לכירורגיה פלסטית בהדסה עין כרם בירושלים. היא סובלת מכוויות בדרגה שנייה ושלישית ב-25% מגופה, בעיקר בגפיים התחתונות. בן זוגה, שהיה עמה ברכב, שוחרר מבית החולים.

האם חנה סיפרה עוד כי "ענבל סובלת מכוויות נרחבות ברגלים וביד. יש לה כאבים מאוד עזים. אנחנו עוברים שעות קשות, אבל מודים לקדוש ברוך הוא שזה נגמר ככה, כי יכול היה להיות יותר גרוע אלמלא הם הצליחו לנטוש את האוטו".
ענבר, אמא לשלושה ותושבת היישוב קידה הייתה בדרך לשכונת פסגת זאב בבירה כשנפגעה. אמה הוסיפה ואמרה כי "אילו הילדים היו באוטו זה גם היה נגמר אחרת".

לקריאה נוספת על האירוע
חובש נפצע בפיגוע התבערה וטיפל בפצועה: "אחרי שטיפלתי בה התעלפתי"
חייל נפצע כשהציל את נפגעי הפיגוע: "אין פחד ברגעים האלה"
שלושה נפצעו מבקבוק תבערה שהושלך לעבר מכונית במזרח ירושלים

בקבוקי תבערה הושלכו לעבר רכבים בבית חנינא בירושלים, 3 באוגוסט 2015. קבוצת מדברים תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
רכבה של בזק שעלה אתמול באש/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת מדברים תקשורת

לדבריה, "ענבר זוכרת שהם שמעו פיצוץ גדול. נראה שהבקבוק נפל לרגליה כי שם הכוויות הקשות והחצאית שלה נשרפה לגמרי. היא סיפרה שהם הבינו שהם צריכים לצאת ובתושיה התגלגלה החוצה, כשבן זוגה נעזר בנהג שנעצר וסייע לו. זה היה נס, כי האוטו המשיך והידרדר והם הצליחו להתרחק".

האם אמרה כי "אנו שמחים להיות בצד שזה לא הנורמה שלו. בהנחה שיהודים ביצעו את הפשע המתועב בדומא, זה אירוע גדול ודרמטי, ומצד שני, כשמישהו רוצה לשרוף את הילדה שלי זה גם דרמטי. זה לא נורמלי שיהודים נשרפים בכבישי ירושלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נתניהו ביקר את הפצועה מזריקת בקבוק התבערה: "אפס סובלנות לטרור". צילום: לע"מ, רויטרס, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מבקר את שני בזק, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: לע"מ, רויטרס

במהלך ביקורו בבית החולים, אמר נתניהו כי "לפני ימים אחדים ביקרתי את אחיו של הילד עלי, שנפגע מבקבוק תבערה שהושלך על ביתו על ידי מחוללי טרור נגד ערבים. עכשיו ביקרתי את ענבר, אישה צעירה שנפגעה מבקבוק תבערה שהושלך על ידי מחוללי טרור נגד יהודים. אחיו של עלי הוא ילד בן ארבע, ענבר היא אם צעירה לשלושה ילדים בני שנתיים, שלוש וארבע. טרור הוא טרור הוא טרור".

ראש הממשלה הדגיש כי "המדיניות שלנו היא אפס סובלנות לטרור ולא משנה מאין הוא בא. אנחנו מגנים אותו ונלחמים בו באותה מידה. לפני ימים אחדים הקהילה הבינלאומית הצטרפה לגינוי שלי נגד הטרור שכוון נגד ערבים ואני מצפה שהם יצטרפו, נגד אותו טרור שמכוון נגד יהודים. אני עדיין מחכה".

לדבריו, "אין חוק מעל חוקי המדינה. חוקי המדינה חלים על כולם ומי שיפר אותם, מי שידגול בפשעי שנאה, מי שיפעיל אלימות, מי שיפעיל טרור, אנחנו נפעיל מולו את כל כובד החוק לרבות כשצריך, כפי שעשינו אתמול, מעצרים מנהליים. אפס סובלנות לטרור, זה מחייב אותנו, זה מחייב גם את הקהילה הבינלאומית".

נשיא המדינה ראובן רבלין שוחח עם ענבר היום ואיחל לה ולשאר הפצועים החלמה מהירה ורפואה שלמה. הנשיא אמר: "שוחחתי עם ענבר, שסובלת מכאבים לא קלים, גיבורת חיל שחייה ניצלו בפיגוע הנורא. למרות הקושי שלה, ענבר סיפרה לי כיצד מתרחב ליבה אל מול גילויי האהבה והתמיכה אותם היא מקבלת מאז שאושפזה מהעם כולו, על הטיפול המסור והמקצועי לו היא זוכה מהצוות בבית החולים, על מה שהיא הגדירה 'עם ישראל בתפארתו'.

עוד הוסיף הנשיא רבלין: "אמרתי לענבר שאת הטרור, ואת המחבלים בני העוולה שפגעו בה ובאנשים היקרים שלקחו חלק בחילוצה, אנחנו נעצור. אזרחי ישראל לא יחיו תחת פחד קיומי, לא ישנו את אורחות חייהם מפני חרב הטרור המונפת. מדינת ישראל חייבת להגן על בטחון אזרחיה- זוהי חובתה ולא רק זכותה. מיגור הטרור הוא חובה מוסרית של פיקוח נפש. בנס אירוע הטרור אתמול לא גבה מחיר בנפש, אך אין זה מפחית כהוא זה מחומרתו. מדינת ישראל צריכה לגלות יד ברזל כנגד המבקשים רעתה ורעת אזרחיה ולהבטיח שאזרחיה יוכלו לחיות בבטחה, בכל מקום בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully