וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף בני אדם הגיעו להלוויית החייל הבודד מגולני: "כולנו עם אחד"

4.8.2015 / 15:45

סמל גזהאן יימאטה ששם קץ לחייו, נקבר בבית העלמין הצבאי בקריית גת מוקף במאות בני אדם שלא הכירו אותו, לאחר ששמעו על ההלוויה. "זה רגע עצוב, אבל מראה כמה עם ישראל מאוחד ברגעים קשים"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל

אלף בני אדם הגיעו בצהריים (שלישי) לבית העלמין הצבאי בקריית גת על מנת לחלוק כבוד אחרון לסמל גזהאן יימאטה, חייל בודד בן 26 ששירת בחטיבת גולני ושם קץ לחייו לפני יומיים. בעקבות קריאה נרגשת ברשתות החברתיות, הגיעו מלווים מכל רחבי הארץ – בין אם הכירו את גזהאן ובין אם לא. "ראינו שהוא חייל בודד ושמבקשים שיגיעו להלוויה, וכך עשינו, יחד עם מאות נוספים", אמר ירון מקריית גת, שהגיע להלוויה בעקבות הודעה שקיבל בווטסאפ. "זה מחמם את הלב לראות את זה. זה רגע עצוב, אבל מראה כמה עם ישראל מאוחד ברגעים קשים".

גזהאן הגיע לארץ לפני חמש שנים מאתיופיה, שם איבד את שני הוריו. לדברי חבריו, הוא סבל ממצוקות שונות מאז הגיע לארץ והותיר אחריו שני אחים. "הוא היה חייל בודד שהתגייס בגיל מאוחר", סיפר עליו אחד מחבריו. "הם לא יודעים כמה התאמצת כדי להיות לוחם בגולני. יש לך חברים מצוינים, אנחנו נמשיך דרכך".

הלווית החייל הבודד בקריית גת, אוגוסט 2015. מאצ'י הוף
"הגענו יחד עם מאות נוספים". הלווייתו של גזהאן/מאצ'י הוף

רמי כהן, שהגיע גם הוא להלוויה מבלי להכיר את גזהאן, סיפר כי הגיע לאחר שראה את הפרסום בפייסבוק. "זה מחמם את הלב. יש כאן ימין ושמאל, דתיים חרדים וחילונים, כולנו עם אחד. אפשר להגיד על העם הזה הכול, אבל כולנו מאוחדים". גם אייל, חייל בודד מצרפת שהגיע להלוויה, עמד עם דמעות בעיניים. "פשוט כואב. גם אני חייל בודד", אמר. "אני לא מכיר אותו אבל, היה חשוב לי מאוד להגיע ולכבד אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פוסט בקבוצת פייסבוק 'אנשים טובים למען חיילים בודדים', 3 באוגוסט 2015. פייסבוק, צילום מסך
פוסט בקבוצת פייסבוק 'אנשים טובים למען חיילים בודדים', 3 באוגוסט 2015/צילום מסך, פייסבוק

אתמול הופצו ברשתות החברתיות קריאות להגיע להשתתף בהלוויה. "לכל עם ישראל להגיע וללוות (אותו) בדרכו האחרונה", נכתב בפוסט בקבוצת הפייסבוק "אנשים טובים למען חיילים בודדים", שבה חברים אלפי משתמשים. בפוסט אחר, שפרסמה הגולשת ענבר שפי, היא סיפרה כי מדובר בחייל שלה. "אנסה לתאר בכמה מילים, אף על פי שקצרה היריעה על מנת לתאר אותו", כתבה. "הוא עלה ארצה, מלא אור וברק בעיניים, לשרת לתרום ולהפוך חלק מהחברה הישראלית. במושגי צה"ל הוא כבר לא היה ילד וחצה את 25 כבר טרם גיוסו. הוא היה מעין אבא של החיילים בצוות, תמך, איזן והרגיע את הרוחות. כשהייתי חוזרת מהבסיס הביתה עודני זוכרת את עצמי מספרת למשפחה על החייל הכה אינטליגנט, משכיל ומיוחד שנפל בחלקי לפקד עליו. למרות גילו, הוא בחר בשירות קרבי והתגייס לגולני. אני זוכרת כמה מאושר היה בהשבעה בכותל כאשר נשבע לשירות צבאי קרבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully