וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט הנכד של כהנא: דעותיו קיצוניות ומשיחיות, אבל הוא אינו מסית

עו"ד יובל זמר, פרקליטו של מאיר אטינגר שנעצר אתמול, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "החוקרים מנסים להראות 'אנחנו עושים' עקב האירוע בכפר דומא. מקווה שפרקליט המדינה לא יראה את עצמו כבית דין שדה". מעצרו הוארך ב-5 ימים

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניר חן

יממה לאחר שנעצר מאיר אטינגר, נכדו של מאיר כהנא והיעד המרכזי של החטיבה היהודית בשב"כ, עורך הדין שלו מבהיר כי מעצרו אינו אלא ניסיון של היחידות החוקרות להראות שהן פועלות לאחר פיגוע ההצתה בכפר דומא בשבוע שעבר. "מאיר נכנס לחקירה בחשד להפרת אחד הצווים המנהליים שחלים עליו. על מה הוא עצור כרגע ומה הוביל למעצרו בעיתוי הנוכחי - אנחנו יכולים רק לנחש", אמר עו"ד יובל זמר. מעצרו הוארך היום בבית משפט השלום בנצרת בחמישה ימים.

"אם הם חושבים שהוא מעורב בהצתת כנסיית 'הלחם והדגים', מדוע הם לא חקרו אותו ועצרו אותו בשלושת השבועות האחרונים, כשהפרשה הזאת נחקרה?", תמה זמר. "לדעתי, אין שום קשר בין האירועים. יש אווירה ציבורית מאוד קשה בעקבות האירוע הקשה ביום שישי בכפר דומא, ויש רצון של היחידות החוקרות לשדר איזשהו מסר של 'הנה אנחנו פועלים', ו'הנה אנחנו עוצרים'. וזה סקסי, וזה מצטלם טוב, זה משתדר טוב, זה נכדו של הרב כהנא, אז עוצרים. אין שום תשתית ראייתית, או איזשהו צורך חקירתי במעצר הזה, פרט לתעלול יחצ"ני".

מאיר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא. אהוד אמיתון - סוכנות תצפית,
"וזה סקסי, זה מצטלם טוב, זה נכדו של הרב כהנא, אז עוצרים". אטינגר/אהוד אמיתון - סוכנות תצפית

מסתמכים בין היתר על עמדותיו הקיצוניות ועל גישתו, לפיה יש להתסיס את הצד הפלסטיני כדי להפיל את השלטון פה. להבעיר את השטח.

"העמדות הן קיצוניות, הן קיצוניות מאוד אפילו. הן צבועות בצבעים עזים של משיחיות, ועדיין, אנחנו צריכים ללמוד לקבל גם דעות שהופכות לנו את הבטן, כי אנחנו רוצים לחיות במקום שבו לכל אחד יש את הזכות להביע את דעתו. וכשנשמעות דעות קיצוניות, הן מימין והן משמאל, אנחנו צריכים כחברה להיות מספיק בוגרים ומסוגלים להכיל את הדעות האלה. אני לא רוצה למצוא את עצמי במקום שבו אדם בגלל דעותיו מוחזק במעצר.

"הגבול בין הבעת עמדה לגיטימית לבין הסתה הוא גבול שהוא די ברור, במיוחד במקרה הזה. כל מי שיקרא את הבלוג של מר אטינגר יגלה שם עמדות מאוד קיצוניות שאני לא יודע אם יש לו שותפים רבים יותר מאיזשהו קומץ מצומצם שקרוב אליו. אבל אין שם קריאה לביצוע מעשים, אין שם הסתה לפגיעה באנשים או במבנים. יש שם עמדות לא נעימות לאוזניים, לא נעימות לשמיעה, אבל עמדות שהוא רשאי להחזיק בהן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הבית שהוצת בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015. רויטרס
"אחרי האירועים הקשים הם רוצים להראות - 'אנחנו עושים'". בית המשפחה בכפר דומא/רויטרס

אטינגר לא ממש מאמין במוסדות המדינה, הוא מאמין שפה צריכה להיות מדינת הלכה. איך הוא מקבל אותך?

"אני מגן על כל מי שזקוק להגנה משפטית. אני מגן על הזכות שלי ושלך להשמיע את דעתנו באופן חופשי ולא לפחד מהנקישה בדלת שתשלח אותנו לבית המעצר. אני לא יודע איך הוא מקבל את זה שהוא מובא בפני בית משפט שהוא, כפי שהוא מפרסם, לא מאמין בו. אבל איתי הוא משתף פעולה כך שאני מניח שהוא מיישב את הסתירה הזאת בינו ובין עצמו.

"לצערי, הדיבורים על מעצר מנהלי נשמעים יותר ויותר. צריך לזכור שמעצר מנהלי זה הפגיעה הקשה ביותר בזכויות אדם. זה למעשה להחזיק אדם מאחורי סורג ובריח בלי לאפשר לא לו ולא לסנגורו להיחשף לחומר הראיות ולנסות להתמודד איתן. אני מאוד מאוד מקווה שפרקליט המדינה יעשה את מה שהוא עשה לפני מספר חודשים כשהשב"כ ביקש לעצור אותו בצו מנהלי, ודחה את הבקשה. אני לא חושב שחל שינוי נסיבות ברמה המשפטית, כן יש שינוי נסיבות ברמת האווירה הציבורית. אני מקווה ומאמין שפרקליט המדינה לא יראה את עצמו כאיזשהו בית דין שדה בכיכר העיר, אלא ייצמד לכלים המשפטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully