וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הביקורת העולמית, פקיסטן הוציאה להורג רוצח "קטין"

4.8.2015 / 11:40

שפקט חוסיין, שהורשע ברצח ילד ב-2004, נתלה בבית הכלא בקראצ'י. התביעה טענה שהוא היה בוגר בזמן ביצוע המעשה, אך עורכי דינו טוענים: הוא היה בן 17, ההודאה הוצאה ממנו בעינויים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

פקיסטן הוציאה היום (שלישי) להורג אדם שהעונש שהוטל עליו גרר זעם בינלאומי בשל טענות עורכי דינו שהוא נעצר עוד בזמן שהיה קטין ושהודאתו ברצח הוצאה ממנו תוך כדי עינויים.

"שפקט חוסיין הוצא להורג הבוקר בפקיסטן, על אף קריאות נרחבות, הן בתוך המדינה והן מחוצה לה, לדחות את ביצוע גזר הדין", נמסר מארגון זכויות האדם "מיזם הצדק של פקיסטן", שייצג את חוסיין. גורם רשמי בבית הכלא המרכזי בעיר קראצ'י, שם התקיים המשפט, אישר כי חוסיין הוצא להורג.

החוק בפקיסטן לא מאפשר הוצאה להורג של אדם שנעצר בזמן שהיה קטין, אולם התביעה במדינה טוענת כי חוסיין היה אדם בוגר, שעבד כשומר בזמן מעצרו. עורכי דינו טענו כי רישומי בית הספר מעידים על כך שהוא היה בן 17 בשנת 2014, אז כיבו עליו החוקרים סיגריות ועקרו את ציפורניו עד שהודה כי רצח ילד. משפחתו אף טוענת כי הוא היה בן 14, אך עורכי דינו טענו כי היא לא שמרה מסמכים שנוגעים לתאריך הלידה שלו.

עוד ידיעות מהעולם
איראן: עיתון שמרני שביקר את הסכם הגרעין נאסר להפצה
התכנית השאפנית של אובמה למלחמה בהתחממות הגלובלית
שנה לאולימפיאדה: "משטרת ריו הרגה 1,500 איש בשנים האחרונות"

אמו של שפקט חוסיין, שנידון למוות בפקיסטן בשל רצח שביצע בזמן שהיה קטין, מחזיקה את תמונתו, מרץ 2015. AP
אמו של חוסיין שפקט מחזיקה בתמונתו, חודש מרץ/AP

פקיסטן תלתה כ-200 בני אדם מאז דצמבר, אז ביטלה הממשלה את השעיית עונש המוות בעקבות הטבח שביצעו לוחמי טליבאן בבית ספר צבאי בפשוואר ורצחו כ-200 בני אדם. לטענת ארגון זכויות האדם אמנסטי, רק איראן וסין הוציאו השנה להורג יותר אנשים מאשר פקיסטן. רק חלק קטן מאלו שהוצאו להורג אכן היו קשורים לטרור ועורכי הדין של הנידונים טוענים כי מערכת המשפט מלאה בפגמים.

מעט שוטרים אומנו לעריכת חקירות ורבים מהם מואשמים בעינוי חשודים במטרה להוציא מהם הודאות בפשע. לעתים קרובות, הסנגורים, הממונים מטעם בית המשפט לנאשמים העניים, אינם מופיעים לדיונים. משפחתו של חוסיין טוענת כי זה מה שקרה גם עם שפקט.

"היו לו כוויות של סיגריות על הכתף שלו", אמר אתמול אחיו מנסור. "הם גם שרפו את הקרסוליים שלו עם מקל חם. הצלקות האלו עדיין שם". אם המשפחה טענה כי הם למדו על עונש המוות של חוסיין רק לאחר תחילת המשפט. היא הוסיפה כי לא היה להם 30 אלף רופי (כ-1,100 שקלים) כדי לשלם לעורך דין פרטי. האם הייתה יכולה להרשות לעצמה לבקר רק פעם אחת את בנה זמן שהיה בכלא והיא לא ראתה אותו לפני מותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully