וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יתפשר": ליצמן דורש תוספת מיליארד שקלים לתקציב הבריאות

משה שטיינמץ

4.8.2015 / 12:50

סגן שר הבריאות מתנגד לרפורמות של שר האוצר ומבקש להחזיר את "התרופות מצילות החיים", שאינן כלולות בסל הבריאות, לתוך הביטוחים המשלימים של קופות החולים. נציגי המשרדים נפגשו הלילה ולא הגיעו להסכמות. "לא מאמינים ששר האוצר החברתי יסכים לקצץ בבריאות"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

הקבינט החברתי-כלכלי אישר היום (שלישי) פה אחד את הרפורמות שהציע שר האוצר משה כחלון במסגרת הצעת תקציב המדינה לשנים 2016-2015. באוצר העריכו עוד לפני הישיבה כי הקבינט יאשר את רוב הרפורמות לקראת ההצבעה במליאת הכנסת בספטמבר הקרוב, אלא שבנוגע לרפורמות שמתכנן כחלון במערכת הבריאות, שהן "מהחשובות ביותר מבחינתו", ישנם חילוקי דעות קשים בינו לבין סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מיהדות התורה. לאורך הלילה התקיימו דיונים בלשכתו של ליצמן בינו לבין אנשי האוצר, אולם לא הושגה התקדמות משמעותית.

נוסף על התנגדותו של ליצמן לרפורמות, אשר לדברי כחלון צפויות להביא להוזלה משמעותית בהוצאה של משקי הבית על בריאות, הוא אף דורש מיליארד שקלים נוספים מעבר להצעת האוצר, העומדת על יותר מ-26 מיליארד שקלים. בסביבתו של ליצמן מזהירים ואומרים כי הוא אינו מוכן לפשרות. סגן השר הוביל את יהדות התורה לפשרה בעניין קצבאות הילדים, ולכן הוא מצפה משר האוצר להתגמש איתו בעניין הבריאות. ליצמן אינו חבר בקבינט, המאשר את הרפורמות בשם הממשלה, אך אישורן בניגוד לדעתו עלול להביא למשבר ואף לאי-תמיכה של סיעת יהדות התורה בהצבעה על התקציב בכנסת.

מקורב לליצמן אמר אמש לוואלה! NEWS כי סגן השר איתן בדעתו. "לכחלון יש מחויבות לליצמן, שאיפס את ההתנגדות של החרדים לתקציב בנושא הקצבאות", אמר. כמו כן, גורמים בסביבתו של ליצמן אמרו כי הם "לא מאמינים ששר האוצר החברתי יסכים לקצץ בבריאות. הוויכוח הזה הוא לא מהלך פוליטי. צריך להיות ברור שלמערכת הבריאות, הנמצאת לקראת קריסה, צריך להוסיף כוחות".

לקריאה נוספת:
גורם בש"ס: דרעי לא יתמוך בתקציב המדינה ללא מע"מ אפס
ביהדות התורה מבהירים לנתניהו: "לא נוותר על שקל שהובטח לנו"
כחלון הציג את תקציב המדינה ש"רואה אנשים"; בנט הזהיר שלא יתמוך

יעקב ליצמן קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
"לכחלון יש מחויבות לסגן השר". ליצמן/ראובן קסטרו

במקביל, ליצמן מבקש להחזיר את "התרופות מצילות החיים", שאינן כלולות בסל הבריאות, לתוך הביטוחים המשלימים של קופות החולים. סגן השר למעשה מנסה לתקן את החלטתו משנת 2009 להוציא את אותן תרופות מהסל. הוא כבר התבטא מאז כמה פעמים והביע את חרטתו. "אם יש משהו שאני מצטער עליו באמת הוא ההחלטה שקיבלתי כיו"ר ועדת כספים להוציא את התרופות מצילות החיים משירותי הבריאות הנוספים", אמר בעבר.

לא רק יהדות התורה עושה שרירים לקראת ההצבעה על תקציב המדינה. נציגי ש"ס נפגשו אתמול עם פקידי משרד האוצר לשיחות לקראת דיוני תקציב המדינה. גורם במפלגה טען כי באוצר ניסו להתחמק מההתחייבות על מע"מ אפס שהושג בהסכמים הקואליציוניים. לדבריו, היו"ר אריה דרעי הבהיר כי במצב הקיים ש"ס לא תתמוך בתקציב. המחלוקת בין הצדדים מגיעה לאחר שבועות של עימותים וחילוקי דעות הצדדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חזית נוספת בנוגע לתקציב המדינה התפתחה אמש בין כחלון לשר החינוך נפתלי בנט. לאחר הצגת התקציב החדש אמר שר האומר כי הוא מהווה שינוי תפישת עולם, שכן הוא שם דגש על הפן החברתי. בין היתר, נקבע כי בתקציב הנוכחי יחול קיצוץ רוחבי של 3% בכל משרדי הממשלה. עם זאת, בנט מיהר לדחות את דבריו של עמיתו לממשלה. "אם האוצר מתכנן לפגוע בחינוך, הוא יגלה שאין לו אצבעות להעביר תקציב", כתב בנט בחשבון הטוויטר. "הבטחתי: סייעת שנייה, צפיפות בכיתות, מתמטיקה, ואקיים".

בתוך כך, ראשי רשויות מכל רחבי הארץ השתתפו אתמול במסיבת העיתונאים ודרשו שיועברו 600 מיליון שקלים לפתרון בעיית הצפיפות הכיתות כתנאי לפתיחת שנת הלימודים. "אם לא יהיו הדברים האלו בתקציב – לא נפתח את שנת הלימודים", איים יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס.

כחלון מקדם רפורמה לריסון הרפואה הפרטית

הרפורמה בבריאות שמתכנן כחלון כוללת בין היתר את צמצום כפל הביטוחים בתכניות שירותי הבריאות הנוספים (שב"ן) - הביטוחים המשלימים של קופות החולים, ובחברות הביטוח. כמו כן מציע כחלון כי ההתחשבנות של קופת החולים תהיה ישירות מול רופא מומחה, במקום ההתחשבנות הישירה בין המטופל לרופא המתבצעת היום. עוד הוא מציע לצמצם את ניגוד העניינים הנובע מעבודה של רופא במערכת הפרטית והציבורית.

באוצר הסבירו השבוע כי ביטוחי הבריאות הפרטיים גדלו בצורה חסרת תקדים בעשור האחרון. כמו כן, לטענת האוצר, הפרמיות גדלו בכ-150% וכלל ההוצאות של משקי הבית על ביטוחי בריאות עלו בעשור האחרון בכ-2,000 שקלים למשק הבית - מכ-1,500 שקל בשנה לכ-3,500 שקל. מדובר בכ-2% מהוצאות כל משק בית.

כמו כן, כחלון מבקש להכניס סעיפים בחוק ההסדרים, הכוללים בין היתר איסור על רופאים לקבל מטופל במערכת הציבורית ולטפל בו במערכת הפרטית בחצי השנה שלאחר מכן. זאת, במטרה לרסן את התחזקות מערכת הבריאות הפרטית. בנוסף, בכוונת כחלון לאסור קיצור תורים במערכת הפרטית תמורת תשלום גבוה יותר, במטרה לצמצם את אי-השוויון. בנוסף לכך, מבטיחים באוצר הקצאת סכום של כמה מאות מיליוני שקלים, שעדיין לא נקבע במדויק, לטובת שיפור השירות בחדרי המיון, רכישת מכשירי MRI וקיצור תורים במערכת הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully