וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותו בסיס, תנאים שונים: "החיילים נמסים והקצינים מתקררים"

4.8.2015 / 0:32

חייל נח"ל שמשרת בבסיס בבקעת הירדן העלה פוסט לפייסבוק ומתח ביקורת על הפיקוד הבכיר בחטיבה השוהה בחדרים ממוזגים, בעוד שהוא וחבריו לנים באוהלים לוהטים: "הגיע הזמן להפסיק לשתוק"

חייל בנח"ל מתלונן שאין חשמל ומיזוג אוויר בבסיס  בבקעת הירדן, אוגוסט 2015. מתוך פייסבוק, צילום מסך
49 מעלות בלי מזגן. התמונה שהעלה החייל/צילום מסך, מתוך פייסבוק

חייל שמשרת בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל העלה אתמול (שני) פוסט לפייסבוק ושיתף בחוויה לא נעימה שעבר לאחר שהרגיש "שהעניין עובר כל גבול". הגדוד שבו הוא משרת נמצא בתקופת אימון מזה כשלושה חודשים בבסיס נבי מוסא שבבקעת הירדן. בבסיס נמצאים שני גדודים של חטיבת הנח"ל גדוד 50 וגדוד 931 שמתאמנים בתנאי חום קיצוני המאפיינים את האזור שמסוגלים להגיע ל-49 מעלות. לדבריו, את מרבית הימים מעבירים הלוחמים באוהלים ואילו שאר הבסיס שכולל גם הוא לוחמים ומפקדים מעביר את מרבית הימים באוהלים או בחדרים עם מזגן מקולקל.

לדברי החייל, שביקש להישאר בעילום שם, תנאי השירות בבסיס מתחלקים לשניים, כתוצאה מהפסקות חשמל הנמשכות לטענתו 18 שעות ביממה. האזור היחיד בבסיס שלא סובל מאותן הפסקות חשמל הוא אזור "הקצינים הגבוהים", כתב החייל, "מה שכנראה לא מביא לטיפול במצב הנוראי בבסיס, כי הרי למה לטפל במצב אם במגורים שלהם ובחדרי הישיבות יש מזגן?".

עוד בוואלה!NEWS:
מתקרבים ל"קו האדום": שיא צריכת החשמל נשבר פעמיים – בתוך יומיים
אביו של אבו חדיר ביקר את משפחת דוואבשה: "למציתים אין לב"
שני פצמ"רים שזלגו מסוריה נפלו ברמת הגולן וגרמו לנפגע חרדה

(עדכון ראשון: 20:05)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מה נסגר?". הפוסט שהעלה החייל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא חושב שמן הראוי שגדוד לוחם בצה"ל ייתן לחייליו להעביר את היום יום באורח חיים שכזה. המצב כאן ביום יום לא באמת מאפשר לחיילים לנהל אורח חיים נורמלי ותקין. לנו נמאס. נמאס לנו לדבר ולהמשיך לשאול יום אחרי יום מה נסגר? למה לא מגיע לנו שיסדרו את החשמל ושלפחות יהיה לנו את המינימום שבמינימום של חדרים ממוזגים לשהות בהם. אני חושב שהגיע הזמן לדבר, הגיע הזמן להפסיק לשתוק. התחלנו כבר להתרגל למצב העצוב שרק כאשר עושים רעש מדברים בסיסיים שכאלה, רק אז נעשה השינוי", הוא כתב.

בסוף דבריו פנה החייל לגולשים וביקש עזרה. "אני מבקש מכם לעזור לנו. לעזור לנו ולשאר הגדודים האחרים שימשיכו לבקר את הבסיס הלא הגיוני הזה. לעזור לנו לחיות חיים נורמליים בשגרת היום יום שמספיק לא קלה. שמספיק אינטנסיבית. מגיע לגדוד לוחם שנותן במשך שלוש שנים את כל חייו לצבא לפחות לנהל אורח חיים תקין. אורח חיים שיאפשר לנו לנהל שגרה הגיונית. בתקווה ענקית שבעזרכם נציל את המצב". עד כה זכה הפוסט ל-5,844 לייקים ו-880 שיתופים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בשל עומס החום הכבד והחריג, בו נשברו שיאי צריכת החשמל בכל מדינת ישראל גם בבסיס נבי מוסא היו מספר הפסקות חשמל. נציין כי הופסקו האימונים בבסיס והחיילים לא מבצעים פעילות גופנית מאומצת. כמו כן, נעשים מאמצים רבים על מנת לספק ללוחמים תנאים נוחים ככל האפשר במזג אוויר קיצוני זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully