וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: עיתון שמרני שביקר את הסכם הגרעין נאסר להפצה

השלטונות אסרו לפרסם שבועון שבבעלות מחוקק שמרני קיצוני והזהירו עיתון ואתר חדשות נוספים שפקפקו בעסקה שנחתמה בווינה. משרד התרבות: "ההסכם הושג תחת פיקוח המנהיג העליון, לא ניתן לבקרו ללא הצדקה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

איראן אסרה אתמול (שני) על הפצתו של שבועון שנמצאו בבעלותו של מחוקק שמרני המתנגד להסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות. כמו כן, השלטונות הזהירו את העיתון השמרני המוביל במדינה לאחר שעבר על חוקי הדיווח החדשים שנכנסו לתוקף עם החתימה על הסכם וינה. זאת הפעם הראשונה שמוטלים עונשים במסגרת מדריך הסיקור החדש שפורסם בשבוע שעבר, שהדגיש את רגישות הנושא בקרב הממשל בטהראן.

המחלקה המפקחת על התקשורת אסרה על הפצתו של השבועון "הדיי התשיעי", שנוהל על ידי חבר הפרלמנט הקיצוני חמיד רזאי. השבועון נקרא על שמו של תאריך בלוח השנה הפרסי, שבו התקיימה הפגנה גדולה למען הממשלה ב-30 בדצמבר 2009. זאת מאחר שהוא טען כי צוות המשא ומתן של איראן עבר על הקווים האדומים שהציב לשיחות המנהיג העליון עלי חמינאי. האזהרה ניתנה ליומון "כייהאן" ולאתר החדשות "רג'ה", שהשמיעו דברים דומים.

מנהיג איראן עלי חמינאי באקדמייה הצבאית בטהראן – 20 במאי 2015. AP
עברו על הקווים האדומים שהציב? המנהיג העליון חמינאי/AP

גופי התקשורת הואשמו בהעלבת עובדי ציבור ובהפרת חוקי הסיקור של הסכם הגרעין שפורסמו על ידי המועצה העליונה לביטחון לאומי. המועצה היא הסמכות הביטחונית הגבוהה ביותר במדינה והיא פיקחה על שיחות הגרעין בשמו של המנהיג העליון.

המחלקה המפקחת על התקשורת קראה לכלי התקשורת במדינה לשקול את "האינטרסים הלאומיים והביטחוניים ולהביע ביקורת במסגרת החופש ובאחריות". "צריך להפסיק להעיר הערות נגד האינטרסים הלאומיים שלנו הקשורים לאינטרס הביטחוני הלאומי שלנו", מסר חוסיין נושבאדי, דובר משרד התרבות. לדבריו, הסכם הגרעין הוא "הוא נושא חשוב, שהושג תחת הפיקוח של המנהיג העליון ולא ניתן להעביר עליו ביקורות בלתי-מוצדקות", הוסיף.

בעלי העיתון הביע אכזבה על ההחלטה, שהתקבלה בפעם השלישית. בפעמיים הקודמות השבועון נאסר להפצה בעקבות ביקורת שהשמיע אחרי הסכם הביניים שנחתם בנובמבר 2013 ומוקדם יותר השנה. בשני המקרים הקביעה בוטלה. "הממשלה הזאת הוכיחה שהיא הרבה פחות מוכנה לסבול ביקורת מאשר היא טוענת", כתב רזאי בעמוד האינסטגרם שלו.

(עדכון ראשון: 22:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully