וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי למדינות המפרץ: נגביר מכירת הנשק ופיתוח מערכות הגנה מטילים

3.8.2015 / 18:42

שר החוץ האמריקני נפגש בדוחא עם מקביליו מהמפרץ ודן על הסכם הגרעין עם איראן. לדבריו, כולם הסכימו על כך שאם ההסכם ייושם במלואו, האזור יהיה בטוח יותר. שר החוץ הקטארי: המזרח התיכון סובל מהכיבוש הישראלי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי הבטיח היום (שני) כי וושינגטון ומדינות המפרץ יפעלו יחד כדי לסכל פעולות של איראן שיערערו על ביטחון האזור. זאת, בתום שיחות עם ששת שרי החוץ של מדינות המפרץ בדוחא, בירת קטאר. כמו כן, קרי, שאמש ביקר בקהיר, הבטיח להגביר את משלוחי הנשק למדינות המפרץ, כחלק מניסיון של הממשל האמריקני להפיג את החשש מפני השלכות הסכם הגרעין.

במסיבת העיתונאים שכינס קרי עם מקביליו מערב הסעודית, מקטאר, מכווית, מאיחוד האמירויות הערביות, מבחריין ומעומן, טען שר החוץ האמריקני כי כולם הסכימו שאם הסכם הגרעין ייושם במלואו, האזור יהיה בטוח יותר. לדברי קרי, שהגיע לנסיכות כחלק מביקורו במזרח התיכון, בין הצעדים שעליהם דנו הצדדים היה פיתוח יכולות הגנה מפני טילים בליסטיים, האצת משלוחי הנשק והעברת אימונים של כוחות מיוחדים. קרי הוסיף כי צוותי עבודה יתחילו לדון בכך בשבוע הבא בערב הסעודית.

לקריאה נוספת על הסכם הגרעין
מצנע: "הסכם הגרעין הוא עובדה, המאבק עם ארה"ב פוגע בנו"
המחלוקת על הסכם הגרעין קורעת את יהדות ארצות הברית
קרי הגיע למצרים: "הסכם הגרעין יהפוך את האזור לבטוח יותר"

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בוועידה עם שרי החוץ של מדינות המפרץ בדוחא, קטאר, 3 באוגוסט 2015. רויטרס
קרי ושרי החוץ של המפרץ, היום/רויטרס

שר החוץ של קטאר חאלד אל-עטיה, שדיבר בשמן של שש חברות מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, הגוש היה מרוצה מהצגת הסכם הגרעין על ידי קרי. לדבריו, כעיקרון, חברות המועצה מברכות על העסקה שהושגה בווינה, שתהפוך את האזור לבטוח יותר. אל-עטיה טען כי מדובר בצעד ראשון בתהליך לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני - רמז לישראל, שאותה האשים במזרח התיכון. "המזרח התיכון סובל מכישלון תהליך השלום שנובע מהכיבוש הישראלי". אל-עטיה האשים את ישראל בחוסר נכונות להתפשר והוסיף כי היא חייבת לסיים את "המצור הבלתי-חוקי על רצועת עזה".

כמו כן, קרי נפגש היום בנפרד עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ועם שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר והם דנו במלחמת האזרחים בסוריה. מדובר בפגישה חריגה, שכן מוסקבה היא בעלת ברית מרכזית של הנשיא בשאר אסד, ואילו וושינגטון וריאד קוראות לסיום שלטונו.

בתוך כך, לברוב נפגש עם מנהיגי חמאס בדוחא, בהם ראש הלשכה המדינית חאלד משעל. לדברי גורמים בארגון, משעל הוזמן לביקור רשמי במוסקבה ומועד רשמי לכך ייקבע בהמשך. הפעם האחרונה שבה ביקר מנהיג חמאס ברוסיה הייתה ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully