וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית השאפנית של אובמה למלחמה בהתחממות הגלובלית

נשיא ארה"ב חשף כיצד הוא מתכוון להיאבק בשינויי האקלים, שלדבריו מאיימים על הכלכלה ועל הביטחון של אמריקה. "שינויי האקלים זהו האתגר הגדול ביותר הניצב בפנינו", טען. הרפובליקנים כבר מתנגדים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קרא לארצו ולעולם להגביר את המאמצים במלחמה בהתחממות הגלובלית במהלך החשיפה התכנית המואצת ומעוררת המחלוקת של ממשלו להפחתת פליטת מזהמים מתחנות כוח ברחבי המדינה. אובמה, שהכריז כי שינויי האקלים הם האיום הגדול ביותר שבפניו ניצב העולם, הוסיף כי התקנות החדשות ידרשו ממגזר האנרגיה לצמצם עד 2030 את פליטת גזי החממה ב-32% בהשוואה ל-2005.

"אנחנו הדור הראשון שמרגיש את השפעות שינויי האקלים. אנחנו הדור האחרון שיכול לעשות משהו לגבי זה", אמר אובמה לקהל אוהד שהגיע לבית הלבן כדי לשמוע על התכנית. "יש לנו רק בית אחד. יש לנו רק
כוכב אחד. אין לנו תכנית ב'", הוסיף.

לדברי אובמה, התכנית תקטין את חשבונות החשמל של התושבים ותשפר את המצב הבריאותי של השכבות החלשות ברחבי ארצות הברית. "תכנית האנרגיה הנקייה", שלפיה יתבסס משק האנרגיה על מקורות מתחדשים ולא על פחם, תציב בנוסף לכך את וושינגטון בעמדה חזקה לקראת השיחות הבינלאומיות שיתקיימו בפריז בהמשך השנה, שמטרתן להביא להסכם לצמצום ההתחממות הגלובלית.


עוד ידיעות מהעולם:
שנה לאולימפיאדה: "משטרת ריו הרגה 1,500 איש בשנים האחרונות"
קרי למדינות המפרץ: נגביר מכירת הנשק ופיתוח מערכות הגנה מטילים
מנהיג צפון קוריאה יקבל פרס למען השלום: "נלחם באימפריאליזם"

התכנית של אובמה להתמודדות עם שינויי האקלים. צילום מסך
"עלינו לנקוט בצעדים אגרסיביים כדי לעצור זאת". אובמה/צילום מסך

אובמה ימשש את התכנית באמצעות צו נשיאותי כשהוא עוקף את הקונגרס המתנגד לניסיונות החקיקה לצמצום הזיהום שנגרם כתוצאה מפליטת פחמן דו-חמצני – גז חממה נפוץ שלפי מומחים גורם להתחממות כדור הארץ. המדינות השונות והתעשיות צפויות לנסות ולערער בבתי המשפט על התקנות החדשות, שעתידן לטווח-ארוך תלוי ביכולתן לצלוח את האתגרים המשפטיים שיעמדו בדרכן. הצגת התכנית היא חלק מרצונו של אובמה לממש את הבטחת הבחירות שלו עוד מ-2008, אז הצהיר כי הוא יילחם בשינויי האקלים.

ההכרזה על התכנית גררה כצפוי ביקורת נוקבת מצד הרפובליקנים. מנהיג הרוב בסנאט מיץ' מקונל טען כי החקיקה החדשה תגרום לסגירתן של תחנות כוח ולעליית מחירים. "אעשה כל שביכולתי כדי לעצור זאת", אמר. יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני, ג'ון ביינר, קרא לתכנית "מס אנרגיה", שהממשל מעוניין להטיל במהלך ההתאוששות האטית מהמיתון. "אני מאמין שהתכנית הסופית היא יקרה ומהווה עלבון שחצני לאמריקנים שנאבקים כדי לגמור את החודש", תקף ביינר. אובמה, מצדו, הדף את הביקורת שלפיהן התקנות החדשות יגרמו לחשבונות החשמל לתפוח, יפגעו בעניים ויעמיקו את האבטלה. "זה הדבר הנכון לעשות", הדגיש אובמה.

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully