וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי בירושלים נשאל: "אל-אקצא שלכם?" - והותקף בידי ערבים

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט

3.8.2015 / 12:39

שישה ערבים ישראלים ממזרח ירושלים מואשמים בסדרת תקיפות של יהודים ממניע לאומני בבירה. באחד המקרים, כשנשאל יהודי על הר הבית וענה שהוא שייך גם ליהודים - הוא הוכה באגרופן. זוג חרדי הותקף במכות תוך שהאישה צעקה "שמע ישראל"

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שני) כתבי אישום נגד שישה ערבים ישראלים, תושבי מזרח ירושלים, בגין חבלה בנסיבות מחמירות, פציעה חמורה וכן מעשה מגונה. לפי כתב האישום, השישה - ובהם שלושה קטינים - הטילו אימה על מטיילים בטיילת ארמון הנציב, ותקפו יהודים על רקע לאומני.

לפי כתב האישום, ביוני האחרון ניגשה החבורה ליהודי שהגיע לתצפית על הר הבית שנמצאת בטיילת. הנאשם המרכזי, נוח גזאווי, בן 22 ממזרח ירושלים, שאל אותו: "אל-אקצא, שלנו או שלכם?". כאשר השיב לו היהודי כי הר הבית שייך ליהודים ולערבים כאחד, החלו השישה להתגרות בו ובהמשך הכו אותו באגרופים בחלק גופו העליון. בשלב זה, לפי כתב האישום, הכה אותו גזאווי באמצעות אגרופון, ונאשם קטין תקף אותו בעזרת סכין יפנית ומקל.

במקרה אחר תקפה החבורה לכאורה זוג חרדי שהגיע לטייל במקום והכה אותם, תוך שהאישה קוראת קריאות "שמע ישראל". בתקיפה נשבר אפו של הגבר החרדי. מקרה חמור נוסף שהוזכר בכתב האישום אירע גם הוא ביוני, ובו ניגשה החבורה לזוג יהודי, וגזאווי ביקש לקחת עמו את הבחורה לעשר דקות. כאשר בן זוגה סירב - נגע אחד הקטינים ברגלה של האישה וגזאווי העיף את הכיפה מראשו של הגבר והחל לתקוף אותו באגרופים ובאגרופן. הפרקליטות, שטוענת כי כל התקיפות נעשו ממניע לאומני, ביקשה להאריך את מעצרם של השישה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully