וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית, אוטובוס או שאטל: בדקנו מהי הדרך המהירה להגיע לתל אביב

אבי אשכנזי, דנה ויילר-פולק וגיל ויטל

3.8.2015 / 11:09

לרגל תחילת העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן, יצאו שלושה אנשי מערכת מסורים מנקודת ההזנקה בעיריית ראשון לציון. האחד נהנה מנוחות הרכב הפרטי, אחרת דילגה על העומסים בנתיב התחבורה הציבורית והשלישי בחן את מהירות השאטלים. מי הגיע ראשון?

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

הבוקר נורתה יריית הפתיחה לתחילת העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן, אבל יריית הזנקה מעניינת הרבה יותר נרשמה בראשון לציון, שם יצאו לדרך שלושה מחברי מערכת וואלה! NEWS במטרה לבדוק: מהי הדרך המהירה ביותר להגיע בשעות הבוקר ליום עבודה בתל אביב, וכיצד, אם בכלל, ניתן להימנע מעומסי התנועה שבדרך.

מקום 1: נסיעה ברכב (53 דקות)

בנסיעה שלא הייתה מהירה בהרבה מזחילה של תינוק ממוצע, יצאתי מבית העירייה בראשון לציון לעבר בית וואלה! NEWS בתל אביב. המזל הוא שמדובר בחודש אוגוסט, כאשר רבים בחופש והעומס בכבישים יותר דומה ליום כיפור מאשר לזה שאני מכיר ביתר ימות השנה. המספרים מדברים בעד עצמם: כמות המכוניות בכבישים בשעה הזו בחודש הקיץ נמוכה בכ-40%, וזה יתרון שלקחתי בשתי ידיים. אחרי עומס ברחוב הרצל, שהמשיך לעומס בכביש 44, הגעתי לכביש 1 ושם חיכתה לי הפתעה מרעננת: עומס. עד כאן זה עוד היה נסבל. בכניסה לנתיבי איילון האיר שלט הכוונה שסיפר לי שאני עומד בפני עומס נוסף - הפעם מלה-גארדיה ועד דרך השלום. כמו פאר טסי, גם אני לא דפקתי חשבון ולמרות מה שהבטיח השלט - הגברתי מהירות והגעתי במהירות של כמאה קמ"ש למחלף השלום.

אז נכון, הגעתי ראשון נגד כל היגיון בריא, וזה נחמד. אבל האמת היא שאם במשרד התחבורה ובנת"ע היו נערכים נכון לעבודות, היינו רואים קווי שאטלים שיוצאים מהחניונים בראשון לציון, יבנה, חולון ובת ים מדרום, מהרצליה ונתניה מצפון ומראש העין, פתח תקווה, לוד ורמלה ממזרח. אז זה לא קרה, ועד אז - אני אשאר עם הנוחות שטמונה בישיבה על כיסא מאחורי ההגה, עם המוזיקה שאני רוצה לשמוע ובלי הצפיפות והאנשים שאני פחות רוצה לשמוע. בתחילת ספטמבר הסיפור יהיה שונה לגמרי, אבל כל זמן שהנזק הוא פחות משעת נסיעה - אעדיף לספוג אותו עם המזגן והרדיו.

(אבי אשכנזי)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקום 2: נסיעה באוטובוס (55 דקות)

מבית העירייה בראשון לציון יצאתי ב-7:40 בבוקר, והספיקו חמש דקות המתנה עד הרגע שבו עליתי לקו 274 של אגד. עומסי התנועה ביציאה מראשון לציון לא הורגשו, והפרחים לנתיב התחבורה הציבורית. בנסיעה באוטובוס לא נרשמה אווירה חגיגית, ואיש מהנוכחים שדיברתי איתם לא יצא מוקדם במיוחד לאור הפקקים הצפויים. "אני נוסעת בקו הזה מדי יום, לא עשיתי שינוי בזמני היציאה שלי בגלל החפירות", אמרה רחל מקוב, תושבת ראשון לציון. "שמעתי שדיברו על זה, אבל זה לא גרם לי לשנות את חיי. אם יהיה עומס - נחכה בסבלנות", אמרה.

את שלב החפירות העצמאיות באוטובוס סיימנו לקראת העלייה לאיילון, שם נרשם העומס הראשון. ועדיין, צריך להודות שביחס לשעה - הכבישים היו פתוחים לרווחה, ובתוך תל אביב התנועה הייתה דלה כמו התלהבות הנוסעים מהיום ההיסטורי. בדרך נמיר ירדתי מהאוטובוס, ובחרתי לעלות על אוטובוס נוסף בשל מטרד שגם בנת"ע לא יצליחו לפתור - מכת החום. קו 11 הביא אותי בשלום עד לפתחו של בית וואלה! NEWS, והשעון הראה 8:35.

(דנה ויילר-פולק)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקום 3: נסיעה בשאטל (62 דקות)

ההגעה מעיריית ראשון לציון לבית וואלה! NEWS הייתה מפרכת במיוחד, אך עם יד על הלב ועל המצח ספוג הזיעה, צריך להודות שהדרך גם לא הייתה ארוכה יותר מאשר ביום רגיל. סביר להניח שבנסיעה ברכב הייתי חוסך רבע שעה וקוטף את הניצחון במקצה, אבל באותה מידה גם ייתכן שאת הזמן היקר הזה הייתי מבזבז על מציאת חניה במרכז תל אביב. זה התחיל בנסיעה ברכב, מבית העירייה לחניון החינמי במחלף שפירים, המשיך בשאטל - גם הוא חינם. מי צריך את ברלין? - למרכז תל אביב, והסתיים בנסיעה באוטובוס שעלתה 6.90 שקלים.

שתי החלפות מתישות, אבל הכנתי את עצמי לגרוע מזה. זמני ההמתנה היו מינוריים, החוויה הייתה טובה, אבל אף אחד לא מבטיח לי שכך זה יהיה בכל יום. כן, אני יודע למי נשמרה הנבואה, אבל גם בשעה כה מוקדמת השאטל היה מלא לחלוטין, ובשעות השיא זה עלול להחריף אם תדירות ההגעה לא תספק מענה הולם. ירדתי בתחילת אבן גבירול, המתנתי פחות מדקה עד להגעת האוטובוס שהביא אותי לפתח בית וואלה! NEWS. הליכה שארכה שתי דקות גרמה לי לחצות את גבול השעה, ולסיים במקום השלישי והמכובד. העיקר ההשתתפות.

(גיל ויטל)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי עשרות שנים של דיבורים, שבועות של הכנות ואין-סוף רגעים של ספקות, הרגע ההיסטורי הגיע והעבודות על הרכבת הקלה בגוש דן יצאו לדרך. הבוקר בשעה 6:00 נפתחו בתל אביב הכניסות לרחובות מסביב לרחוב יהודה הלוי, לאחר לילה של עבודות וסגירת מתחם העבודה על ציר יהודה הלוי- הרכבת ממזרח ומערב לרחוב אלנבי. העיר תל אביב, תושביה ובאיה התעוררו להסדרי תנועה חדשים באזור.

שר התחבורה ישראל כץ בירך על כך ש"העבודות התחילו והשמים לא נפלו. זה יום היסטורי שייזכר". "בכל פעם מזכירים איך פספסנו את ההזדמנות להקים רכבת תחתית, ועכשיו זה קורה אחרי יותר מ-60 שנה. אני מעדיף שייצאו לדרך גם אם הם בשלים ב-90%", אמר כץ. לדבריו, קיים שיתוף פעולה מלא עם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. "אני בטוח שהאכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית תהיה משמעותית. העירייה צריכה לקבל עוד סמכויות לגבי מה שקורה במרחב הזה, אנחנו רואים בזה אתגר להרחבת הפריסה של התחבורה הציבורית בעיר", אמר. עוד הוסיף כץ, כי "בתוך שנה-שנתיים יראו את העבודות מתבצעות וערך הנכסים יעלה. אני רואה מה קורה בעפולה ונתיבות".

מפת העבודות האינטרקטיבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully