וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסעות ומקלחות: הפתרונות לעובדים ולעסקים שבלב עבודות הרכבת הקלה

3.8.2015 / 0:30

עם תחילת העבודות בתל אביב התריעו מוסדות שונים מפני תקלות, שעלולות לשתק את הפעילות הפיננסית של המדינה. על מנת לצמצם את הפגיעה בעובדים, במוסדות ובחברות עלתה שורת הצעות, בהן מנגנון שאטלים מתוזמן, הגדלת חניונים וחדרי התרעננות לרוכבים

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן החלו אמש (ראשון) ועמן גם כאב הראש לעובדים באזור ולתושבי הסביבה. לצד עומסי התנועה הכבדים, שישבשו את שגרת החיים במקום, חוששים מוסדות וחברות המרוכזות במקום מפגיעה כלכלית. בדיקת וואלה! NEWS ניסתה לבדוק כיצד ואם חברות נערכות לעבודות בשל עומסים שעלולים להביא לאיחורים ממושכים ולפגיעה בתפוקה.

סקטור מרכזי עם עובדים רבים באזור "הסיטי" – מפגש הרחובות רוטשילד-אלנבי-יהודה הלוי - הוא עובדי המערכת הפיננסית. במתחם זה, אזור החפירות והעבודות, עובדים מדי יום כ-15 אלף עובדי המערכת הבנקאית, הרשות לניירות ערך וחברות ביטוח. "אנחנו נמצאים בהידברות מול משרד התחבורה ונת"ע, שנועדה להמחיש להם את החשיבות של המגזר הפיננסי. ההתנהלות והתיאום שלנו עמם עומדת ברמה של הצגת תכניות, כדי למנוע כל תקלה ופגיעה בתשתיות האסטרטגיות והחיוניות של הבנקים", הסבירו גורמים במערכת הבנקאית.

לטענתם, כל תקלה ופגיעה בתשתיות האסטרטגיות והחיוניות של הבנקים, תשתק ותשבית לחלוטין את הפעילות הפיננסית והכלכלית במדינת ישראל. "הסיטי של רוטשילד מרכז את כל הפעילות הפיננסית של מדינת ישראל, כל הגורמים הללו צריכים לבוא איתם בתיאום מקסימלי של עבודות הפרויקט, כדי להימנע מטעויות לא מחויבות למציאות וכן מפגיעה בתשתיות", אמרו.

תחילת החפירות של הרכבת הקלה בגוש דן. אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
מתחילים את העבודות, אמש בתל אביב/ניב אהרונסון

הם הסבירו כי הגיעו לידי הסכמה עם משרדי התחבורה והתשתיות לפעול בשקיפות לפני כל פעולה, כמו למשל הפסקות חשמל יזומות או הפסקות מתוזמנות בתשתיות לצרכי חפירות. "אנחנו רוצים לדעת מתי ההפסקות האלו קורות כדי לא לפגוע בלקוחותינו וכן בסביבה הפיננסית שנמצאת באזור", טענו.

באשר בענייני התחבורה, טענו גורמים במערכת הפיננסית כי הם מנסים להגיע לידי הסכמה להקים מנגנון תחבורתי שישמש את העובדים. "פנינו אליהם בשם 15 אלף עובדי המערכת הפיננסית שמרוכזים באזור הסיטי, אנחנו רוצים למצוא מנגנון תחבורתי שיסייע לעובדים שמגיעים אל מקומות העבודה", אמרו. "אנחנו מבקשים פתרון מתוזמן שיקשור תנועת הרכבות לקווי ההיסעים לאזור. היינו רוצים גיבוי של שאטלים בזמנים שבהם מגיעים עובדי המערכת הפיננסית ברכבת. הצענו להם להקים מערכת שאטלים שמקשרת ישירות בין תחנת רכבת ההגנה והשלום לתוך אזור הסיטי, והדברים כרגע נדונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תחילת החפירות של הרכבת הקלה בגוש דן. אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
"אנחנו רוצים למצוא מנגנון תחבורתי שיסייע לעובדים שמגיעים אל מקומות העבודה"/ניב אהרונסון

הבנקים: יורחבו ההסעות לאזור

בבנק לאומי נערכים לתחילת העבודות על הרכבת הקלה בכמה ערוצים. זאת, במטרה להרחיב את מערך ההסעות שמעמידה נת"ע. בבנק טענו כי ההיערכות עתידה לכלול גם תגבור של מערך ההסעות בכבישים בין תל אביב למתחם "לאומי טכנולוגיות" בלוד, הקצאת מקומות חנייה נוספים לאופניים בתוך החניונים, ובניית מתחמי רחצה והתארגנות לאלו הבאים באופניים או ברגל. לאומי מצוי בקשר שוטף עם נת"ע ונציגיה עתידים לערוך ימי הסברה לעובדים במהלך החודש.

גם בבנק הפועלים נערכים לעבודות. נציגי נת"ע נפגשו עם עובדי הבנק והעבירו להם הדרכות, אך הם מחכים לקראת אוקטובר כדי ללמוד את ההשלכות עמן יצטרכו להתמודד ולבנות הערכות מסודרת. "בנק הפועלים, כחלק מהחברות והעסקים שנמצאים באזור הסיטי של תל אביב, נמצא בקשר עם נת"ע ולומד את השפעות פרויקט הרכבת הקלה. בשלב הראשון הבנק יתבסס על הפתרונות המוצעים לציבור ובוחן פתרונות נוספים", נמסר.

גם הבנק הבינלאומי הודיע כי הוא משתתף בהיערכות עם איגוד הבנקאים מול נת"ע, עיריית תל אביב ומשרד התחבורה. עוד נמסר מהבנק כי כל ההחלטות וההקלות שמתקבלות שם יחולו גם על עובדי הבנק.

בסיס הקריה: החיילים טרם קיבלו הנחיות

בקריה שבתל אביב משרתים אלפי חיילים וקצינים בשירות קבע, אשר לרוב מתניידים בתחבורה ציבורית. ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף חגי טופולנסקי, החליט לסגור את שער בגין בבסיס למשך חצי שנה במטרה להתקין בו מערכות אבטחה חדשות. זאת, על אף שהדבר עשוי להכביד עוד יותר על עומסי התנועה באזור עם תחילת העבודות. במערכת הביטחון ביקרו את החלטה ואמרו כי "בתקופה כל כך רגישה מבחינת תחבורה בתל אביב, לנוכח העבודות על הרכבת הקלה שישנו את כל סדרי התנועה בעיר, בוחרים באכ"א לשתק את אחד השערים המרכזיים במחנה".

למרות זאת, במטה הכללי לא נעשתה עד כה היערכות לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה. כך, למשל, לא ניתנו הנחיות לחיילים להגיע בשעה מוקדמת יותר או גמישות בהגעה בשעה מאוחרת יותר.

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב 3 אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
באוניברסיטה אמרו כי הם מנסים לגלות גמישות בהגעה לשעות המבחנים/ראובן קסטרו

אוניברסיטת תל אביב: סטודנטים, צאו מוקדם יותר מהבית

באוניברסיטת תל אביב בוחנים את הדברים לאור ההשפעה הצפויה על זמני ההגעה למוסד האקדמי. באוניברסיטה אמרו כי הם מנסים לגלות גמישות בהגעה לשעות המבחנים. לעשרות אלפי הסטודנטים הבאים מדי יום בשערי האוניברסיטה נמסרה הודעה לצאת מוקדם יותר למבחנים. "נבקש להזכירם כי הבחינות מתחילות בשעה 9:30, ניתן להיכנס לכיתת הבחינה עד לשעה 10:00, אנא היערכו בהתאם", הודיעו.

ההסתדרות: ועדי העובדים ינהלו משא ומתן עם המעסיקים

ועדי העובדים תודרכו כיצד עליהם לנהל משא ומתן עם המעסיקים באשר לגמישות בהגעה בזמן לעבודה וכן יציאה מוקדמת שתמנע פקקים. רמי רחפור, יו"ר הסתדרות המעו"ף במרחב תל אביב, אמר כי נערכה פגישה בין כל הוועדים במשרדי הממשלה, ביניהם משרד הפנים, ביטוח לאומי, מפעל הפיס, חברת חלמיש ואיגוד ערים, עם נציגי נת"ע והמנכ"ל בראשה. בפגישה זו, נמסר, הם קיבלו מידע על השינויים שהולכים להיות בגוש דן כתוצאה מבניית התשתיות של הרכבת הקלה, וכי אותם נציגי ועדי עובדים תדרכו את העובדים כיצד לפעול. "נאמר להם מצד מנכ"ל נת"ע שמערך העובדים צריך להיערך ולהגיע מוקדם יותר כדי לא לגרום לנזקים למעסיקים בעבודה". לדברי המנכ"ל, "כעת הוועדים צריכים להגיע למשא ומתן עם המעסיקים כדי להקל על העובדים בעניין הגעה לעבודה בזמן ויציאה מהעבודה בשעה שתמנע השתלבות בפקקים ובשעות הלחץ".

גם איגוד המוסכים נדרש לעניין והקים גוף שינהל משא ומתן לפתיחת ערוץ גישה מתאים ללקוחות שירצו להגיע ולבצע טיפולים לרכביהם. איגוד המוסכים צפוי להיפגש עם נציגי נת"ע ועם עיריית תל אביב כדי לפתור את בעיית הגישה למוסכים.
בהנהלת בתי המשפט הודיעו כי למרות ההתרעות, לא נעשו תכניות לקראת העבודות, שכן הם נמצאים בפגרה. לטענתם, לקראת החזרה מהפגרה הם יבחנו את המצב בשעת אמת ויקבלו החלטות בהתאם.

ישראל כץ, שר התחבורה, בתחילת החפירות של הרכבת הקלה בגוש דן. אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
הנחה לאסור על נסיעת רכבי שרים ואישי ציבור בנתיבי התחבורה הציבורית. כץ/ניב אהרונסון

כץ שוקל: איסור כניסת כלי רכב כבדים לתל אביב בבוקר

שר התחבורה ישראל כץ הנחה ביום חמישי האחרון את המפקח על התעבורה במשרדו, מאיר חן, לאסור על נסיעת רכבי שרים ואישי ציבור בנתיבי התחבורה הציבורית (נת"צים) באזורי העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן. לפי הנוהל, שרים ואישי ציבור רשאים לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית בכל רחבי הארץ. הוראתו של כץ נועדה ליצור שוויון ועל מנת למנוע אפליה בין נבחרי הציבור ליתר הנהגים.

בנוסף לכך, הודיע היום השר כי הוא הנחה את גורמי המקצוע במשרדו לגבש תכנית שתאפשר צמצום משמעותי של כניסת משאיות וכלי רכב כבדים לתל אביב בשעות הבוקר, בעיקר באזורי העבודות, במטרה להקל על עומסי התנועה. במסגרת התכנית, נבחנת האפשרות לאסור על תנועת משאיות וכלי רכב כבדים בין השעות 06:30 בבוקר ועד 09:30, בדומה להסדר הקיים בכמה כבישים מרכזיים בארץ, בהם בכביש 1, בקטע שבין שער הגיא לירושלים. שר התחבורה הדגיש כי האיסור על תנועת משאיות לא יחול על משאיות אספקה, המובילות את תוצרת הבוקר למרכולים ולרשתות השיווק.

(עדכון ראשון: 23:57)

מערכת וואלה!, צילום מסך
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב 3 אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב 3 אוגוסט 2015/ראובן קסטרו
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב 3 אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב 3 אוגוסט 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully