וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוזה קטלנית בתאילנד: "הישראלים בלחץ, שמו שלטים במים"

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS בעקבות מותה של תיירת בקופנגן, אמר נתי חדד, מנהל חילוץ והצלה בתאילנד, כי ישנה פאניקה מסוימת בקרב מבלים. "הסיכוי להינצל הוא 50%, תלוי כמה מהר מגיעים לבית החולים"

עריכה: ניר חן
"אנשים עדיין נכנסו למים. היה לי חשוב להזהיר את כולם"

"מפקד המשטרה קרא לי להגיע לחוף וזיהיתי מידה של פאניקה. אני ממליץ לא להיכנס למים בלילה", כך אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS נתי חדד, מנהל חילוץ והצלה בתאילנד - על המצב באי בעקבות מותה של תיירת בת 31 מעקיצת מזודה קובייתית בקופנגן.

בהלה התעוררה בסוף השבוע באתר נופש בקופנגן אחרי שמדוזות קטלניות הגיעו לחוף, פגעו ברוחצים וגרמו למותה של אישה אחת לפחות. לפי הדיווחים בתאילנד, כמה בני אדם נעקצו באחד החופים באי הנופש: צעירה תאילנדית בת 31 מתה מפגיעת המדוזה הארסית, ועוד שלושה בני אדם - שני קנדים ותאילנדי - נפגעו ואושפזו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
"נרצחה כשבאה לתמוך": מתה הנערה שנדקרה במצעד הגאווה בירושלים
השריפה ליד עין כרם: אבן ספיר נטוש. צפו בפינוי התושבים
ח"כ אורן חזן נחקר באזהרה בחשד לתקיפת ראש עיריית אריאל

המדוזה הקובייתית הרגה בשנה שעברה ילד צרפתי בן חמש ששחה בחופי האי. חדד, המפעיל מרכז סיוע לישראלים, סיפר: "קיבלתי דיווח ממפקד התחנה שיש מקרה של מדוזות ארסיות שמסתובות בחוף 'האדרין'. מיד נסעתי במעבורת הראשונה לשם, כמובן עם כל הציוד של החילוץ וההצלה. כשהבנתי שאנשים ממשיכים להיכנס למים, העליתי פוסט שכמובן הגיע לעשרות אם לא מאות אלפי שיתופים ואנשים. היה לי חשוב להזהיר את כולם".

IFB נתי חדד, חובש בתאילנד על התיירת שמתה מעקיצת מדוזה. מערכת וואלה!
חוף בקופנגן/מערכת וואלה!

חדד ציין כי פגש ישראלים שלא ידעו מה לעשות בעקבות המקרה הקטלני. "היו שם הרבה ישראלים מודאגים. שמו שלטים בחוף שאסור להיכנס למים. בטח שלא בלילה שזה הזמן המסוכן ביותר מבחינת מדוזות".

חדד, חובש בהכשרתו הרחיב מעט על המדוזה: "היא מגיעה מאוסטרליה וברגע שהיא נוגעת בעור היא גורמת לצריבה מאוד-מאוד חזקה. חשוב מאוד לצאת מהמים, אם אפשר לשים על זה שתן או חומץ ולהגיע למרכז רפואי או קליניקה לקבל טיפול ראשוני. הסיכוי להינצל הוא 50%, תלוי עד כמה עושים את הפעולה נכון ועד כמה מגיעים במהירות לבית חולים לקבל חמצן - כי הוא יורד במכה אחת והגוף פשוט משתתק ברגע שיש עקיצה. בגלל זה חשוב מאוד להדגיש לישראלים שנמצאים כאן. איפה שיש שלטים שאומרים "אסור להיכנס למים"- אסור להיכנס. מאד מסוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully