וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה בטורקיה: הכורדים פוצצו טרקטור תופת על כוחות צבא

שני שוטרים נהרגו ועוד 31 נפצעו מפיגוע ההתאבדות שביצעה המחתרת הכורדית ליד עמדה של המשטרה הצבאית במזרח המדינה, בסמוך לגבול עם איראן. אנקרה מכחישה כי אזרחים נהרגו בהפצצות מחנות ה-PKK בעיראק

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שני חיילים מצבא טורקיה נהרגו ועוד 31 נפצעו הבוקר (ראשון) בפיגוע התאבדות של המחתרת הכורדית (PKK) במזרח המדינה – כך נמסר מטעם מושל המחוז ומהצבא. טרקטור עמוס בחומרי נפץ התפוצץ בסמוך לתחנה של המשטרה הצבאית במחוז אארי, הסמוך לגבול עם איראן. המתקפה האחרונה התרחשה כחלק מההסלמה בלחימה בין הצדדים, לאחר שלפני יותר משבוע החל חיל האוויר הטורקי לבצע מאות תקיפות נגד מחנות אימונים של המחתרת בצפון עיראק.

מושל המחוז לא פירט כיצד הרשויות יודעות כי מדובר בהתקפה של ה- PKK, שטרם התייחסה לאירוע. אם אכן המחתרת הכורדית אחראית למתקפה, זאת תהיה הפעם הראשונה בסבב הלחימה האחרון בין הצדדים שבו היא מוציאה לפועל פיגוע התאבדות. מצבא טורקיה נמסר כי נמצאו גם רובי סער במקום ששימשו את התוקפים.

טורקיה: שני חיילים נהרגו ועשרות נפצעו בפיגוע של המחתרת הכורדית. צילום מסך
זירת הפיגוע, היום/צילום מסך

סוכנות הידיעות הטורקית דיווחה כי 260 לוחמים כורדים נהרגו מאז קרסה הפסקת האש בין צבא טורקיה לבין ה-PKK ב-24 ביולי. כמו כן, כלי טיס וכוחות שריון של צבא טורקיה הפציצו בסוף החודש שעבר עמדות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בצפון סוריה, אך היקף התקיפות נגד המחתרת הכורדית נרחב הרבה יותר.

בתוך כך, בכורדיסטן העיראקית טוענים כי כמה אזרחים נהרגו בתקיפות חיל האוויר הטורקי באזור. גורמים מקומיים בחבל האוטונומי, שהפציר בלוחמי ה-PKK לעזוב את שטחו, מסרו כי לפחות שישה בני אדם נהרגו ועוד כמה נפצעו בהפצצה ממזרח לבירת החבל, ארביל. סוכנות הידיעות "פיראט" הפרו-כורדית תיארה את המתקפה על הכפר זרקל כ"טבח".

נשיא החבל מסעוד ברזאני גינה את התקיפה, ש"הובילה למותם של אזרחים בכורדיסטן". הוא קרא לטורקיה "לחדול מתקיפת אזרחים". עם זאת, מצבא טורקיה נמסר כי התקרית נמצאת בבדיקה ושלל את האפשרות שלפיה אזרחים היו יכולים להיפגע בהפצצת הכפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully