וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סופות חול כבדות: מטוסים מירדן מופנים לנתב"ג

סוכנויות הידיעות ואבי אשכנזי

2.8.2015 / 19:00

גל חום כבד פוקד את המזרח התיכון ובשל הסופות לא ניתן לנחות בשדה התעופה בעמאן. בעזה תחנת הכוח תפסיק לפעול בשל העומס למשך שמונה שעות, בעיראק האזרחים הוצאו לחופשה ובאיראן הורגשו 70 מעלות

יח"צ - חד פעמי

גל חום כבד פוקד את המזרח התיכון בימים האחרונים כשבמדינות רבות הטמפרטורות נוסקות לשיאים חדשים. ברצועת עזה הודיעה היום (ראשון) חברת החשמל המקומית כי תחנת הכוח קורסת תחת העומס, ולכן זרם החשמל ינותק למשך שמונה שעות ביממה. כמו כן, בשל סופות חול כבדות שפוקדות את אזור שדה התעופה בעמאן, מפונים מטוסים ירדניים שאין להם חלופה אחרת לנמל התעופה בן גוריון.

בעיראק, לאחר כמה ימים שבהם היו 50 מעלות, נאלצה בסוף השבוע הממשלה בבגדאד להכריז על ארבעה ימי חופש במדינה בשל החום הבלתי-נסבל. הממשלה קראה לאזרחיה להרבות בשתיית מים ולהימנע ככל האפשר משהייה בשמש הקופחת.

שדה התעופה בעמאן נסגר בשל סופות חול: מטוסים ירדנים הונחתו בנתב"ג.
הסופות ששיתקו את שדה התעופה בעמאן, היום

למרות המעלות החריגות בעיראק, באיראן המצב גרוע הרבה יותר ובימים האחרונים נשברו שיאים של כל הזמן בממדי החום. בעיר בנדר משהאר שבמערב איראן, שעל חוף המפרץ הפרסי, "הורגשו" 70 מעלות חום. "זוהי אחת הטמפרטורות הכי מדהימות שאי פעם מדדתי. זה קיצוני בקנה מידה עולמי", אמר המטרולוג אנטוני סגילה לעיתון הבריטי "דיילי טלגרף".

גל החום הכבד החריף את הבעיות שקיימות ממילא במקומות רבים במזרח התיכון, בהן מחסור בזרימת חשמל סדירה ובאספקת מים לשתייה. מיליוני פליטים מהמלחמות בסוריה ובעיראק חיים במגורים ארעיים ללא תשתיות, מה שמקשה עליהם עוד יותר לסבול את החום העז. כמו כן, הביקוש לחשמל הרקיע שחקים באזור מה שהביא לניתוקו מפעם לפעם.

(עדכון ראשון: 16:30)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שיאי חום בעיראק. רויטרס
הממשלה הכריזה על ארבעה ימי חופש. המדחום לא מספיק בעיראק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully