וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי הגיע למצרים: "הסכם הגרעין יהפוך את האזור לבטוח יותר"

2.8.2015 / 15:26

שר החוץ האמריקני החל במסעו במזרח התיכון כחלק ממאמצי הממשל להפיג את החשש בקרב בעלות בריתה מעסקת וינה. על אף חידוש "הדיאלוג האסטרטגי" בין המדינות, הבהיר קרי כי על מצרים לאזן בין צורכי הביטחון לזכויות אדם

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר היום (ראשון) במהלך ביקורו בקהיר כי הסכם הגרעין שנחתם עם איראן יהפוך את האזור לבטוח יותר. קרי הגיע למצרים כחלק ממסעו במזרח התיכון שנועד להפיג את החשש בקרב בעלות בריתה מפני ההשלכות של עסקת וינה, אך הוא ידלג על ישראל.

"אין שאלה בכך שהסכם וינה, אם ייושם, יהפוך את מצרים ואת מדינות האזור לבטוחות יותר מאשר בלי הסכם", אמר קרי במסיבת עיתונאים שכינס עם עם שוכרי לאחר חידוש "הדיאלוג האסטרטגי" בין שתי המדינות לראשונה מאז 2009. הוא הדגיש כי וושינגטון וקהיר חוזרות לבסס את יחסיהן למרות ההבדלים הנוגעים להשקפות כלפי זכויות אדם, שהידרדרו מאוד תחת שלטונו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי.

לקריאה נוספת על הסכם הגרעין
"כמו בבחירות": אובמה החל הקרב על אישור הסכם הגרעין בקונגרס
נתניהו: ההתנגדות להסכם הגרעין עם איראן גוברת מיום ליום
ברקע הסכם הגרעין: ארה"ב אישרה עסקת נשק גדולה עם סעודיה

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי עם מקבילו המצרי סמאח שוכרי בקהיר, 2 באוגוסט 2015. רויטרס
שר החוץ המצרי סמאח שוכרי וג'ון קרי בקהיר, היום/רויטרס

שר החוץ האמריקני מסר כי הוא הסכים עם שוכרי על החשיבות בכך שהבחירות הקרובות לפרלמנט יהיו "חופשיות, הוגנות והוגנות". לטענתו, שוכרי מסר לו כי הבחירות יתקיימו בתחילת הסתיו. קרי הביע את תמיכתו במלחמתה של מצרים בטרור ברחבי המדינה ובחצי האי סיני, אך הדגיש: "החודשים הקרובים יכריעו אם מצרים יכולה למצוא את האיזון בין מלחמה בטרור לבין שמירה על זכויות אדם".

שוכרי ציין כי "במהלך השיחה בינינו דנו באינטרסים המשותפים שלנו הנוגעים לדמוקרטיה ולזכויות אדם". לדבריו, "הדגשתי את מחויבותה של מצרים להעניק תשומת לב לנושאים הללו כדי להגשים את שאיפותיו של העם המצרי". שר החוץ המצרי הבהיר כי חילוקי הדעות בין המדינות הן "דבר טבעי" בין בעלות ברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully