וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: רפ"ק ערן מלכה יישאר במאסר עד תום ההליכים

2.8.2015 / 13:53

בית המשפט דחה את ערעורו של חוקר המשטרה שהורשע בשוחד ובשיבוש הליכים בפרשת רונאל פישר וקבע כי לא ישוחרר ממאסר. השופט, נועם סולברג, טען כי מלכה יתוגמל בהמשך על כך שהודה בעבירות שיוחסו לו

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(פתיחת המשפט בפרשת רונאל פישר, ביוני)

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את הערעור שהגיש רב-פקד ערן מלכה, קצין המשטרה שהורשע בקבלת שוחד ובשיבוש הליכים בפרשת רונאל פישר, וקבע כי הוא יישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. השופט נועם סולברג טען כי העובדה שמלכה הורשע הטתה את הכף לרעתו.

מלכה הורשע בעבירות על פי הודאתו לאחר שחתם על הסדר עד מדינה במשפטו של עו"ד פישר, שכבר שוחרר בינתיים למעצר בית אף שלא הודה בעבירות המיוחסות לו. במסגרת ההסכם נדרש מלכה להעיד נגד כל הנאשמים האחרים בפרשה. השופט סולברג אמר בדיון היום כי בהחלטתו אין מסר לנאשמים לא לדבר, מאחר שעל הודאתו יתוגמל מלכה בהמשך.

כחלק מהסכם עד המדינה שנחתם עם רפ"ק מלכה התחייבו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כי לא יפגעו בו כלכלית בדרישתם בגזר הדין. במח"ש מבקשים מבית המשפט להטיל עליו עונש מאסר של שמונה עד עשר שנים.

פרשת רונאל פישר - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
ברונו שטיין: "אמרתי לפישר: 'אי אפשר, אני איש משטרה'"
דוד נחקרה בחשד לקבלת טובות הנאה מפישר כפרקליטת מחוז
"תשנה את העדות בתיק ההריגה, אסדר לך עבודה ב'ב. יאיר'"

ערן מלכה, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
לא ישוחרר ממאסר. מלכה בבית המשפט/נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר עתר מלכה לבית המשפט המחוזי נגד החזקתו בתנאי הפרדה בחודשים האחרונים בשל הסיכון בקרבתו לאסירים אחרים מעצם היותו שוטר שאוצר בקרבו מידע סודי רב מחקירות. על פי העתירה, מהרגע שבו נעצר מלכה באפריל האחרון ועד לאחרונה הוא הוחזק בתנאי בידוד מוחלטים בבית המעצר הדרים. לפני כשבועיים הוא הועבר לכלא איילון והוא מוחזק באגף ההפרדה הארצית - כשהוא מוגדר כאסיר טעון הגנה בשל היותו שוטר.

ואולם, למרות שהוא מוגדר כדרג ב', מה שאמור לאפשר לו מגע עם אסירים אחרים, בשב"ס לא לקחו סיכון ושמו אותו בהפרדה מוחלטת. מלכה עוד טוען כי לא נערך לו שימוע בעל פה לפני ההחלטה לבודדו, החורגת מהנהלים, ולכן לדבריו, היא התקבלה בחוסר סמכות.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully