וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סכסוך בין הנהגים להנהלה: שביתה ברכבת הקלה בירושלים

2.8.2015 / 9:11

עובדי הרכבת מוחים על שינויים שנעשו בלוח הזמנים של הרכבת, בטענה שהדבר מקצר את זמן ההפסקות של הנהגים ופוגע בתנאיהם. "לא מוכנים לסכן את תושבי ירושלים". ההנהלה עתרה נגד השביתה, ובית הדין הורה לעובדים לשוב לעבודה

הרכבת הקלה בירושלים. עומר מירון
"לא נחזיר את הרכבות עד שלא יחזירו לנו את המפה הישנה". הרכבת הקלה בירושלים/עומר מירון

ועד נהגי הרכבת הקלה בירושלים פתח הבוקר (ראשון) בהשבתה של תנועת הרכבות בעיר. זאת בשל סכסוך עם הנהלת הרכבת בעקבות שינויים שעליהם הוחלט בלוח הזמנים של הרכבות, שהיו אמורים להיכנס היום לתוקף. בשל השיבושים הצפויים, במשרד התחבורה נערכים לתגבור קווי האוטובוסים בבירה.

בהנהלה הגישו עתירה נגד השביתה לבית הדין לענייני עבודה, וזה הורה לעובדים להפסיק את העיצומים ולשוב באופן מידי לעבודה. המשך דיון נקבע לשעה 12:00. הנימוק להחלטה הוא "היות השירות של הרכבת הקלה בירושלים שירות חיוני לציבור".

יו"ר ועד העובדים ברכבת הקלה בירושלים, נדל אטרש, הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי השביתה באה בעקבות החלטת ההנהלה להוציא מפה חדשה לרכבות, הפוגעת לדבריו בעובדים ובהפסקות שלהם מבלי להתייעץ עמם. "ההחלטה הייתה חד-צדדית. הורידו את ההפסקות של הנהגים, ואנחנו לא מוכנים להשתתף בפשע הזה. הרכבת מסיעה 500 אנשים בכל תחנה, ומדובר פה בנושא בטיחותי. אם הנהלת החברה התחייבה למשרד התחבורה להוציא רכבת בכל שש דקות, זה לא יהיה על חשבון נהגי הרכבת. נהג עייף הוא נהג מסוכן. אנחנו לא מוכנים לסכן את תושבי ירושלים. לא נחזיר את הרכבות עד שלא יחזירו לנו את המפה הישנה".

הרכבת הקלה בירושלים שם בוצע פיגוע הדריסה, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
במשרד התחבורה נערכים לתגבור קווי האוטובוסים/נועם מושקוביץ

בהנהלת הרכבת הקלה תקפו את העובדים על השביתה והסבירו כי השינויים שנעשו בלוח הזמנים נועדו לשפר את השירות לנוסעי הרכבת. "העיתוי אינו מיקרי. לטובת שיפור השירות לנוסעים הוחלט בתיאום עם העירייה ועם משרד התחבורה על שינוי תדירות הרכבות הקלות לאורך רוב שעות היום, כך שבכל שש דקות תגיע רכבת, וזמני ההמתנה בתחנה יתקצרו. תכנית חשובה זו מתחילה היום את פעילותה", מסרה ההנהלה. "לצערנו, ועד הנהגים וההסתדרות מנצלים מועד זה באופן ציני, על גבם של הנוסעים תוך נקיטת טקטיקה של איומים ושיבושים".

עוד ציינו בהנהלת הרכבת כי בתקופה האחרונה החל משא ומתן קיבוצי עם ועד הנהגים, שבמסגרתו ביקשו הנהגים ששכרם יוכפל, "וזאת אף ששכרם הנוכחי והתנאים הנוספים שלהם גבוהים מהמקובל בתחום", טענו. "זאת ועוד, תכנית התדירויות החדשה אינה פוגעת בהם כלל, ואף מיטיבה עם הנהגים. למרות מצב דברים זה, החליטו ועד הנהגים וההסתדרות להתנגד לתוכנית מטעמים טקטיים במטרה להחזיק בקלף מיקוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מנכ"ל הרכבת: "החלטה אומללה שנובעת מאובדן עשתונות"

בהנהלה האשימו את הנהגים כי הם פוגעים בציבור למען תועלתם האישית למעשה "לוקחים ציבור של 140 אלף נוסעים ביום בני ערובה". עוד כינו בהנהלה את התנהלות הנהגים "בריונות" והוסיפו: "בכוונתנו לפעול בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, לרבות פנייה לקבלת צו מניעה שתחייב אותם לשוב לעבודתם ופנייה למשטרת ישראל".

מנכ"ל חברת "סיטיפס" המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים, רון רביד, אמר כי החלטת העובדים להשבית את הרכבות היא פזיזה. "ההחלטה להשבית את עורק התחבורה המרכזי של בירת ישראל, בעיצומו של החופש הגודל ובשיאה של עונת התיירות, באחד הימים החמים ביותר השנה, היא החלטה אומללה שנובעת מאובדן עשתונות", מסר רביד. "אנו מרכזים עכשיו את כל המאמצים במזעור הנזקים שנגרמים בכל דקה ודקה לשגרת החיים בעיר בשל המהלך הפזיז וחסר האחריות הזה".

ההסתדרות: "ההנהלה מהלכת אימים על העובדים"

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפילד, דחה את טענות הנהלת הרכבת הקלה, ואמר כי היא מהלכת אימים על העובדים. "הנהלת הרכבת החליטה לשנות את תדירות היציאות של הרכבות, והמשמעות היא שיכול לקרות אסון כי העבודה שלהם הופכת לקשה יותר, ההפסקות התקצרו. הבעיה אינה כספית אלא בטיחותית", הסביר בונפילד.

בונפילד ציין כי העובדים התייצבו לעבודה מלאה, אך ההנהלה היא זו שבחרה לשנות באופן חד-צדדי את סדרי העבודה, המפות והתדירות של הרכבות. "הטענה כי הדבר נעשה מתוך שיפור השירות אינה עומדת בקנה אחד עם העובדה כי המהלך שעשתה ההנהלה והאופן שבו נהגה יצרו סיכון בטיחותי לעובדים ולנוסעים. אני קורא להנהלת הרכבת הקלה להחזיר את הסדר על כנו, לבטל את השינויים החד-צדדים באופן מידי ולבחון את הצעדים בשיתוף הוועד והעובדים".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully