וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על ביטול השתתפותו בעצרת: משתיקי המחנה שלי ימצאו אותי מולם

משה שטיינמץ, כתב לענייני חינוך, וואלה! NEWS

2.8.2015 / 0:43

שר החינוך התייחס לכך שמארגני העצרת נגד פשעי שנאה בתל אביב ביטלו את הגעתו בשל סירובו לחתום על מסמך התומך בקהילה הגאה. "מי שרוצה אותי לידו במאבק על סובלנות ועל כבוד האדם – אהיה הראשון לצדו"

צילום: מאצ'י הוף, דוד קורן, ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל

שר החינוך נפתלי בנט התייחס אמש (שבת) לביטול הגעתו לעצרת המחאה נגד פשעי שנאה שהתקיימה יום בגן מאיר בתל אביב. בנט סירב לחתום על מסמך שלפיו הוא מתחייב לתמוך בקהילה, ואז הודיעו לו מארגני ההפגנה כי השתתפותו מבוטלת. "מי שרוצה למצוא אותי נמצא לידו במאבק על סובלנות ועל כבוד האדם – אני אהיה הראשון לצדו", כתב בנט בדף הפייסבוק שלו, אך הבהיר: "מי שירצה לסתום למחנה שלי את הפה – ימצא אותי מולו".

בנט כתב כי "את כל השבת העברתי ליד מיטת אבא שלי שחולה מאד, בבית החולים רמב"ם בחיפה. בבית החולים אין משמעות לגזע, דת, צבע, נטייה מינית, עמדה פוליטית.
כולם בני אדם. כולם נבראו בצלם. לכל אחד נשמה מיוחדת, משפחה, רצון לחיות בכבוד".

לדבריו, "לא הפסקתי לחשוב על רגעיו האחרונים של עלי דוואבשה שנשרף למוות, על הוריו שניסו להצילו מן האש הבוערת ועל בני משפחתו הנלחמים ברגעים אלו על חייהם.
וחשבתי גם על צועדי מצעד הגאווה בירושלים שבן עוולה דקר אותם בגבם רק בגלל מי שהם".

שר החינוך נפתלי בנט, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"דעות שונות הן בסדר, אלימות לא". בנט/נועם מושקוביץ

בנט התייחס גם להזמנתו לעצרת בגן מאיר. "ביום שישי הזמינו אותי מארגני העצרת לנאום", כתב. "הסכמתי ברצון כי אני שר החינוך של כל ילדי ישראל וכי אני מאמין שגם אם דעותינו חלוקות, אסור אף פעם, אף פעם להרים יד. מיד במוצאי שבת עליתי על האוטו שלי בדרך מחיפה לעצרת ובדרך הודיעו המארגנים על ביטול השתתפותי".

בנט הדגיש כי "דעות שונות הן בסדר - אלימות לעולם לא. אף פעם, בשום נסיבות. ככה לא ייראה העם שלי. ככה לא תיראה המדינה שלי. זו איננה היהדות שעל ברכיה חונכנו, זו איננה התורה שלמדוני רבותי, זו שדרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום. בפרשת השבוע קיבלנו את עשרת הדיברות, שבהן כתוב : 'לא תרצח'. לא כתוב: 'לא תרצח יהודי'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עצרת מחאה בעקבות פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים, גן מאיר תל אביב, אוגוסט 2015. מגד גוזני
עצרת המחאה, אמש/מגד גוזני

בהמשך הוסיף שר החינוך כי "מי שרוצה למצוא אותי נמצא לידו במאבק על סובלנות ועל כבוד האדם – אני אהיה הראשון לצדו. מי שירצה לסתום למחנה שלי את הפה – ימצא אותי מולו. זה הולך ביחד – סובלנות היא תמיד לשני הכיוונים.
לא אסכים בשום אופן לקבל את הניסיון להשחיר את 430 אלף הישראלים הנפלאים החיים ביהודה ושומרון, אלו שמכונים 'מתנחלים'. יש ניסיון נואל כזה כרגע. הוא לא יצלח.
מי שעושה זאת, חוטא בדיוק באותו חטא של דעות קדומות והסתה".

בנט גינה את רצח הפעוט הפלסטיני עלי דוואבשה, שביתו בכפר דומא הוצת לפי החשד על ידי מחבלים יהודים, אך העמיד מנגד גם פיגועים שביצעו מחבלים פלסטינים. "בשנים האחרונות נרצחו אינספור יהודים בארץ הזו, כולל התינוקות אדל ביטון ושלהבת פס (נורתה על ידי צלף פלסטיני בראשה) ובני משפחת פוגל שנשחטו בשנתם", כתב. "כל רצח כזה ראוי לתגובה ציבורית אדירה, כמו עכשיו. רצח הוא רצח הוא רצח.
ההבדל הוא פשוט: אצלנו כל המדינה מוקיעה, בצדק, את הרצח. זה המוסר היהודי. בצד הפלסטיני המנהיגות חוגגת את הרצח, והופכת את הרוצחים לגיבורי העם".

בנט סיכם וכתב: "אני גאה לעמוד בראש מחנה עצום שמאמין בארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל, ומתנגד בכל נימי נפשו לאלימות מכל סוג שהיא. הדברים שזורים זה בזה ואינני מתנצל על זה. אני רוצה לפנות אליכם, מימין ומשמאל: בואו נהיה ביחד. דווקא ברגעים הללו, בואו נזכור כי אנשים אחים אנחנו".

עצרת מחאה בעקבות פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים, גן מאיר תל אביב, אוגוסט 2015. מגד גוזני
משתתפים בעצרת בגן מאיר בתל אביב, אתמול/מגד גוזני

גם חבר סיעתו של בנט מהבית היהודי ינון מגל סירב לחתום על המסמך ועזב את המקום. "אני חושב שהם מפסידים שאני לא מדבר", אמר מגל לוואלה!NEWS. "זו החלטה שלהם. אני לא מקבל תנאים. באתי להביע את ההתנגדות שלי למה שקורה בחברה הישראלית. זה שיש גורמים קיצוניים שאיימו שלא אבוא והתנגדו, זה חבל, הבעתי את החלטתי להתנגד במאבק נגד אלימות".

לפני העצרת הייתה בגן התאספות מחאה, שתוכננה במקור להיות עצרת זיכרון לפיגוע במועדון הברנוער לפני שש שנים בעיר. אל המקום הגיעו שרים, חברי כנסת ופוליטיקאים נוספים. חברי הממשלה ספגו קראיות בוז כשעלו לנאום, והקהל הרים ידיים אדומות וצעק: "הומופוביה והסתה מתחילות במסדרונות הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully