וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג טליבאן החדש: "להמשיך בג'יהאד עד הקמת מדינה איסלאמית"

1.8.2015 / 17:57

בקלטת שמע ראשונה שמיוחסת לאחטר מוחמד מנסור, שהחליף את מולה עומר שמותו הוכרז השבוע, הוא קורא להמשיך במלחמה נגד השלטון המרכזי בקאבול. "עלינו להישאר מאוחדים", הפציר בלוחמיו

המנהיג החדש של ארגון טליבאן באפגניסטן, אחטר מוחמד מנסור, הבטיח להמשיך בהתקוממות נגד הממשל המרכזי שהחלה לפני 14 שנה, עם פלישת ארצות הברית למדינה והפלת משטר טליבאן. בקלטת השמע, שאורכה כחצי שעה ונמסרה היום (שבת) על ידי דובר הארגון זביאללה מוג'האיד לעיתונאים, הפציר מנסור בלוחמיו להישאר מאוחדים למרות מותו של המנהיג הוותיק. מינויו של מנסור הוכרז ביום חמישי.

בקלטת התייחס מנסור גם לשיחות השלום שמקיים טליבאן עם קאבול, אך לא ברור אם הוא תומך בהן או לא. סבב השיחות הנוסף שהיה אמור להתקיים בסוף השבוע בין הצדדים בפקיסטן נדחה בעקבות ההכרזה על מותו של עומר. ממשלת אפגניסטן הודיעה ביום רביעי כי עומר, שנמלט לפקיסטן עם נפילת משטר טליבאן, מת באפריל 2013 בבית חולים בעיר קראצ'י. לא ברור מדוע עד אז לא פורסם דבר מותו.

תפילה לזכרו של מנהיג טליבאן מולה עומר במסגד בפקיסטן, 31 ביולי 2015. רויטרס
תפילה לזכרו של מולה עומר בפקיסטן, אתמול/רויטרס

"עלינו לשמור על האחדות שלנו. עלינו להישאר מאוחדים", נשמע לכאורה מנסור אומר בקלטת. "האויב שלנו יהיה שמח אם נהיה מפולגים. יש לנו אחריות גדולה. זאת לא עבודה עבור אדם אחד, שניים או שלושה. זאת האחריות של כולנו להמשיך בג'יהאד עד להקמת המדינה האיסלאמית".

מולה עומר היה המנהיג המסתורי ושתום-העין של טליבאן, שאירח את ארגון אל-קאעדה של אוסמה בן לאדן בתקופה שקדמה לפיגועי 11 בספטמבר. הוא לא נראה בציבור מאז 2001, כשחצה את הגבול לפקיסטן השכנה לאחר תחילת המלחמה. כפי הנראה, המנהיג החדש מקורב אף הוא לפקיסטן, שלפי ההערכות תמכה בלוחמי הארגון הסוני לאורך המלחמה. לא ברור אם הוא מעוניין בהמשך המשא ומתן עם ממשלו הנשיא אשרף ראני.

טליבאן הגביר את התקפותיו נגד כוחות הביטחון וגורמי ממשל בתקופה האחרונה, כחלק ממתקפת האביב השנתית שלו. ההתקפות נגד כוחות הצבא והמשטרה המקומיים הולכות וגוברות לאחר שהפעילות המבצעית של כוחות נאט"ו ושל צבא ארצות הברית הגיעה לקצה בסוף השנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully