וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים אלימים בכפר דומא. הכותרות שעשו את סוף השבוע

פלסטיני שנורה על ידי כוחות הביטחון בביר זית מת הלילה מפצעיו, ודודו של הפעוט שנשרף למוות בכפר דומא, שבו פרצו היום עימותים, ישתתף הערב בעצרת מחאה בתל אביב. אלה הכותרת שעשו את השבת

צילום: בני בן סימון, שלומי גבאי; עריכה: שניר דבוש, מתן חדד

דיווח פלסטיני: נער שנפצע קשה מאש צה"ל ליד רמאללה מת מפצעיו

לייס אל-חאלדי בן ה-17, פלסטיני שנפצע באורח קשה מירי כוחות הביטחון בביר זית שמצפון לרמאללה מת מפצעיו – כך דיווחו כלי תקשורת פלסטינים. אל-חאלדי נורה במהלך עימותים בין פלסטינים לבין כוחות צה"ל ומג"ב אשר פרצו לאחר הלווייתו של התינוק עלי דוואבשה, אשר נשרף למוות בביתו שבכפר דומא. לפני הירי הושלך בקבוק תבערה לעבר הכח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מקורות רפואיים פלסטינים מסרו לסוכנות הידיעות "מען" כי אל-חאלדי, יליד מחנה הפליטים ג'ילזון אשר מתגורר עם משפחתו בכפר ג'יפנא, נפגע בחזו מהירי. הוא הועבר לבית החולים, שם עבר שני ניתוחים ומת לאחר מכן מפצעיו. אביו של לייס, פדל אל-חאלדי, הוא אסיר משוחרר ששהה בבתי כלא בישראל, העובד כיום באוניברסיטת ביר זית.

נתניהו יקרא ליהודי ארה"ב בשידור מיוחד: התנגדו להסכם הגרעין

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יגביר השבוע את מאמציו למנוע את אישור הסכם הגרעין בקונגרס האמריקני, ויפנה באופן אישי לקבוצות יהודיות ברחבי ארצות הברית, שלהם השפעה רבה על אנשי הציבור האמריקניים. גורמים מארגונים יהודיים אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי נתניהו ינאם בשלישי הקרוב בשידור מיוחד שיועבר דרך האינטרנט, יהיה זמין לצפייה במחשבים ובטלפונים הסלולריים, ואף יוקרן על גבי מסך בבתי כנסת ברחבי ארצות הברית.

כמו כן, נתניהו צפוי לנאום בפני הארגונים היהודים-ציוניים ועידת הנשיאים והפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, ולענות על שאלות מהקהל. "הסוגיות הנוגעות להסכם הגרעין מורכבות, והקהילה היהודית בארצות הברית מייחסת להן חשיבות רבה", אמר סטיבן גרינברג, יושב ראש ארגון ועידת הנשיאים. "אנו מברכים על ההזדמנות המיוחדת הזו להציג לקהל את ראש הממשלה, שעזר להביא את הסוגיות החשובות הללו בפני התודעה הציבורית".

המרוץ למפכ"לות: ניצב בנצי סאו הוא המועמד המוביל לתפקיד

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן יעדיף למנות מפכ"ל מתוך שורות המשטרה - כך מסתמן בעת האחרונה. המועמד המוביל במרוץ לתפקיד הוא ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, שנאלץ להתמודד בשבוע האחרון עם המחדל המשטרתי שבמסגרתו פרץ ישי שליסל את מעגל האבטחה המשטרתי ודקר שישה בני אדם במצעד הגאווה בירושלים. עם קבלת תפקיד ממלא המקום, קיבל ניצב סאו את הגושפנקה לכך שהוא המועמד המוביל.

בשבוע הבא יגיש ארדן את רשימת השמות הסופית לוועדת טירקל, ויבקש לבדוק אם לא התקבלו לגביהם תלונות במחלקה לחקירות שוטרים. למרות ההעדפה המסתמנת של ניצב סאו, לא ניתן לפסול מועמדים נוספים - גם שמו של ניצב יורם הלוי לא ירד מן הפרק כמועמד. כמו כן, השר ארדן מעריך רבות את פועלו של מפקד מחוז הצפון ניצב זוהר דביר, אך נראה כי מועמדותו היא בסבירות הנמוכה ביותר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

דודו של הפעוט הפלסטיני שנרצח: "ראיתי את הילדים עולים באש"

בני משפחתו של עלי דוואבשה, הפעוט הפלסטיני שנספה בהצתת ביתם אתמול בכפר דומא, עדיין נמצאים היום (שבת) בסכנת חיים. האב, עלי דוואבשה, מאושפז בבית החולים סורוקה שבבאר שבע במצב אנוש, ללא שינוי במצבו. האם, ריהאם, והבן אחמד בן הארבע מאושפזים בבית החולים שיבא שבתל השומר במצב קשה מאוד, כשהם מורדמים ומונשמים. האם סובלת מכוויות ב-90% מהגופה והבן ב-60% מגופו.

נאסר דוואבשה, אחיו של אבי המשפחה, סיפר כי הוא הגיע כמה דקות אחרי ההצתה לבית. "ראיתי את אחי, את אשתו ואת הבית עולה באש. ראיתי את הילדים עולים באש, הם היו שרופים", סיפר. נאסר ישתתף הערב בעצרת מחאה נגד "הטרור היהודי", שתתקיים בכיכר רבין בתל אביב.

עימותים אלימים בכפר דומא; שמונה מפגינים פלסטינים נפצעו

כ-200 פלסטינים הפגינו היום בכפר דומא, שם נרצח הפעוט עלי דוואבשה לאחר שבית משפחתו הוצת אתמול על ידי מחבלים יהודים. המפגינים השליכו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות צה"ל שנמצאים במקום, הבעירו צמיגים וחסמו כמה צמתים. שמונה פלסטינים נפצעו בעימותים, מצבם לא ברור.

הבוקר פרצו עימותים בין מתנחלים לבין פלסטינים באזור הכפר קוסרא שבמועצה האזורית בנימין. זאת, לאחר שפלסטינים שהגיעו לעבד חלקת אדמה שלטענת המתנחלים שייכת להם. במהלך ההתנגשויות הצדדים יידו אבנים והוצת שדה חקלאי. שני פלסטינים נפצעו באורח קל מירי גומי. צה"ל הכריז על המקום שטח צבאי סגור וכוחות כיבוי הוקפצו למקום.

במהלך הלילה נרשמו כמה הפרות סדר בירושלים. שני שוטרי יס"מ נפצעו באורח קל מיידוי אבנים במחנה הפליטים שועפאט. כוחות משטרה ומג"ב הדפו את המתפרעים, שהשליכו גם בקבוקי תבערה, באמצעים לפיזור הפגנות. גם ברובע המוסלמי היו התפרעויות: פלסטינים השליכו בקבוקי תבערה ויידו אבנים לעבר שוטרי מג"ב, ללא נפגעים. בשני מקרים התלקחו חצרות בתים. כמו כן, נער יהודי בן 13 עוכב לחקירה בחשד שיידה אבנים לעבר כלי רכב ברחוב משה זקס שבירושלים. אין נפגעים, אולם נזק נגרם לכלי הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully