וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: הפיגוע בדומא - פשע מלחמה נוסף מצד ישראל

יו"ר הרשות גינה את ההצתה שבה נרצח הפעוט עלי דוואבשה, והבהיר כי יפנה להאג בגין הפיגוע. "ישראל מעודדת כנופיות לפגוע בפלסטינים", אמר. בחמאס קראו לפעולות תגמול: "כל הישראלים - מטרה לגיטימית"

צילום: רויטרס, דובר צה"ל, רבנים למען זכויות אדם; עריכה: טל רזניק

הרשות הפלסטינית גינתה הבוקר (שישי) בתוקף את פיגוע הטרור היהודי שבו הוצתו בתים בכפר דומא שליד שכם, נהרג פעוט ונפגעו שלושה מבני משפחתו באורח אנוש. יו"ר הרשות, אבו מאזן, אמר כי "מדובר בעוד פשע בשורת הפשעים של ממשלת ישראל נגד העם הפלסטיני". לדבריו, ממשלת ישראל מעודדת כנופיות מתנחלים לבצע פשעים נגד הפלסטינים מדי יום, ולא נקטה שום צעד כדי למנוע אירועים מסוג זה, למרות שהרשות פנתה אליה לא פעם. "זהו פשע מלחמה ופשע נגד האנושות, וכל עוד יימשך הכיבוש יתרחשו אירועים כאלה", אמר אבו מאזן. כמו כן, הבהיר יו"ר הרשות כי הפלסטינים יפנו לבית הדין הבינלאומי בהאג בגין רצח התינוק, וכי בקרוב מאוד ינקטו ב"צעדים מעשיים" בתגובה לו.

"הפשע האכזרי הזה לא היה קורא לולא הייתה ישראל מתעקשת להרחיב את הבנייה בהתנחלויות", אמר נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן. הוא הוסיף הרצח אירע גם כתוצאה מהשתיקה של הקהילה הבינלאומית לנוכח אלימות המתנחלים והודיע כי מות הפעוט יהיה במוקד התביעה שיגישו הפלסטינים נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג.

עוד על הפיגוע בכפר דומא:
חשש שרצח הפעוט יבעיר את הגדה; מצוד אחר הרוצחים
ח"כ מגל צייץ: "מניח שהפיגוע בא כנקמה" וספג ביקורת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משרידי ההצתה בכפר דומא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי חללי אל-אקצא, האשימו את יו"ר הרשות אבו מאזן באחריות לרצח בדומא. זאת בשל שיתוף הפעולה הביטחוני של הרשות עם ישראל ובשל העובדה שהוא, לטענתם, "מגן על המתנחלים" בגדה המערבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חמאס קרא ל"יום זעם" בגדה ובמזרח ירושלים

עוד בטרם אירע הפיגוע הלילה בכפר דומא קרא חמאס לפלסטינים להשתתף היום באירועי "יום זעם" ברחבי הגדה ובמזרח ירושלים במחאה על "פשעיה של ישראל" והפגיעה בהר הבית ולהתעמת עם כוחות הביטחון. בהקשר הזה הוסיף בדראן כי הרצח הוא "דלק נוסף להצתת יום הזעם היום, במחאה על פשעי ישראל בהר הבית".

בהודעה שהופצה בימים האחרונים ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת המזוהים עם חמאס הודיע הארגון על "יום הזעם" המתוכנן. בהודעה, שבה תמונה של הר הבית עולה באש ואגרוף מונף, נכתב כי הישראלים פוגעים במתחם הר הבית. "צאו והתעמתו עם היהירות של כוחות הכיבוש. כבדו את שמו של הנביא מוחמד, אשר הקיצונים הציוניים מקללים במסגד אל-אקצא", נכתב. "ירושלים ואל-אקצא הם שלנו". בעקבות האירוע הלילה הופצה באתרים הפלסטיניים וברשתות החברתיות התגית #WasBurnedAlive ("נשרף בחיים") על מנת להבעיר את השטח ולעודד פעולות תגמול.

מודעת יום הזעם בגדה 31/7. פייסבוק, צילום מסך
מודעה הקוראת לפלסטינים להשתתף ב"יום הזעם"/צילום מסך, פייסבוק

במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של מהומות שיתפתחו בעקבות הפיגוע. הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, כינס הערכת מצב מיוחדת בהשתתפות ראש השב"כ יורם כהן ובנוכחות מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה וגורמים נוספים. כמו כן, הוא הורה על שורת צעדים ביהודה ושומרון לבלימת הסלמה אפשרית, בפרט לאחר תפילות יום השישי. בין היתר נקבע כי רק גברים מגיל 50 ומעלה ונשים יורשו להיכנס להר הבית.

הלילה הגיעו רעולי פנים לכפר דומא והשליכו בקבוקי תבערה לעבר שני בתי מגורים. אחד הבתים נשרף כליל ופעוט, עלי סעד דואבשה, בן שנה וחצי, נהרג. הוריו של הפעוט, סעד וריהאם, נפצעו באורח אנוש וכך גם אחיו בן הארבע. במקום ריססו המחבלים כתובות נאצה, ובהן "יחי המלך המשיח" ו"נקמה". כוחות הביטחון פתחו בסריקות נרחבות בניסיון לאתר את הרוצחים.

הבית שהוצת בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015. רויטרס
הבית שהוצת/רויטרס
הבית שהוצת בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015. רויטרס
הבית שהוצת בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015/רויטרס
הבית שהוצת בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015. רויטרס
הבית שהוצת בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully