וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור יהודי: פעוט פלסטיני נשרף למוות בהצתת בית ליד שכם

רעולי פנים השליכו בקבוקי תבערה לתוך בית פלסטיני בכפר דומא שליד שכם. פעוט בן שנה וחצי נהרג, אמו ואחיו בן ה-4 נפצעו אנוש. במקום רוססו כתובות "נקמה", חמאס נערך ליום זעם

צילום: רויטרס, דובר צה"ל, רבנים למען זכויות אדם; עריכה: טל רזניק

פעוט פלסטיני כבן שנה וחצי נהרג הלילה (שישי) בהצתה של שני בתים בכפר דומא שליד שכם, במסגרת פעולת טרור יהודי. אמו ואחיו בן הארבע של הפעוט נפצעו אנוש ופונו לבית החולים שיבא שבתל השומר. האב, שנפצע קשה, פונה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. כוחות גדולים של צבא ומשטרה הגיעו למקום והחלו לסרוק את האזור.

על אחד הבתים רוססו כתובות בעברית, ובהן "יחי המלך המשיח" ו"נקמה", וכן ליד הכתובות רוסס של מגן דוד. חוקרי משטרה הגיעו למקום מלווים באנשי מעבדה לזיהוי פלילי והחלו באיסוף פרטים וחקירת האירוע. לטענת המשפחה, בקבוקי תבערה הושלכו לעבר הבתים וכך פרצה השריפה.

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות צה"ל פתחו בסריקות בניסיון לאתר את המפגעים ועושים כל שביכולתם על מנת להביאם לדין במהירות האפשרית. "למען מאמץ זה הוקפצו כוחות בצה"ל. צה"ל רואה בפעולה זאת פעילות טרור ומגנה בתוקף כל פעילות טרור באזור יהודה ושומרון, לרבות טרור יהודי", נמסר.

פשע שנאה בכפר דומא. ספק 500
ליד הכתובות הופיע ציור של מגן דוד, הבית בכפר דומא, היום/ספק 500

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, סיפר כי שני רעולי פנים הגיעו לתחילה לבית השני, שברו את אחד החלונות והשליכו לעברו בקבוקי תבערה. "אחד מהם היה ריק ובגלל זה אין נפגעים", הוא הסביר. תא"ל אלמוז גינה בחריפות את האירוע. "אני לא זוכר אירוע חמור בשנים האחרונות בסדר גודל כזה", אמר תא"ל אלמוז. "לא במקרה קראנו לו טרור. הוא פעולת טרור לכל דבר ועניין". הוא סיפר כי בצה"ל רואים את האירוע בחומרה, ועל כך הוקפצו ארבעה גדודים לשטח ושתי חטיבות הוכנסו למצב כוננות. "זה אירוע חמור מאוד וקשה מאוד. אנחנו בתיאום עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים להרגיע את השטח", הוסיף.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פעולת טרור לכל דבר ועניין"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון משה יעלון גינה את ההצתה. לדבריו, מדובר ב"פיגוע טרור קשה ביותר שאיננו יכולים לסבול". הוא ציין כי כוחות הביטחון עושים מאמץ עילאי כדי ללכוד את הרוצחים. "לא נאפשר למחבלים יהודים לפגוע בחייהם של פלסטינים ברחבי יהודה ושומרון. נילחם נגדם בחומרה ובכל הדרכים והכלים העומדים לרשותנו, ונפעל ביד קשה גם נגד שולחיהם וכלפי מי שמזין אותם".

מתאם הפעולות בשטחים: "הפיגוע - מהלך נפשע"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, גינה את האירוע. "אנו פועלים לאיתור מבצעי הפיגוע ולהביאם לדין", אמר. "הפיגוע הינו מהלך נפשע". הוא הבהיר כי מבצעיו ייענשו וכי אנשי המנהל האזרחי נמצאים בקשר עם מקבליהם הפלסטינים. לדבריו, תואמה העברת הפצועים לטיפול בבית החולים שיבא שבתל השומר.

ראש המנהל האזרחי, תא"ל דוד מנחם, ונציגי מנהלת התיאום והקישור באזור שכם הגיעו לנקודת ההצתה ונפגשו עם ראש מועצת הכפר דומא ועם דודו של ההרוג. ראש המנהל הסביר לראש המועצה כי מדובר באירוע חמור וקשה שראוי לכל גינוי. נוסף על כך, הוא הדגיש כי כוחות הביטחון פועלים במלוא המרץ על מנת לתפוס את האחראים לביצוע המעשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדובר באירוע חמור וקשה שראוי לכל גינוי". הבית שנשרף בכפר דומא/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחראי על תיק ההתנחלויות בצפון הגדה מטעם אש"ף, ראסן דרלאס, הגיב על האירוע בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", ואמר כי הפעוט שנהרג הוא עלא סעד דוואבשה, ושהוא מת בעקבות תקיפת המתנחלים על ביתו. לדבריו, בית המשפחה נשרף כליל, והאב סעד, האם ריהאם וילד נוסף, אחמד בן ארבע נפצעו קשה מכוויות. לטענת דראלס, המציתים תקפו שני בתים בבקבוקי תבערה וריססו כתובות גזעניות בעברית. הבית השני של מעמון דוואבשה נפגע חלקית.

מוסלם דוואבשה, בן 23 שהיה עד לאירוע, סיפר: "הבחנו בארבעה מתנחלים שנמלטו מהמקום. תושבי הכפר ניסו לרדוף אחריהם אך הם נמלטו לכיוון מעלה אפרים". לדבריו, האב הצליח להציל את אחד מבניו אך לא הצליח לאתר את הפעוט שמת בשריפה. תושבים נוספים שהיו עדים להצתה טענו כי הם ראו את המתנחלים נמלטים מהמקום כשהם רעולי פנים.

גורמי ביטחון סיפרו כי בעקבות האירוע הפיץ החמאס הודעה שבה הוא קורא לצאת מוקדי חיכוך ולהפגין. ללא קשר לאירוע קרא השבוע חמאס לצאת היום להפגנות "יום הזעם" במחאה על הפגיעה, לטענתם, במסגד אל-אקצא, אולם עד האירוע הזה לא נרשמה תנועה יוצאת דופן לקראת ההפגנות.

פינוי הפצועים בהצתת בית המשפחה הפלסטינית בדומא, יולי 2015. דובר צה"ל
פינוי הנפגעים מדומא, היום/דובר צה"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש המנהל האזרחי על רקע הבית שהוצת/מערכת וואלה!, צילום מסך
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully