וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היו לו רעיונות מוזרים": הקנאי התמהוני שלא למד מעברו. פרופיל

31.7.2015 / 15:00

מכריו של החשוד בדקירתם של שישה בני אדם במצעד הגאווה, סיפרו שהוא תמיד היה חדור קנאות. "ניכר שמדובר בבחור עם שריטה קלה". לדבריהם, הוא לא רצה לצאת מהכלא: "הוא היה שם כמו מלך, בחוץ הוא סמרטוט"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

(שיחה עם אימו של שליסל בטרם יצא למצעד: "הוא לא אמר לי למה הוא נוסע")

אחרי הדקירה אתמול (חמישי) במצעד הגאווה בירושלים רבים טענו כי "הכתובת הייתה על הקיר". העדויות לכך היו במכתב הקיצוני שפרסם ישי שליסל נגד קיומו של מצעד הגאווה, בריאיון החריף שהעניק לקו חדשות טלפוני, ובעיקר בדבריי מקורביו ששמעו ממנו יממה אחרי ששוחרר מהכלא על כך שהוא מתכנן לשחזר את המעשה. אם בוחנים את אורח חייו של שליסל, מלימודיו בישיבה ודרך ימיו בכלא, נראה כי כל הנורות האדומות כבר נדלקו, אולם הם לא הבהבו ברשויות החוק.

ישי שליסל החשוד בדקירתם של שישה בני אדם במצעד הגאווה בירושלים יצא אתמול בצהריים מבית הוריו שבמושב יד בנימין בדרום לכיוון עיר הבירה. "הוא לא אמר לי למה הוא נוסע", סיפרה אמו רבקה שליסל בהקלטה שנחשפה בוואלה! NEWS, "אני מבינה ממך שהוא נסע לכבוד זה (השתתפות בהפגנה חרדית בכיכר השבת בירושלים נגד מצעד הגאווה - י"א) אני לא יודעת אם אתה תראה אותו, אבל אני רוצה שתשמור עליו, אני רוצה שמישהו ישמור עליו, כבר מספיק, שלא יתלהב יותר מדי".

שליסל ידע היטב מה ברצונו לעשות. הוא הגיע לסניף שופרסל, התחבא ממאות השוטרים שנפרסו באזור לאבטחת האירוע, השתלב בתוך ההמון שצעד סמוך אליו, ואז שלף סכין מכיסו ודקר שישה מהמשתתפים.

לקריאה נוספת:
המחדל המשטרתי במצעד הגאווה: במוקד – מפקד מחוז ירושלים
נשיאת העליון הפחיתה עונשו של הדוקר מהמצעד: לא התכוון לפגוע
עצרת מחאה אחרי הדקירה במצעד: "המפלצת קמה שוב לפגוע בנו"

שליסל, בן 39, נולד במושב יד בנימין שבדרום. הוא התחנך במסגרות ליטאיות-חרדיות, וכבר בישיבה הגבוהה שבה למד בירושלים, היה נחשב ל"עוף מוזר", כפי שהגדיר אחד ממכריו. מצד אחד שקט ומופנם ומצד שני חדור קנאות שהובילה אותו. "היו לו רעיונות מוזרים מאוד. הוא תכנן לפוצץ כלי רכב של אישיות ערבית בכירה שביקרה בישראל ונוסף על כך היה משכנע בחורים לבוא ולזרוק איתו בקבוקים על כלי רכב של ערבים שנסעו בכביש 1", סיפר המכר.

בשנות ה-20 לחייו החל שליסל בחיפושים אחר בחירת לבו. הוא יצא לשידוכים וכבר בתקופה הזו "ניכר היה שמדובר בבחור עם שריטה קלה", אמר חבר שלמד עמו בישיבה. "הוא אמר שהוא יתחתן עם הבחורה הראשונה שיפגוש. בסוף, הוא נפגש עם 75 בחורות, אחת מהן אמרה לו שהיא מוכנה להתחתן איתו".

לשליסל נולדו ארבעה ילדים, הגדולה שבהם בת 16 וחצי, והקטנה בת 12. לפני עשור, ב-2005, הגיע שליסל למצעד הגאווה בירושלים, דקר שלושה מהמשתתפים במצעד ונשלח ל-12 שנות מאסר בכלא. עם כניסתו לכלא, ביקשה אשתו להתגרש ממנו, אך שליסל סירב. "איימנו עליו שנפסיק את הביקורים אצלו בכלא במידה ויחליט שהוא ממשיך בהתעקשותו שלא לתת לה גט". האיומים עזרו והשניים התגרשו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דקירה במצעד הגאווה בירושלים, יולי 2015. נועם מושקוביץ
"הקנאות האידיאולוגית דחפה אותו למקרים קיצוניים". משתתפים במצעד אחרי פיגוע הדקירה, אתמול/נועם מושקוביץ

על התנהגותו בכלא סיפר לוואלה! NEWS גורם בכיר שפגש אותו לעיתים קרובות בכלא איילון שבו ריצה את עונשו וגם בכלא מעשיהו לשם הוא הועבר לאחרונה. "הייתה לו התנהגות מאוד אימפולסיבית לפעמים", סיפר. "הוא קרע עיתון חדשות לאסיר שהיה באמצע הקריאה, שבר את המשקפיים לאסיר אחר שקרא מגזין 'לאישה' כי זה לא צנוע ושבר פעם אחת טלוויזיה. הוא היה נענש על כך אבל הקנאות האידיאולוגית וההשקפתית שלו הם אלה שדחפו אותו לעוד ועוד מקרים קיצוניים". לדברי הגורם, "שליסל למד תורה בשקדנות רבה בזמן שהותו בכלא, אבל כשהיית נכנס איתו לקטעים - זה תמיד היה נגמר בתוצאה שלילית".

לפני שלושה שבועות שליסל שוחרר מהכלא. "אנחנו, החברים הקרובים שלו, לא הבנו איך הוציאו אותו מהכלא", סיפר אחד החברים שלו, "הוא אמר לכל מי שפגש שהוא לא רוצה לצאת מהכלא, שהוא לא רוצה לעזוב. הבחור הזה היה בכלא ממש כמו מלך, הוא יצא החוצה והפך לסמרטוט וכנראה רצה לחזור להיות מלך. הרבה להפסיד כבר אין לו". מיד עם ריצוי עונשו בגין הדקירה הוא אמר למקורביו "אעשה זאת שוב", כך נחשף בוואלה! NEWS. חבריו, שחגגו עמו ימים בודדים אחרי שחרורו סירבו להגן על מי שחשבו שיחזור לחייו הרגילים. "אני מזועזע", אמר אחד מהם, "הוא עשה חילול השם עצום".

בחברה החרדית מיהרו להוקיע את שליסל ואת מעשיו. הרבנים הראשיים דוד לאו ויצחק יוסף מיהרו להוציא הודעות גינוי, ואליהם הצטרף יו"ר ש"ס אריה דרעי. רק ב"יהדות התורה", המפלגה החרדית–אשכנזית לא התייחסו לאירוע.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully