וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התזמון מזעזע": היום אזכרה לזכרו של ניר כץ שנרצח בבר-נוער

31.7.2015 / 9:12

יממה אחרי פשע השנאה במצעד הגאווה בירושלים, תתקיים האזכרה בהשתתפות משפחה וחברים. "לפני שש שנים אמרתי שכולנו בני אדם, והזכות הכי גדולה היא שכל אחד יחיה את האמת שלו", אמרה אימו של כץ

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

"חופש הביטוי זה לא חופש השיסוי", אמרה אתמול בשיחה עם וואלה!NEWS איילה כץ, אמו של ניר כץ שנרצח במועדון הבר נוער לפני שש שנים. היום (שישי) תתקיים אזכרה לזכרו בבית העלמין שבמודיעין בשיתוף בני משפחה וחברים.

"התזמון מזעזע", אמרה כץ בהתייחסה לסמיכות האירועים בין האזכרה לבין פיגוע הדקירה שאירע אתמול במצעד הגאווה בירושלים. "הטיימינג מטלטל". כץ הגיבה גם על פשע השנאה שאירע אתמול שבו נדקרו שישה משתתפים. "זה לא פשוט, זה לא נתפס", אמרה, "יחד עם זאת, בתקופה האחרונה היו הרבה אמירות הומופוביות בממשלה. בשנה שעברה זה היה שי פירון, וסמוטריץ' וזה רק חוזר על עצמו. כשזה רק מילים אף אחד לא קם לעצור את זה. אבל מילים הורגות".

לקריאה נוספת:
המחדל המשטרתי במצעד הגאווה: במוקד – מפקד מחוז ירושלים
נשיאת העליון הפחיתה עונשו של הדוקר מהמצעד: לא התכוון לפגוע
עצרת מחאה אחרי הדקירה במצעד: "המפלצת קמה שוב לפגוע בנו"

ניר כץ ההרוג מהרצח בבר-נוער. יוני 2013. באדיבות המשפחה
"אף אחד לא עושה מצעד גאווה כדי להתריס. אנשים רוצים לחיות את החיים שלהם". ניר כץ/באדיבות המשפחה

"ניר היה בן 26 שנרצח. הוא החליט להתנדב ולעשות הרבה דברים בהמון תחומים. הוא היה סטודנט למדעי מחשב אחרי שש שנים בצבא", סיפרה כץ על בנה. "לפני שש שנים חזרתי ואמרתי שבסופו של דבר כולנו בני אדם, והזכות הכי גדולה של כל אחד היא לחיות את האמת שלו", הוסיפה.

על השאלה אם פשע שנאה שכזה יפגע באירועים הבאים, השיבה כץ: "להפך, לא. ממש לא. בסופו של דבר, אף אחד לא עושה מצעד גאווה כדי להתריס. אנשים רוצים לחיות את החיים שלהם ולאף אחד אין זכות לשפוט אותם, בין אם אתה מסכים עם דרכם ובין אם לא". עוד מוסיפה כץ כי יש להמשיך ולקיים מצעדים מעין אלו ואף נכון שיתקיימו בבירה. "בוודאי שצריך לעשות מצעדים בירושלים. גם שם חיים אנשים מהקהילה הגאה ומכל המגזרים, החילונים, הערבים והדתיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מצעד הגאווה בירושלים, יולי 2015. נועם מושקוביץ
"המציאות עלתה על כל דמיון". מצעד הגאווה בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

בשבוע האחרון התקיים במרכז הגאה בגן מאיר שבתל אביב שבוע לציון שש שנים לרצח בבר-נוער. שלשום התקיימה הצגת בכורה בשם 'סימנים חיוניים' המתארת אירוע ירי דמיוני בהשראת הרצח בבר נוער. "כל הסיפור אתמול הוא קלואז'ר עגום לשבוע שמציין שש שנים בבר-נוער", אמר חיים טל, במאי ההצגה. "ההצגה מספרת על אירוע ירי דמיוני שנעשה בהשראת הרצח בבר-נוער והיא שואלת מה הקולות שעלולים להביא לרצח הבא, והנה המציאות עלתה פה על כל דמיון בהקשר של האירוע. הבכורה נקבעה לפני שלושה חודשים והנה זה קרה עכשיו שוב".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully