וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל המשטרה במצעד הגאווה: במוקד – מפקד מחוז ירושלים

31.7.2015 / 0:23

ישי שליסל שוחרר מהכלא לפני שלושה שבועות, כפי שנחשף בוואלה! NEWS, ותמונתו הייתה מוכרת לשוטרים שאבטחו בכוחות מתוגברים את האירוע. אי-החרטה, המחבוא בסניף "שופרסל" והאצבע המאשימה שמפנים במשטרה לניצב אדרי. הכתובת הייתה על הקיר

צילום: בני בן סימון, מאצ'י הוף; עריכה: טל רזניק

משטרת ישראל תיאלץ לחקור את המחדל שהוביל לכך שישי שליסל, שהורשע בניסיון רצח לאחר שדקר שלושה משתתפים במצעד הגאווה ב-2005 - הצליח אתמול (חמישי) לבצע פשע שנאה זהה, עשור לאחר מכן, ולהביך את הארגון פעם נוספת. המשטרה תצטרך לבדוק מדוע לא זומן שליסל לאחר שחרורו מהכלא בשבועות האחרונים למשרדי מחוז ירושלים על מנת להזהירו - לאחר שלא זכה להפחתת שליש מעונשו, וריצה אותו במלואו מבלי שהביע חרטה, ולאחר שגם התנסח בחומרה במכתב לאחר שחרורו. אם לא די בכך, במהלך מצעד הגאווה אתמול שליסל הגיע לסניף שופרסל בבירה, התחבא ממאות השוטרים שנפרסו באזור לאבטחת האירוע, וחמק מהכוחות המתוגברים במקום.

עוד בנושא
עצרת מחאה אחרי הדקירה במצעד: "המפלצת קמה שוב לפגוע בנו"
משתתף במצעד הגאווה התפרץ על ניצב מחוז ירושלים: "משטרה בושה"
תיעוד רגעי האימה מפיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים

שליסל שוחרר בתום עשר שנות מאסר, שהופחת לאחר ערעור לבית המשפט העליון, בעזרת עורך דינו ראובן בן חיים, מ-12 שנות המאסר שנגזרו עליו תחילה. הוא לא הוגדר אסיר בעייתי במהלך שהותו בכלא, ולא עבר עבירות משמעת - תחילה נשא את עונשו באגף התורני בכלא איילון, בהמשך שובץ בכלא מעשיהו וגם שם לא הטריד את אנשי שירות בתי הסוהר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחרורו עבר גם כן ללא אירועים מיוחדים, אלא שלפני שלושה שבועות, לאחר ששוחרר, פקד שליסל את בית הכנסת השכונתי ביד בנימין, שם כתב את מסריו, לפיהם אינו מצטער על הדקירה ב-2005, והמשיך לטעון שהמצעד לא צריך להתקיים בירושלים.

ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
טיפול בפצועים בזירה/AP

אתמול בבוקר המשטרה הייתה משוכנעת כי נערכה נכונה לקראת האירוע. לאחר הפרסום על שחרורו בוואלה! NEWS, החלו בארגון להתייחס יותר לנוכחותו האפשרית של שליסל במקום, והיו בטוחים שיגיע להפגנה החרדית נגד המצעד שהתקיימה בכיכר השבת בירושלים. המוחים במקום היו בטוחים ששליסל לא יעז להגיע למצעד, ויסתפק במחאה עמם במקום, אלא שכאשר התגלה שהוא לא הגיע - ההנחה במשטרה הייתה שהוא לא יצא מביתו. הנחה שהתבדתה.

"אדרי צריך לקחת אחריות, עליו היא מוטלת"

מחקירה ראשונית עלה ששליסל הגיע למרכז ירושלים, ובטרם הציבה המשטרה מחסומים באזור ופרסה כוחות מתוגברים - הוא נכנס לסופר, המתין עד שהצועדים יעברו ליד הכניסה למקום - ואז החל במסע הטירוף והדקירות. הוא פצע שישה בני אדם, ובהם שניים שנמצאים כעת במצב קשה. אחת מהפצועות, לוחמת משמר הגבול, ניסתה להשתלט עליו תוך שהיא סופגת בעצמה דקירה.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר בהצהרה אמש כי יכונס דיון הערכת מצב בראשותו ובראשות ניצב בנצי סאו, ממלא מקום המפכ"ל, על מנת לבדוק מה היו הנסיבות שאפשרו לשליסל לפעול. "כשר לביטחון פנים, אני מודע היטב לכך שהאירוע הערב מעורר שאלות לא פשוטות על הנסיבות טרם המקרה, שהובילו לכך שהתאפשר לאותו מפגע נפשע לבצע את זממו", אמר. "לכן ביקשתי מממלא מקום המפכ"ל לכנס דיון הערכת מצב בראשותי ובראשותו, ולהעריך את האירוע המקיף ואת הנסיבות שהובילו לכך שהוא התאפשר. במסגרת התחקור והבדיקה אנחנו נצטרך לבדוק את עצמינו גם, בהקשר של המודיעין המקדים, גם בהקשר של שיתוף הפעולה בין שב"ס לבין משטרת ישראל וכמובן את הבדיקה הנסיבתית לגבי אותו אדם ואיך התאפשר לו לפרוץ את חגורת האבטחה הדי משמעותית שליוותה את המצעד הערב".

"נתחקר את האירוע", אמר לאחר המקרה גם מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי. "לא היה לנו מידע קונקרטי", הוא הוסיף, על אף שבמשטרה קיבלו מבעוד מועד את תמונתו של הדוקר.

"אדרי צריך לקחת אחריות על המקרה הזה, זה אירוע חמור, ועליו מוטלת האחריות", אמרו במשטרה אחרי האירוע.

(עדכון ראשון: 22:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully