וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "משדרגים את מערכת ה-S-300 לקראת אספקתה לאיראן"

31.7.2015 / 0:40

יועץ בכיר של פוטין צוטט באומרו כי חלקים ממערכת הנ"מ המתקדמת כבר שופרו ובסיום התהליך טהראן תקבל את "המערכת שאותה דרשה". נשיא רוסיה ביטל את האיסור למכירת המערכת באפריל, אחרי ההבנות שהושגו בלוזאן

צילום: דוברות משרד הביטחון, עריכה: שניר דבוש

רוסיה משדרגת את מערכת ההגנה האווירית מדגם S-300 לקראת אספקתה לאיראן - כך צוטט אתמול (חמישי) יועץ של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוכנות הידיעות הרוסית RIA. לדברי ולדימיר קוזין, המייעץ לפוטין בענייני צבא, "המערכת שודרגה עד כה באופן חלקי. אלמנטים נפרדים עדיין משודרגים". הוא הוסיף כי "זאת תהיה המערכת המתקדמת שאותה איראן רוצה לקבל".

ב-2010 ביטלה מוסקבה את מכירת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת לטהראן בעקבות לחץ כבד מצד המערב, שחשש שה-S-300 עלול לפגוע ביכולתיו לתקוף את מתקני הגרעין של איראן בעתיד. עם זאת, פוטין ביטל את האיסור שהטיל הקרמלין עוד באפריל, לאחר ההבנות שהושגו בין טהראן לבין המעצמות - כולל רוסיה עצמה - סביב תכנית הגרעין שלה.

על בסיס אותן הבנות חתמו הצדדים על הסכם הגרעין בווינה החודש ובמסגרתו יוסרו בחודשים הקרובים הסקנציות הבינלאומית מעל הרפובליקה האיסלאמית. רוסיה רואה בכך הזדמנות לחידוש יחסי המסחר עם איראן ולחיזוק כלכלתה, שנפגעה קשות בעקבות הסנקציות שהטיל עליה המערב בשל מעורבותה במשבר באוקראינה.

גם בישראל חוששים מאספקת מערכת הנ"מ לאיראן וראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את חוסר שביעות רצונו מהחלטתו של פוטין בחודש אפריל לספק בכל זאת את ה-S-300 לאיראן.

(עדכון ראשון: 21:02)

מערכת טילים מדגם S-300 במצעד צבאי – מוסקבה, מאי 2015. GettyImages
מערכת ה-S-300 במצעד הצבאי במוסקבה שהתקיים בחודש מאי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully