וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתתף במצעד הגאווה התפרץ על ניצב מחוז ירושלים: "משטרה בושה"

משה שטיינמץ

31.7.2015 / 0:35

ניצב משה אדרי התייחס להתנהלות המשטרה בטרם פשע השנאה במצעד, ואמר כי "המשטרה נערכת במסודר, אולם הדוקר החשוד זלג מאחת הסמטאות". עדי ראייה: "הוא דפק לה סכין בצוואר, היא התחילה לרעוד"

צילום: בני בן סימון, מאצ'י הוף; עריכה: טל רזניק

אחד מהמשתתפים שהגיעו למצעד הגאווה בירושלים, התפרץ על מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, והטיח בו ביקורת קשה על התנהלות המשטרה בטרם פשע השנאה אמש (חמישי) בעיר שבו נדקרו שישה משתתפים במצעד, שניים מהם נפצעו באורח קשה. "בושה למשטרה, אותו בן אדם באותו מקום", הטיח האיש בניצב, בהתייחסו לכך שהדוקר, ישי שליסל, ביצע פיגוע דקירה במצעד הגאווה לפני עשור ושוחרר לפני שלושה שבועות. "משטרה שלא עושה את העבודה שלה, הוא יצא מהכלא והיה צריך לעקוב אחריו, משטרה בושה".

לאחר מכן, התייחס ניצב אדרי לאירוע ואמר כי אמנם המשטרה נערכה כראוי, אך החשוד "זלג מאחת הסמטאות". "מדובר באירוע חמור. המשטרה נערכה בצורה מסודרת, לצערנו מאחת הסמטאות זלג הדוקר החשוד, נכנס לצעדה ודקר שישה פצועים", אמר אדרי. "אנחנו נערכנו לתרחישים לכל האירועים, כולל דקירות, כולל הכול. כרגע נתחקר את האירוע".

לגבי שחרורו של שליסל והסימנים שיכלו להתריע מפני המעשה, אמר אדרי: לא היה לנו מידע קונקרטי. ידענו שהוא השתחרר, לא היה מידע על האירוע עצמו. נערכנו לכל התרחישים ולצערנו המערך נפרץ על ידי הדוקר שביצע את האירוע הנפשע הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת הפצועות במהלך מצעד הגאווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בן אדם עם לבוש חרדי דקר, ופצע ארבעה", אמר אחד מעדי הראייה. "הוא לא אמר כלום, והפצועים שכבו על הרצפה מדממים. ראיתי אותו שוכב על הרצפה, כשהשוטרים כובלים אותו. אם זה אחרי התשעה באב, אז זה לא שווה כלום כל מה שהם לומדים".

אדם שהיה עד לדקירתה של אחת המשתתפות אמר: "הוא פשוט דפק לה סכין בצוואר. היא התחילה לרעוד והשפריצה דם. ניסיתי להשתלט עליו, אבל אז השוטרים כבלו אותו אז התרחקתי. הוא לא אמר כלום כל הזמן הזה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דם על המדרכה באזור הדקירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המצעד נערך מול מחאת פעילי ארגון הימין הקיצוני להב"ה ומול כמאה חרדים, שהפגינו בכיכר פריז ובכיכר השבת בעיר נגד הצועדים. התקרית מגיעה על אף שאת האירוע אבטחו מאות שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים - שנפרסו החל משעות הצהריים לאורך ציר הצעידה ובמקומות הכינוס של המצעד. "המשטרה תפעל בנחישות נגד כל גורם שינסה להפר את הסדר ואת מהלכה התקין של הצעדה", הדגישו בצהריים במשטרת ירושלים.

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה שפעיליו הפגינו נגד המצעד, אמר בטרם אירוע הדקירה כי "לא יכול להיות שבירושלים דבר כזה יתקיים ואנו נשתוק. נגיד לצועדים שזו לא סיבה לגאווה אלא סטייה. אנחנו מוכנים לעזור להם ולטפל בהם. יש טיפול מחלתי ונפשי לזה". אחד המפגינים אף הגן על ישי שליסל, החרדי שדקר שלושה משתתפים במצעד לפני עשור, ואמר: "שליסל בחור נורמטיבי, אני לא בעד השיטה שלו אלא על כולם ביחד, נשכנע את כולם להתאבד". בין המפגינים נמצא גם יאיר קהתי, אותו הנער שצעק "מוחמד חזיר" והורחק מהר הבית.

(עדכון ראשון: 19:26)

חרדי דקר במצעד הגאווה, יולי 2015. משה שטיינמץ, מערכת וואלה!
החשוד בדקירה לאחר השתלטות כוחות המשטרה/מערכת וואלה!, משה שטיינמץ
פצועים במצעד הגאווה, ירושלים. יולי 2015. יזהר כרמון, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הפצועים לאחר אירוע הדקירה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, יזהר כרמון
מצעד הגאווה בירושלים, יולי 2015. נועם מושקוביץ
מצעד הגאווה לפני אירוע הדקירה, אתמול/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully