וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות תיעוד: שוטר לבן שירה בשחור לא חמוש יועמד לדין בארה"ב

30.7.2015 / 18:15

ריי טנסינג מואשם שרצח את סמואל דובוזה, שאותו עצר לבדיקה בעיר סינסינטי לאחר שלא הייתה לו לוחית רישוי ומצלמה שנשא עליו השוטר תיעדה את האירוע. התובע בתיק על הירי: "חסר היגיון". בעיר נערכים למהומות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שוטר באוניברסיטת סינסינטי שבאוהיו הואשם הלילה (חמישי) ברצח בעקבות מותו של רוכב אופנוע שחור ולא-חמוש שנעצר לאחר שבכלי הרכב שבו נהג לא הייתה לוחית רישוי מקדימה. התובע המחוזי ג'וזף דטרס קרא למותו של סמואל דובוזה "חסר היגיון" ו"לחלוטין בלתי-מוצדק". התקרית תועדה באמצעות מצלמה שנשא על גופו ריי טנסינג, השוטר הלבן בן ה-25 שירה למוות בדובוזה.

"הוא לא התמודד עם מישהו שהיה מבוקש על רצח", תקף התובע את השוטר. "הוא בסך הכל התמודד עם מישהו שלא היה לו לוחית רישוי". מהסרטון עולה כי דובוזה סירב להציג בפני השוטר את רשיון הנהיגה שלו והמשיך בנסיעה אטית. טנסינג התקרב לאופנוע, צחק על דובוזה לעצור ואז ירה בו פעם אחת והרג אותו.

טנסינג יועמד לדין במהלך היום ואם יורשע הוא עלול להישלח למאסר עולם. הרשויות בסינסינטי נערכות לקראת מהומות אפשריות והאוניברסיטה נסגרה היום כאמצעי זהירות. כ-300 בני אדם, בהם לבנים ושחורים, השתתפו אתמול בעצרת מחאה שלווה מחוץ לבית המשפט. קרובי משפחתו של דובוזה בירכו על ההחלטה להעמיד את השוטר לדין, אולם הם קראו להענשת יתר המעורבים בתקרית. כמה מפגינים עזבו את העצרת וצעדו לעבר מטה המשטרה בעיר כשהם צועקים: "ככה נראית הדמוקרטיה". עם זאת, לא היו דיווחים על עימותים אלימים.

התקרית הייתה האחרונה בשורת אירועים קטלניים שבהם היו מעורבים רשויות אכיפת החוק בארצות הברית ואזרחים בלתי-חמושים, שהעלו מחדש את השאלה על שימוש המשטרה בכוח קטלני.

ארה"ב: שוטר ירה למוות בצעיר שחור שלא הציג רישיון. רויטרס
ארה"ב: שוטר ירה למוות בצעיר שחור שלא הציג רישיון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully