וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירה שטוענת שהפיכתה ל"בארבי אנושית" הצילה את חייה

1.8.2015 / 11:35

מחלתה של אמבר גוזמן בת ה-28 פוגעת בשריריה, ופעמים רבות היא צריכה לקבל עזרה בישיבה, עמידה והליכה. היא החליטה לקחת את המוגבלות למקום אופטימי, והפכה עצמה לבובה אנושית

עריכה: מתן חדד

צעירה שסובלת ממחלת שרירים קשה גילתה בסדרת ראיונות שהעניקה למספר כלי תקשורת כי היא "למדה לאהוב את תופעות הלוואי של המחלה, כי כן גורמות לה להראות כמו בארבי אנושית". כשאמבר גוזמן מקליפורניה הייתה בת 18, היא החלה להרגיש כאבי שירים חזקים. זה היה לפני עשר שנים, אולם רק בשנת 2012 הצליחו הרופאים לאבחן שהיא סובלת ממחלת שרירים גנטית ונדירה במיוחד שגורמת לשריריה להתכווץ ולהיחלש. מצבה התדרדר, וכיום היא נעה ממקום למקום בעזרת בעלה ובני משפחה, שצריכים להרים, לשאת, להושיב או להעמיד אותה - ממש כמו בובה אמיתית. אם זה לא מספיק, מצבה של אמבר לא מאפשר לה לאכול מזון מוצק וככה, לדבריה, היא שומרת על הגזרה הקטנטנה שמאפיינת את הבובה המפורסמת.

הבארבי האנושית אמבר גוזמן. דיילי מייל, צילום מסך
בלי ניתוחים פלסטיים? אמבר גוזמן/צילום מסך, דיילי מייל

"ולריה לוקיאנובה נראית כמו בובה ומתאפרת מדהים, אבל הבובה האמיתית פה היא אני וזה אפילו לא קשור למראה החיצוני שלי. המחלה שלי גורמת לזה שאנשים ירימו אותי ויניחו חזרה בתנוחות שונות, ממש כמו שעושים לבובות אמיתיות. אני ההוכחה החיה לכוח שטמון באיפור. לא עברתי אף ניתוח פלסטי", סיפרה גוזמן ל"דיילי מייל".

לדבריה, כשהייתה קטנה אנשים רבים טענו שהיא נראית כמו בובה והוריה רשמו אותה לסוכנות דוגמנות. "הייתי הולכת ברחוב או בקניון, ואנשים היו עוצרים אותי כדי לומר שיש לי פנים בובתיות". השינוי הגדול חל בשנת 2012, כאשר הרופאים הצליחו לפענח את מחלתה לאחר שנים של חוסר ודאות. "כשסיפרו לי מאיזו מחלה אני סובלת שמחתי שסוף סוף קיבלתי תשובות. מצד שני פחדתי מאוד, כי הרופא אמר לי שזה סופני וחולים כמוני לא חיים לאורך זמן".

עוד באותו נושא

הבארבי האנושית החדשה סובלת: "ההורים הכריחו אותי"

לכתבה המלאה
הבארבי האנושית אמבר גוזמן. דיילי מייל, צילום מסך
מה שאיפור מוצלח יכול לעשות. וצבע לשיער, ריסים מלאכותיים, פאה ונגיעת פוטושופ/צילום מסך, דיילי מייל

"יום אחד, אחרי שקיבלתי את האיבחון הרפואי, החלטתי לעשות מעשה ולשנות את חיי. הבנתי שמחלת השרירים שלי הופכת אותי לבארבי אנושית וכשהתחלתי להתייחס לעצמי בדרך הזאת, היה לי קל יותר להתמודד עם המחלה ולא להרגיש כמו נטל על הקרובים אלי. התחלתי להתלבש בסגנון בובתי, להשתמש בעדשות מגע ופיאות והעלתי סרטונים לרשת. אני מנסה להעלות מודעות למחלה ממנה אני סובלת, ולהסביר לצופים שיש חיים גם אחרי דיאגנוזה רפואית חורצת גורלות. קיבלתי מכתבים מהרבה גולשים שסיפרו כמה השראה הם שואבים ממני, ואיך לימדתי אותם שחשוב לשמור על שמחה למרות המחלה".

  • עוד באותו נושא:
  • בארבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully