וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד האזרחים שפונו משא-נור: "עוד נחזור לשם"

הדס סיני

30.7.2015 / 13:19

עקיבא סמוטריץ', שפונה לפני עשור משא-נור, סולק משם שוב הלילה, הפעם עם 7 ילדים. בריאיון לאולפן וואלה!NEWS הוא אומר: "ניצור לובי שיאפשר לנו לבנות את היישובים מחדש. גם באופוזיציה מודים שההתנקות היתה טעות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

מפונה משא-נור הלילה: "עוד נחזור לשם. העוול של ההתנתקות זועק לשמיים ויתוקן"

כוחות הביטחון פינו הלילה (חמישי) את מאות האזרחים שהתבצרו בחורבות ההתנחלות שא-נור שבצפון השומרון. המשפחות והילדים שבמקום עלו על האוטובוס שהובא לצורך הפינוי, אך כמאה בני נוער ופעילי ימין שהתבצרו במצודה ולא היו מוכנים להתפנות מרצון, פונו ממנה בכוח. עקיבא סמוטריץ, ששהה במקום יחד עם 7 ילדיו אמר לאולפן וואלה!NEWS מייד אחרי הפינוי: "עשור להתנקות זה תאריך עגול ומשמעותי. השנים החולפות וגם האופזיציה מודה שזאת היתה טעות. היה פשע חמור מאד ולא חוקי. ההתנתקות לא היתה מתכלית ראויה והיום גם בשמאל מבינים את זה. פשעים צריך לתקן".

עוד בנושא:
הושלם פינוי שא-נור: צעירים פונו בכוח, משפחות פונו ללא התנגדות
האזרחים בשא-נור מבהירים: לא מתכוונים להתפנות ברצון מהמקום
"ידענו שנחזור לכאן ביום שבו גורשנו": יום עם המתבצרים בשא-נור

עקיבא סמוטריץ, תושב שא-נור, יולי 2015. שלומי גבאי
סמוטקיץ', הבוקר בשא-נור/שלומי גבאי

סמוטריץ מטיל ספק גם בחוקיות הפינוי הלילה: "מבחינה חוקית, הוצא לנו הלילה צו שטח צבאי סגור, כלומר הצבא והמשטרה מכירים בכך שחוק יישום ההתנתקות אינו תקף. אני תושב שא-נור בתעושת זהות אז הצו בוודאי לא תקף כלפיי. תראו מה קורה בשא-נור. השבילים קיימים, הקירות עוד קיימים. נכון שאין מצב שיקום ראש ממשלה ויגיד אני בונה את שאנור מחדש, אבל השטח משדר אחרת. הגיע הזמן שמדינה מתוקנת תתקן עוולה מוסרית ואישית כלפינו".

"לא מדובר בפרובוקציה", הדגיש סמוטריץ, שהוא אחיו של ח"כ בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי, "ההבדל בין פרובוקציה לבין מאבק ציבורי הוא שאתה רוצה שתהיה לזה תוצאה. אנחנו מנהלים מאבק ציבורי ארוך טווח לא אלים שרוצה להגיע לתיקון. אנחנו נעלה שוב לשא-נור. יו"ר בית המחוקקים תומך, גם שרים וגם ח"כים. ניצור לובי שהמטרה היא שמדינת ישראל תתקן את העוול ותאפשר לנו לבנות את היישובים מחדש".

  • עוד באותו נושא:
  • שא-נור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully