וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הסכם הגרעין: ארה"ב אישרה עסקת נשק גדולה עם סעודיה

מחלקת המדינה אישרה למכור מערכות פטריוט מתקדמות בשווי 5.4 מיליארד דולרים לממלכה, שחוששת מהשפעתה של איראן. שר ההגנה קרטר: "נשמור על היתרון הצבאי של ישראל באזור"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מחלקת המדינה של ארצות הברית אישרה למכור לערב הסעודית מערכות הגנה מתקדמות של "פטריוט" בשווי 5.4 מיליארד דולר - כך מסר אמש (רביעי) הפנטגון. מכירת המערכות מדגם PAC-3 נועדה להפיג את החשש שנוצר בממלכה בעקבות הסכם הגרעין שנחתם עם איראן. נוסף לכך, מחלקת המדינה אישרה מכירה של תחמושת לריאד בסך חצי מיליארד דולרים.

מחברת לוקהיד-מרטין, המייצרת את המערכות, נמסר: "החברה תומכת בממשל ובערב הסעודית במסגרת הדיונים שהן מנהלות על המכירה הפוטנציאלית של טילי PAC-3 נוספים, שישדרגו את כוחות ההגנה האוויריים של חיל האוויר המלכותי". החברה מסרה כי המערכות המתקדמות יסייעו בהגנה מפני כלי טיס ומטילים.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפגישה עם סלמאן מלך ערב הסעודית בארמון המלוכה בריאד, סעודיה, 27 בינואר 2015. רויטרס
סלמאן מלך סעודיה ונשיא ארה"ב אובמה, ינואר/רויטרס

בתו כך, שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר הבטיח אמש כי צבא ארצות הברית ישמור על נוכחות בולטת במזרח התיכון על מנת לבדוק את "השפעותיה הרעות של איראן" על אף הסכם הגרעין שנחתם עמה. בשימוע בוועדת השירותים המזוינים של הסנאט הבהיר קרטר כי וושינגטון מחויבת לשמור על "היתרון הצבאי האיכותי" של ישראל, שמתנגדת בתוקף לעסקה שנחתמה בין טהראן למעצמות בווינה.

"לנוכח הפעילות הזדונית הזאת, נמשיך לעמוד בהתחייבויותינו כלפי חברינו ובעלי בריתנו באזור, במיוחד כלפי ישראל", אמר קרטר, שלצדו העידו גם הרמטכ"ל האמריקני מרטין דמפסי כמו בכירי הממשל שהשתתפו במשא ומתן – שר החוץ ג'ון קרי, שר האנרגיה ארנסט מוניז ושר האוצר ג'ק לו, שלהם זה השימוע הציבורי השלישי תוך שבועיים. בכירי ממשלו של הנשיא ברק אובמה יצטרכו להמשיך להגן על ההסכם בפני הקונגרס בעל הרוב הרפובליקני, שלו נותרו עוד כ-50 ימים לבחון את העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully