וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזקת ההערכה: השרידים שנמצאו שייכים למטוס המלזי

חוקרים נשלחו לאי ראוניון שבאוקיינוס ההודי, שאליו נשטפו הריסות השייכות לבואינג 777 - אותו דגם שנעלם לפני יותר משנה בדרכו מקואלה לומפור מבייג'ינג. כמו כן, נמצאה מזוודה באותו אזור

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

אופטימיות זהירה: מלזיה שלחה היום (חמישי) צוות חקירה לאי ראוניון שבאוקיינוס ההודי במטרה לקבוע אם חלקי המטוס שאותרו אתמול אכן שייכים לטיסת MH370, שנעלמה לפני יותר משנה בנסיבות מסתוריות. המטוס מדגם בואינג 777 היה בדרכו מקואלה לומפור לבייג'יניג, כשעליו 239 נוסעים ואנשי צוות. מומחי תעופה טוענים כי החלק שאותר דומה לכנף המטוס מהדגם שנעלם. הבוקר נמצאה מזוודה באותו אזור שבו אותרו שרידי הכנף. עם זאת, בחברת "מלזיה איירליינס" הדגישו כי מוקדם מדי לקבוע אם אכן מדובר בחלקי המטוס הזה.

"כל חתיכה שלא תימצא תצטרך לעבור אימות שאכן היא שייכת ל-MH370", אמר שר התחבורה המלזי ליו טיונג לאי לכתבים בניו יורק, שם הוא נמצא כדי לדון בהתרסקות מטוס אחר של חברת "מלזיה איירליינס. "שלחנו צוות חקירה שיבדוק את הנושא ואנחנו מקווים שנוכל לזהות זאת מהר ככל שניתן".

שוטרים צרפתים באי ראוניון חוקרים חתיכו החשודות כשייכות למטוס המלזי שנעלם באוקיינוס ההודי, 30 ביולי 2015. רויטרס
שוטרים צרפתים בוחנים את שרידי הכנף שנשטף לראוניון, היום/רויטרס

שרידי הכנף, שאורכה שני מטרים, נשטפו אמש לחופי האי שנמצא כ-600 קילומטרים ממזרח למדגסקר ונשלט על ידי צרפת. האנשים שמצאו את החלק מכנף המטוס אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא נמצא כשהוא מכוסה בצדפות. אחד מהם הוסיף כי "נראה שהחלק היה במים זמן רב".

על פי גורם רשמי אמריקני, דגם המטוס הוא בואינג 777, אותו דגם של מטוס טיסה MH370 של "מלזיה איירליינס", שנעלמה באזור לפני יותר משנה. חברת התעופה מלזיה איירליינס הודיעה הלילה כי היא משתפת פעולה עם הרשויות בזיהוי השרידים ומקורם.

239 נוסעים ואנשי צוות היו על סיפון המטוס שנעלם ב-8 במרץ 2014, כשהייה בדרכו מקואלה לומפור לבייג'ינג. מחקירת ההיעלמות התברר כי המטוס התרסק באוקיינוס ההודי, מצפון-מערב לעיר פרת'. עד כה לא נמצאו חלקים של המטוס, והחיפושים אחריו הגיעו למבוי סתום.

(עדכון ראשון: 10:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully