וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצגה של נתניהו בבית אל שנועדה להביך את אבו מאזן

30.7.2015 / 12:37

החלטת ראש הממשלה "לפצות" את המתנחלים על הריסת בתי דריינוף עם 300 יחידות דיור חדשות גררה גינויים צפויים ברשות. היו"ר, שמעמדו הולך ונחלש, לא יוכל להתעלם מהצעד, שהגיע ברקע דיווחים על מגעים חשאיים בין הצדדים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כמה שעות לאחר פרסום החלטת ממשלת ישראל לבנות 300 יחידות דיור חדשות בבית אל כפיצוי על הריסת שני בנייני דריינוף בהתנחלות, הגיע הגינוי הצפוי מצד הרשות הפלסטינית, שבכיריה כינו את המעשה "פשע". הגינוי וההצהרות שלצדן היו כל כך צפויות, בעיקר לאור האופן שבו נתפסת ההחלטה בצד הפלסטיני. ההודעה של ממשלת ישראל גררה מיד גל שמועות אצל הפלסטינים שגרסו כי זה בעצם מה שרצה נתניהו כל הזמן - להרחיב את הבנייה בהתנחלויות וכל השאר היה הצגה.

עוד בנושא:
החלה הריסת הבתים בבית אל; נתניהו הורה לבנות מאות יחידות דיור
יוגב שב לתקוף את מערכת המשפט - ח"כים נטשו במחאה את המליאה
הבניינים נבנו בצורה לא חוקית, בג"ץ הורה לא פעם להרוס אותם

בית אל, 29 ביולי 2015. ניב אהרונסון
העבריינות משתלמת. הריסת בתי דריינוף, אתמול/ניב אהרונסון

קשה להתווכח עם המסקנה הזו כאשר הממשלה מחליטה לפצות את ציבור המתנחלים והימין בבניית מאות יחידות דיור בגלל כמה עברייני בנייה. בתחילה באו מתנחלים, השתלטו על אדמות של אזרח פלסטיני, שהוחרמו לפני כן לצרכים צבאיים, בנו בתים לא חוקיים, והממשלה, במקום להרוס ולהעביר מסר של שמירה על החוק, מחליטה "לשמור על החוק", להרוס את הבניינים, אך באותה נשימה להרחיב את הבנייה בהתנחלויות שבעיני הפלסטינים והקהילה הבינלאומית נתפסת כלא חוקית גם כך. מכאן נשאלת השאלה, מה בדיוק נועד המהלך הזה להשיג? להשחיר עוד יותר את פני ישראל בעולם? ואולי להעביר מסר לעברייני הבנייה באשר הם, כי העבריינות משתלמת?

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אבו מאזן בפסגת הליגה הערבית בשארם א-שייח, מרץ 2015. רויטרס
מאבד את הציבור הפלסטיני. אבו מאזן/רויטרס

ההחלטה תפסה באופן מידי את כותרות אתרי האינטרנט הפלסטיניים ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אינו יכול להרשות לעצמו להתעלם ממנה בסיטואציה הפוליטית שבה הוא נמצא. עבורו זו עוד פעולה שנועדה בין היתר להביכו ולהחלישו מול הציבור הפלסטיני, שגם ככה כבר לא מאמין בכוחה של הרשות ופחות-ופחות בפתרון שתי המדינות.

גם העיתוי של ההודעה אומלל, ולא רק בהקשר הפלסטיני. על רקע הניסיון של ישראל לגבש רוב בקונגרס נגד העסקה עם איראן, היא מופיעה בעיתוי רע גם בהקשר האמריקני. רק לפני חמישה ימים נפגשו שר הפנים והמשנה לראש הממשלה סילבן שלום עם יו"ר צוות המו"מ של אש"ף סאיב עריקאת. לפני כן התקיימו פגישות אחרות, חשאיות, בין אישים משני הצדדים, חלקם בדרג הבכיר ביותר.

רק אתמול אמר חבר הוועד הפועל של אש"ף, תייסיר חאלד, שבכירים משני הצדדים נפגשו לאחרונה בפריז ובבירות ערביות ואירופיות. מקורות אחרים טוענים כי שליחו של ראש הממשלה יצחק מולכו נפגש בעצמו עם אבו מאזן. מלשכת ראש הממשלה לא הגיבו לדברים. על פי מקורות פלסטיניים, חלק מהפגישות הקודמות בין הבכירים אף הולידו הבנות שקטות וחשאיות על צעדים להורדת המתיחות בין הצדדים. בין היתר הוחלט שישראל תאט את הבנייה בהתנחלויות והפלסטינים יקפיאו פנייה לארגונים והמוסדות הבינלאומיים. לנוכח ההחלטה מאתמול בבוקר, אפשר לשכוח מההבנות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully