וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מנעה חקירה בינלאומית על הפלת המטוס באוקראינה

מוסקבה הטילה וטו במועצת הביטחון על ההצעה לכונן מנגנון חקירה בינלאומי לאסון שבו נהרגו כ-300 איש. במערב ובקייב, שמאשימים את הבדלנים הפרו-רוסים, זועמים. "אין סיבה להתנגד אלא אם כן אתה האחראי לכך"

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור נאור

סיכלה את הבדיקה: רוסיה הטילה אמש (רביעי) וטו במועצת הביטחון של האו"ם על הצעת החלטה שקראה להקים טריבונל בינלאומי שיחקור את התרסקות טיסת MH17 במזרח אוקראינה לפני שנה. החלטתה של מוסקבה להתנגד להקמת בית הדין המיוחד עוררה זעם, מאחר שהיא הייתה היחידה מבין 15 חברות המועצה שהתנגדה לכך. סין, אנגולה וונצואלה נמנעו.

הטיסה של חברת "מלזיה איירליינס", שהייתה בדרכה מאמסטרדם לקואלה לומפור, בירת מלזיה, התרסקה במזרח אוקראינה יחד עם 298 נוסעים ואנשי צוות. הבדלנים הפרו-רוסים, ששולטים באזור, הכחישו כי הם אלו שאחראים להפלת כלי הטיס. עם זאת, מדינות המערב והממשל בקייב טוענים שיש בידיהם ראיות לכך שהמטוס הופל בידי טיל נ"מ מסוג "באק" שסופק למורדים על ידי רוסיה, שמצדה מכחישה זאת ומאשימה את צבא אוקראינה באחריות לאסון האווירי.

מלזיה דחפה להקמת הטריבונל הבינלאומי שבו יועמדו לדין אלו שאחראים להפלת המטוס. המהלך נתמך על ידי הולנד - ש-196 מאזרחיה היו על המטוס - אוקראינה, בלגיה ואוסטרליה.

אתר התרסקות המטוס המלזי במזרח אוקראינה, יולי 2014. רויטרס
אתר ההתרסקות/רויטרס

"רוסיה התעלמה בחוסר רגישות מהזעם הציבורי במדינות האבלות", אמרה בזעם שגרירת ארצות הברית במועצת הביטחון סמנת'ה פאוור. שרת החוץ של אוסטרליה ג'ולי בישופ טענה כי הווטו של רוסיה הוא "עלבון לזיכרון של 298 קורבנות טיסת MH17, של משפחותיהם ושל חבריהם". לדבריה, אוסטרליה, מלזיה, הולנד, אוקראינה ובלגיה יחפשו מנגנון שיפוטי אחר, מבלי לפרט. שר החוץ של אוקראינה פבלו קלימקין היה תקיף עוד יותר וטען: "אין סיבה להתנגד לכך (להצעת ההחלטה) אלא אם כן אתה האחראי לכך בעצמך".

השגריר הרוסי באו"ם ויטלי צ'ורקין הגן על החלטת ארצו, כשלדבריו כל חקירה פלילית הייתה מתבצעת ב"אופן חשאי". הוא אף ביקר את "התעמולה האגרסיבית" נגד רוסיה ואמר כי גם לחוקרים הרוסים לא התאפשרה גישה לאתר ההתרסקות. מוסקבה העלתה הצעת החלטה משלה שלא כוללת הקמת טריבונל, אלא קוראת לחקירה בינלאומית מלאה. בתחילת החודש אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטן כי הקמת הטריבונל תהיה "בוסרית" ו"לא מועילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully