וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם הסכסוך: "כללית" תשלם להדסה עשרות מיליוני שקלים

בתום הליך גישור ארוך הגיעו המרכז הרפואי וקופת חולים כללית להסכמה על המחלוקת הכספית ביניהן, העומדת על כ-95 מליון שקלים. על פי הדסה, החוב ישולם במלואו בימים הקרובים. גורם בהדסה: התשלום יציל אותנו מקריסה נוספת

בית החולים הדסה עין-כרם בירושלים. נועם מושקוביץ
בית החולים הדסה עין כרם בירושלים/נועם מושקוביץ

המרכז הרפואי הדסה וקופת חולים כללית הגיעו היום (רביעי) להסכמה בדבר המחלוקת הכספית בין הצדדים, בתום הליך גישור. במסגרת ההסכם תשלם הכללית את חובה לבית החולים במלואו, כ-95 מיליון שקלים, כבר בימים הקרובים. בהדסה מעריכים כי מדובר בסנונית הראשונה מבין ארבעת קופות החולים בארץ, אשר חובן להדסה מסתכם ביותר מ-155 מיליון שקלים.

בתום הליך גישור שנמשך כמה חודשים הצליח להשיג בית החולים הירושלמי, המצוי במשבר כלכלי עמוק מזה שנים, הישג משמעותי. גורם בהדסה אמר הערב כי תשלום החוב במלואו יבטיח את שכר העובדים בשנה הקרובה ויציל אותם מקריסה נוספת. "ההסכם הזה מצטרף לשורה של הישגים בתכנית ההבראה של בית החולים השנה, ושני הרבעונים הקרובים שיוצגו למשרד האוצר יהיו דוחות מאוזנים. זאת תהיה הפעם הראשונה ב-15 שנה שיוצגו דוחות מאוזנים", אמר אותו גורם.

עוד בוואלה!NEWS:
התקיפה בסוריה: שליחו של נסראללה להבערת האזור קיבל מסר מישראל?
דריינוף לא מתרגש מההריסה: מחר - אבן פינה לבנייה המחודשת
"כנסו זריז ותוציאו אותו!": האזינו לרגעי חילוץ אדם ממפעל בוער

בית הנהלת שירותי בריאות כללית בתל אביב. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
בניין הנהלת שירותי בריאות כללית בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

ההסכמה של קופת חולים כללית לשלם את החוב אינה מובנת מאליה. רק לפני כחודש שלח מנכ"ל הכללית, אלי דפס, מכתב תקיף במיוחד לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ובו הוא טען כי הדסה "מנפחת חיובי תשלומים" ו"רואה בקופת חולים כללית 'כיס עמוק שיכסה על התנהלותו הרשלנית'". הוא הוסיף כי הדסה "הפיצה טענות כי הקופות מעכבות לבית החולים סכומים ניכרים וכי זו הסיבה לגרעונו", כך פורסם ב"דה מרקר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הקופות הנוספות טרם הגיעו להסדר על חובן

עוד טענו בכללית כי משך האשפוז במחלקות הפנימיות בהדסה גבוה ב-15% מאשר בבתי חולים אחרים, ללא הצדקה רפואית, בין היתר בשל מתן שירותי שר"פ (שירותי רפואה פרטיים) וכי בחלק מהמקרים חויבה הקופה פעמיים על אותו טיפול - גם בתעריפי השירות הציבורי וגם דרך הביטוחים המשלימים. הדסה מצדה טענה כי אי תשלום החוב של הכללית מעמיד את בית החולים בסכנת סגירה וכי צעד זה נועד ללחוץ על המנכ"לית הזמנית, פרופ' תמר פרץ, לחתום על הסכם רכש הכולל הנחות משמעותיות לקופות.

שלוש הקופות הנוספות טרם הגיעו להסדר על תשלום חובן להדסה. אף שקופת חולים כללית החזיקה במרבית החוב, דווקא לקופת חולים מאוחדת יש נתח שוק של 40% מהמבוטחים בירושלים.

עובדי בית החולים הדסה עין כרם עוזבים את המחלקות בהמשך למחאה, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
הפגנת עובדי הדסה, בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

בשנה שעברה נחתם הסכם הבראה לבית החולים הדסה עם המדינה. ההסכם נחתם בשל גרעון תקציבי ארוך שנים של 1.5 מיליארד שקלים, כאשר מדי חודש צובר בית החולים גירעון נוסף של 18 מיליון שקלים. במסגרת תכנית ההבראה נקבע כי ארגון נשות הדסה, שלו שייך בית החולים, יזרים 50 מיליון שקל לטובת כיסוי הגרעון, משימה שעדיין לא הושלמה. בנוסף, נקבע כי המדינה תזרים 25 מיליון שקלים, והקופות ישלמו את חובן.

נושא שטרם נפתר נוגע למינוי מנכ"ל קבוע להדסה. שמו של פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז רפואי שיבא בתל השומר עלה כמועמד לתפקיד ואף מקודם על ידי ליצמן, אך הנושא עדיין מצוי בבדיקה כמו גם מינוי חברי דירקטוריון. מינויים אלה יהיו הצעדים הבאים של ההנהלה הזמנית.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully