וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער התאבד: "הורים תתעוררו, הסכנה נמצאת במחשב בחדר הילדים"

דב גיל-הר

30.7.2015 / 8:46

דודתו של נער ששם קץ לחייו לאחר שחיפש שיטות התאבדות ברשת, הגיעה לאולפן וואלה!NEWS להתריע על הסכנות באינטרנט: "יש בישראל נגישות בלתי-נסבלת לתכנים שליליים"

עריכה: ניר חן

שיימינג והטרדות מיניות הן רק חלק מהסכנות החברתיות האורבות לצעירים ברשת - סכנה נוספת היא תכנים שפעם היו הרחק מהישג ידם של ילדים, והיום נמצאים במרחק הקלקה. אחיינה של א' שם בחודשים האחרונים קץ לחייו אחרי שחיפש באינטרנט דרכים שונות להתאבד. "משטרת ישראל מצאה במחשב שלו תכנים מאוד מפורטים ואף סרטונים", סיפרה א' בכאב בריאיון לאולפן וואלה!NEWS. "מתברר שיש בנושא מידע מפורט באינטרנט".

על פי א', הוריו של אחיינה שמרו עליו 24 שעות ביממה בגלל מצבו הנפשי. "בשנה האחרונה לא היו להם חיים רק מהדאגה אלי", סיפרה. "הם הורים מסורים ועשו את כל מה שהם יכולים כדי להגן על הילד ולשמור עליו. לא היה שום סימן אחר, אבל הם הרגישו שמשהו מתחולל בפנים. עם זאת, הייתה סכנה אחת שהם כנראה לא ראו בעין - מה הוא עושה שם במחשב".

א' הגיעה לאולפן כדי לשתף ובעיקר להזהיר את ההורים מפני הסכנות האורבות ברשת. "הורים יודעים להתגונן מפני סכנות שהם רואים, אבל לא מפני סכנות שהם לא רואים. הזדעזעתי ממה שגיליתי", אמרה. "האחיין שלי, שהיה ילד מאוד מחונן ומוכשר, הגיע לחומרים שאני לא הגעתי אליהם. אבל גם ילד שמחפש מילות חיפוש הכי פשוטות יגיע לצערי הרב לתכנים כאלה. גם בעברית. פורומים שבהם תכנים ציניים, התבדחויות, הומור שחור. יש נגישות בלתי-נסבלת כשילד מסתגר בחדר ואנחנו לתומנו חושבים שהוא משחק. הורים תתעוררו, הסכנה נמצאת במחשב בחדר הילדים. אף אחד מאיתנו לא באמת יודע מה הוא עושה שם במחשב, וכנראה אנחנו התמימים. הילדים פחות תמימים, הם חשופים למידע נגיש ובלתי-נסבל".

לדברי א', אף שהאדם שעושה שימוש בתכנים הללו לכאורה פוגע רק בעצמו, לחברה יש אחריות בנושא. "אבוי לנו שכחברה ניתן את המידע הזה בנגישות כזאת בלתי-נסבלת לילדים הקטנים שלנו", אמרה. "אני יודעת על חברה אזרחית אחת, TOM, שהיא יעילה בהגנה מפני תכנים. אני אשמח אם כתוצאה מהתכנית הזאת יהיה איזה שיתוף פעולה בין משטרת ישראל לאותה חברה אזרחית, שייתנו להם את החומר את התכנים, ו-TOM ידעו לאכוף את זה ולחסום את האתרים האלה, כי לנו כהורים יש אחריות".

א' חדורת מוטיבציה לעזור להורים אחרים בסינון תכנים באינטרנט הביתי או בסמארטפון. היא פנתה לחברת TOM, המציעה שירותים על התרעת תכני פורנוגרפיה ואלימות להורים, וביקשה מהם לבחון איך ניתן לסייע גם להורים החוששים מכך שלילדם יש נטיות אובדניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully