וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמישה הרוגים בתקיפה של צה"ל על רכב בסוריה

ארגון זכויות האדם הסורי מסר כי בתקיפה נהרגו 2 לוחמי חיזבאללה ו-3 דרוזים מארגונו של סמיר קונטאר. גורם בארגון השיעי: מל"ט של צה"ל תקף. לפי ההערכות, ההרוגים תכננו לבצע פיגוע על הגבול. מערכת הביטחון: "לא מתייחסים לדיווחים זרים". דיווח לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

ארגון זכויות האדם הסורי, שמושבו בלונדון, מסר היום (רביעי) כי חמישה בני אדם נהרגו בתקיפת כלי רכב בכפר חאדר שברמת הגולן הסורית, מתוכם שני אנשי חיזבאללה ושלושה דרוזים ממיליציית "ההתנגדות הסורית" בפיקודו של סמיר קונטאר. לטענת הארגון, צה"ל אחראי על התקיפה. מנגד, גורם רשמי מארגון חיזבאללה אמר לרשת "אל-ג'זירה" כי שני בני אדם נהרגו בתקיפה, אשר בוצעה לטענתו על ידי מל"ט של צה"ל. לדבריו, ההרוגים שייכים ל"ועדות העממיות" - כוחות שתומכים במשטר אסד.

על פי ההערכות, ההרוגים היו בדרכם לבצע פיגוע על גדר הגבול. במערכת הביטחון סרבו להגיב לדיווחים ומסרו: "אנו לא מתייחסים לפרסומים זרים".

סמיר קונטאר, אשר מפקד על מליציית "ההתנגדות הסורית" ועל פי הדיווחים חייליה נהרגו בתקיפה, היה כלוא בישראל בשל ביצוע מתקפת טרור בנהריה בשנת 1979, שבה נהרגו שניים מבני משפחת הרן ושני שוטרים. הוא שוחרר בשנת 2008 במסגרת עסקה בין ישראל וחיזבאללה שכללה את החזרת גופות החיילים החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר. לפי דיווחים של פעילים באופוזיציה הסורית, שמות שלושת ההרוגים מארגונו של קונטאר הם: נאדר ג'מיל אל-טוויל, ואסים עדל בדרייה ומוחמד סעיד בורקאן.

עוד בוואלה חדשות:
החלה הריסת הבתים בבית אל; נתניהו הורה לבנות מאות יחידות דיור
אמנסטי: "'נוהל חניבעל' שבוצע במהלך צוק איתן - פשע מלחמה"
שני נערי גבעות הואשמו בהצתת כנסיית "הלחם והדגים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד של התקיפה הישראלית לכאורה ברמת הגולן הסורית, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

באפריל האחרון זיהו תצפיתנים של צה"ל חוליית מחבלים מסוריה שהניחה מטען בסמוך לגדר הגבול עם ישראל ברמת הגולן. כלי טיס של חיל האוויר פגע בחולייה וחיסל לפחות שלושה מהם. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אז בתגובה לאירוע: "כל ניסיון לפגוע בחיילינו או באזרחינו ייתקל בתגובה נחושה כמו בפעולת צה"ל הלילה, שסיכלה ניסיון פיגוע. אני משבח את ערנות חיילי צה"ל, שהביאה לפעולה מהירה ומדוייקת".

הנחת המטען אירעה על רקע הדיווחים הזרים שלפיהם צה"ל תקף יעדים של חיזבאללה ושל צבא אסד בסוריה. יומיים לפני האירוע דיווחה רשת אל-ג'זירה כי צה"ל תקף בסיסים צבאיים ויעדים של הארגון השיעי בסוריה בלילה שבין שישי לשבת. על פי הדיווח, התקיפה אירעה באזור הרי הקלמון מצפון לבירה דמשק. כמו כן, כשבוע לפני האירוע דווח ברשת אל-ערביה כי בוצעו שתי תקיפות נגד שיירות של חיזבאללה באותו אזור, שבהן נהרג לפחות אדם אחד. דובר צה"ל מסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לפרסומים זרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

האזור שבו אירעה התקיפה:

וואסים בדריה, נהרג בתקיפה ישראלית בסוריה 29/7. טוויטר, אתר רשמי
ואסים בדריה, אחד מאנשי המיליציה של סמיר קונטאר שלפי דיווחים זרים נהרג בתקיפה/אתר רשמי, טוויטר

בנוסף, בחודש ינואר האחרון נהרג ג'יהאד מורנייה, בנו של ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה, שחוסל בשנת 2008, בתקיפה שיוחסה לישראל ברמת הגולן הסורית. לפי דיווחים זרים, מורנייה נהרג בתקיפה של מסוק ישראלי, ששיגר שני טילים לעבר שיירת מכוניות בכפר מזרעת אל-אמל, שבאזור העיר קוניטרה שבגולן הסורי. לפי דיווחים, פרט למורנייה נהרגו בתקיפה עוד חמישה פעילי חיזבאללה וכמה איראנים, בהם בכיר משמרות המהפכה הגנרל מוחמד עלי אללה-דאדי.

כשבועיים לאחר האירוע שיגר חיזבאללה טילים נגד טנקים לעבר כלי רכב של צה"ל שנעו על קו הגבול באזור הר דב. באירוע נהרגו שני חיילי צה"ל, סרן יוחאי קלנגל מהר גילה וסמל דור חיים ניני ממושב שתולים שבדרום, ונפצעו שבעה נוספים.

(עדכון ראשון: 12:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully