וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "נפתח קופות חיסכון של 18 אלף שקל לכל ילד בישראל"

שר האוצר הודיע כי חלק מן הכספים שישמשו להעלאת קצבאות הילדים יועברו לקופת חיסכון: "מתנה חוצת מגזרים". במקביל, השר דרעי מאיים שלא יתמוך בתקציב אם לא יתקבל מע"מ אפס: "לא אתפשר"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

שר האוצר משה כחלון אמר היום (שלישי) כי הגיע להסכמה עם סיעות הקואליציה על רפורמה בקצבאות הילדים, לאחר ההתפתחות בין הצדדים אתמול. "הילדים שלנו יגיעו לגיל 18 ויקבלו מתנה ראשונה מהמדינה - קופת חיסכון של 18 אלף שקל להתחלת החיים העצמאיים. מתנה חוצת מגזרים, שלא מבדילה בין דת, גזע ולאום", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. משמעות הדבר היא שחלק מהכספים שיועדו לקצבאות הילדים יועברו לקופת חיסכון.

לדבריו, הכסף מיועד ללימודים גבוהים שיעזרו לילדים להיחלץ ממעגל העוני וכן בעולם התעסוקה. כמו כן, הוא הדגיש כי מדובר ביישום אחת המסקנות של הוועדה למלחמה בעוני, שבראשה עמד חבר סיעתו, חבר הכנסת אלי אלאלוף.

"לאחר דיונים מעמיקים עם חברינו לקואליציה, התקדמנו לעבר יישום המלצתה של הוועדה - הפניית חלק מקצבאות הילדים לאפיק של חיסכון ארוך טווח, שישמש את ילדינו בהגיעם לגיל 18. מדובר בשינוי חברתי עמוק ומשמעותי, שאני גאה על הזכות ליישמו כשר אוצר במדינת ישראל. ההמלצה הנוכחית עדיין מחייבת הסכמה ואישור של חברי סגן השר ליצמן מיהדות התורה. בימים הקרובים נציג רפורמות נוספות שאנחנו מתכוונים ליישם כבר בתקציב הקרוב - תחרות בשוק האשראי, תחרות בשוק המזון, בביטוחי הבריאות, יישום מסקנות ועדת ששינסקי השנייה שמסדירה את התמלוגים שמגיעים למדינה על אוצרות הטבע שלה ועוד", הוסיף.

לקריאה נוספת:
מתווה הגז לא יעלה מחר להצבעה בממשלה ובכנסת
ח"כ לוי-אבקסיס לווינשטיין: השר אלקין סחט אותי באיומים
מבוכה לקואליציה: מועמדת הליכוד לוועדה למינוי דיינים לא נבחרה

כניסת השר משה כחלון לתפקיד שר האוצר, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"שינוי חברתי עמוק". כחלון/נועם מושקוביץ

בתוך כך, מאיים יו"ר ש"ס אריה דרעי לצאת הממשלה. שר הכלכלה דן היום עם אנשי משרדו לבחינת המוצרים עליהם יבוטל המע"מ ואמר כי "אם דרישתי לביטול המע"מ על מוצרים שעליהם נחליט לא תסוכם, סיעת ש"ס לא תתמוך בתקציב המדינה".

דרעי הוסיף בשיחה עם בכירי המשרד כי לא יחזור בו מהבטחתו לפני הבחירות, שלפיה יוטל מע"מ אפס על מוצרי בסיס. "מע"מ אפס על מוצרים, בעיקר כאלה שיסייעו לשכבות החלשות, זה דבר שאני לא מתכוון להתפשר עליו", הבטיח.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

עם זאת, נראה כי מדובר בניסיון מצדו של דרעי להפעיל לחץ כדי לקדם את הבטחתו, שלא זוכה לאוזן קשבת במשרד האוצר. מסיבה זו בחר יו"ר ש"ס להתנות את אישור התקציב בהורדת המע"מ על סל המוצרים שיקבע צוות משותף של משרדי הכלכלה והאוצר, כדי לקבל גיבוי נוסף להבטחה שניתנה לו במסגרת ההסכם הקואליציוני עם הליכוד.

דרעי מעוניין לשלב את התכנית, שעלותה יותר ממיליארד שקלים, כבר בתקציב הקרוב. משרד הכלכלה טרם פרסם את רשימת המוצרים שעליהם הוא מבקש להחיל את התכנית.

(עדכון ראשון: 17:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully