וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפ"ק ערן מלכה עתר לבית המשפט: הוציאו אותי מהבידוד בכלא

28.7.2015 / 15:29

מלכה הורשע במסגרת עסקת טיעון בפרשת רונאל פישר. לפי העתירה, מזה ארבעה חודשים הוא נמצא בבידוד בשל הסיכון שבקרבתו לאסירים אחרים מעצם תפקידו כשוטר. עוד הוא טוען: ההחלטה התקבלה "בחוסר סמכות"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(פתיחת המשפט של רפ"ק מלכה בחודש שעבר)

רב-פקד ערן מלכה, שהורשע במסגרת פרשת רונאל פישר בקבלת שוחד וטובות הנאה ובשיבוש הליכי משפט, עתר אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד וביקש שיוציאו אותו מבידוד בכלא, שבו הוא נמצא כבר כמה חודשים. מלכה הודה במסגרת הסכם עד מדינה עם מח"ש בעבירות המיוחסות לו והוא עצור עד תום ההליכים בעניינו. מזה ארבעה חודשים הוא נמצא בבידוד בשל הסיכון בקרבתו לאסירים אחרים מעצם היותו שוטר שאוצר בקרבו מידע סודי רב מחקירות.

בשבוע שעבר התקיים דיון בעניינו של מלכה בבית המשפט העליון בבקשה לשחררו ממעצר עד לגזר דינו המתקרב. את רונאל פישר, שלא הודה במעשים המיוחסים לו ומשפטו עתיד להתנהל, שחרר בית המשפט לביתו כשהוא עם אזיק אלקטרוני. מלכה ועורך דינו עופר ברטל ממתינים להחלטה בעניינו.

לקריאה נוספת:
לאחר שלושה חודשים: עו"ד פישר שוחרר למעצר בית
ברונו שטיין: "אמרתי לפישר: 'אי אפשר, אני איש משטרה'"
דוד נחקרה בחשד לקבלת טובות הנאה מפישר כפרקליטת מחוז

ערן מלכה, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
מוגדר כאסיר טעון הגנה בשל היותו שוטר. מלכה/נועם מושקוביץ

על פי העתירה, מהרגע שבו נעצר מלכה בחודש אפריל האחרון ועד לשבוע שעבר, הוא הוחזק בתנאי בידוד מוחלטים בבית המעצר הדרים. בשבוע שעבר הוא הועבר לכלא אילון ומוחזק כרגע באגף ההפרדה הארצית - כשהוא מוגדר כאסיר טעון הגנה בשל היותו שוטר. ואולם, למרות שהוא מוגדר כדרג ב', מה שאמור לאפשר לו מגע עם אסירים אחרים, בשב"ס לא לקחו סיכון ושמו אותו בהפרדה מוחלטת. עוד טוען מלכה, כי לא נערך לו שימוע בעל פה לפני ההחלטה אשר חורגת מהנהלים, ולכן לדבריו, היא התקבלה בחוסר סמכות.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully