וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מהומות ט' באב: חברי הרשימה המשותפת עלו לאל-אקצא

28.7.2015 / 10:41

הח"כים מהמפלגה הגיעו למקום במחאה על ביקורו של שר החקלאות אורי אריאל, לאחר עימותים אלימים שפרצו בעת הצום. היו"ר איימן עודה: "ביקור השר – פרובוקציה לשם שינוי הסטטוס קוו"

צילום: רויטרס, מור שאולי; עריכה: גדי וינסטוק

חברי הכנסת מהרשימה המשותפת עלו היום (שלישי) למסגד אל-אקצא במחאה על ביקורו של שר החקלאות אורי אריאל שלשום במקום ונפגשו עם אימאם המסגד, מופתי ירושלים ומנהיגי הווקף. הביקור נערך על רקע המהומות שאירעו שלשום בהר הבית, כשרעולי פנים השליכו אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה.

"אנחנו מתייחסים לאל-אקצא לא רק כמקום תפילה קדוש אלא כסמל הריבונות הפלסטינית בירושלים, ועל כן המאבק הוא מאבק פוליטי ולא דתי, בשונה ממה שהממשלה והתקשורת הישראלית מנסים לצייר", אמרה חברי ח"כ חנין זועבי. "גם אם הצליחו כוחות המשטרה והכוחות המיוחדים למנוע מאלפים של פלסטינים להיכנס לאל-אקצא, אלה שכבר נמצאים שם ימשיכו להגן על המסגד ולהתנגד לכל פולש זר".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS:
בכיר חמאס: "איראן הפסיקה את הסיוע הצבאי וההומניטרי לעזה"
משפחת הנער החולה בסרטן: בימים הקרובים הוא יתחיל בטיפולים
ראש המדרשה שהתחזה לקצין חשוד שפעל כבר שנים וביצע מעשי אינוס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי הכנסת מהרשימה המשותפת בביקורם במסגד אל-אקצא, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הביקור במסגד אל-אקצא הוא בעקבות הכוח שהפעילה המשטרה בכניסה למסגד, ירי רימוני הגז במקום והמעצרים", אמר אתמול יו"ר המפלגה איימן עודה. "אנחנו חושבים שהביקור של השר אורי אריאל הוא ביקור פרובוקטיבי שמטרתו שינוי הסטטוס קוו. עצם העובדה שעולים שוב ושוב, למרות שיודעים שמדובר בחומר נפץ, מראה שכל עלייה היא רק פרובוקציה. בהגעה של חברי הרשימה אנו מביעים את העמדה שלנו כי מדובר בהפרה של הסטטוס קוו, חיזוק הכיבוש ומניעת הריבונות במקום שמעוגנת בהסכמים".

ח"כ באסל גטאס הוסיף כי "ההתגרות של השר אורי אריאל אשר נועדה להכשיר את הקרקע לשינוי הסטטוס קוו במתחם המסגד והכניסה של החיילים לתוך המסגד עצמו, הינה חציית קו אדום". לדבריו, "לא נשב בשקט ונתן גיבוי מלא למתפללים הנוכחים במקום בכל פעם כדי לשמור עליו מההפרות של השרים והימין הקיצוני. מבחינתנו לא מדובר רק בעניין של חופש פולחן וכיבוד מקומות קדושים, על זה אין חולק, מתחם המסגד שייך למתפללים המוסלמים, מזרח ירושלים זה שטח כבוש, ולכיבוש מתנגדים. כך זה בכל העולם לאורך ההיסטוריה. נעלה מחר למסגד כדי להעביר מסר ברור: לא נאפשר לשנות את הסטטוס קוו ברחבת המסגד בדלת האחורית, תחת חסות הכיבוש. זה לא רק עניין דתי, אלא פוליטי, זה לב ליבו של הסכסוך".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מזרח ירושלים זה שטח כבוש, ולכיבוש מתנגדים". חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך המהומות כוחות משטרה ומשמר הגבול פרצו להר הבית לאחר שהמתפרעים התבצרו במסגד אל-אקצא. הם הקימו מחסומים למניעת סגירת הדלת והציבו מוטות ברזל ועץ חבלים שנקשרו לדלתות המסגד. במהלך האירוע, נפצעו ארבעה שוטרים באורח קל ונעצרו ארבעה פלסטינים. כוח לוחמים פיזר את המתפרעים באמצעות רימוני הלם.

ירדן גינתה את האירועים וטענה כי מדובר בהתגרות ישראלית ברגשות הערבים והמוסלמים. השר לענייני הסברה ודוברה הרשמי של ממשלת ירדן, מוחמד אל-מומני, אמר כי "ההפרות הישראליות בהר הבית ותקיפת כוחות המשמר במקום והמתפללים מהווה פגיעה ברגשות כל הערבים והמוסלמים, ועלול להוביל לעלייה ברגשות העוינות". אל-מומני קרא לממשלת ישראל לקחת אחריות על האירועים ולמנה הישנות של מקרים מסוג זה.

(עדכון ראשון: 21:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully