וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיה שתמנע מאנשים להשתין ברחוב: תשתינו על הקיר- והוא ישתין עליכם בחזרה

28.7.2015 / 10:07

סן פרנסיסקו שולפת את התותחים הכבדים במאבקה נגד תופעת ההשתנה בציבור ומשתמשת בטכנולוגיה חדישה: צבע דוחה שתן שמשפריץ חזרה את השתן למי שמשתין מולו. עדיף כבר לעשות בתחתונים

צילום מסך

בסרטון: הטכנולוגיה החדישה בשימוש בהמבורג, גרמניה

כשאריק איינשטיין שר "יושב בסן פרנסיסקו על המים" - הוא לא ידע שכל שלוליות המים שנוצרות להן ברחובות סן פרנסיסקו הן בעצם שתן של הומלסים ושל כל מיני בליינים שחזרו שיכורים מפאב באמצע הלילה ולא יכלו להתאפק. הרשויות בסן פרנסיסקו מקבלת מדי יום התרעות חוזרות ונשנות על אנשים שמטילים מיימיהם ברחובות העיר - ואם נדייק: מאז ינואר השנה הגיעו 375 תלונות על קירות ספוגים בשתן שנמצאו ברחבי העיר. בעקבות הנתונים הקשים, החליטה עיריית סן פרנסיסקו, הידועה בריחות הלא נעימים שלה (בגלל השתן, כן?), לאמץ טכנולוגיה ששומשה בעבר בהמבורג, גרמניה: צביעת קירות בצבע דוחה שתן שימנע מאנשים להשתין במקומות ציבוריים.

קירות סן פרנסיסקו נצבעו בצבע הידרופובי שדוחה נוזלים ומשפריץ את השתן חזרה על מי שמשתין מולו - או כמו שהחבר'ה מהמבורג אומרים: "תשתין על על הקיר - והוא ישתין עליו בחזרה". מאחר שלא מדובר בהוצאה כספית גדולה, עשרה מקומות מרכזיים בסן פרנסיסקו נצבעו כבר בצבע המיוחד - ואם תראה הפחתה במספר התלונות על מקרי השתנה ברחוב - יצבעו מקומות נוספים בעיר.

סן פרנסיסקו מוציאה סכום אדיר של כ-2 מיליון דולר בשנה על נקיון כתמי שתן מהרחובות, כשבמקומות מרכזיים בעיר עובדי העירייה נשלחים לנקות שתן 3 עד 4 פעמים ביום. על הקירות הצבועים יתלו גם שלטי אזהרה, בתקווה שהם ירחיקו משם משתינים לפני מעשה. האם זו דרכה של סן פרנסיסקו להשתין בחזרה על תושביה?

"אנחנו מנסים את הטכנולוגיה החדישה כדי לבדוק האם נצליח למנוע מאנשים להשתין במקומות שידוע שמשתינים בהם רבות", סיפר מנהל עבודות הציבור מוחמד נורו לחדשות SFGate, "אף אחד לא רוצה לבקר בעיר ולהריח שתן. אנחנו מנסים כל מיני דברים כדי לגרום לסן פרנסיסקו להריח ולהיראות טוב". אולם, יש מי שפחות מאמין שהצבע יפתור את הבעיה, "אם אני ארצה להשתין ברחוב, אני פשוט אחפש מקום שאפשר להשתין בו", אמר אחד התושבים לחדשות ערוץ KPIX.

על פי ה-CNN, מי שנתפס מטיל את מימיו במקום ציבורי בסן פרנסיסקו ישלם כנס כספי של 50 עד 100 דולרים. מאחר ששיטת הכנסות לא הוכיחה את עצמה, מקווה עכשיו סן פרנסיסקו שהצבע החדש יעשה את העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully