וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לוי-אבקסיס לווינשטיין: השר אלקין סחט אותי באיומים

27.7.2015 / 15:15

חברת הכנסת ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה להתערב במה שכינתה "התנהלות מאיימת ובלתי-ראויה שיכולה להתפרש כפרוטקשן" של שר הקליטה, שהפיל חוק דיור ציבורי בדרישה להכללת עולים בתקצובו. אלקין: "משקרת במצח נחושה"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) פנתה היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין במכתב שבו האשימה את שר הקליטה זאב אלקין ב"התנהלות מאיימת ובלתי-ראויה" בנוגע להצעת חוק שיזמה בנושא סיוע לזכאים לדיור ציבורי, וביקשה את התערבותו המידית. על פי ח"כ לוי-אבקסיס, השר אלקין הפיל את החוק, שעלה היום לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, משיקולים פוליטיים ולא ענייניים, בין היתר באמצעות סחיטה באיומים.

במכתב הסבירה ח"כ לוי-אבקסיס כי הצעת החוק "סיוע ריאלי בשכר דירה לממתינים לדיור ציבורי", שבמסגרתה יזכו 2,700 זכאים לסיוע בשכר הדירה, כבר אושרה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת, וזקוקה לאשרור בלבד בוועדת השרים על מנת להמשיך בהליך החקיקה בכנסת הנוכחית. למרות זאת, לדבריה, החליט השר אלקין להתנגד לה ברגע האחרון, "ולמרבה תדהמתי, הוא עושה זאת באמצעות שימוש באיומים מפורשים כלפיי וכלפי מפלגתי", היא ציינה.

אורלי לוי בישיבה של הוועדה לקידום מעמד האישה לציון יום האישה הבינלאומי ובהשתתפות חברות כנסת לדורותיהן, מרץ 2011. מגד גוזני
"בכל זירה אחרת היה מתפרש הדבר כסחיטה באיומים, כ'פרוטקשן'". ח"כ לוי-אבקסיס/מגד גוזני

חברת הכנסת הסבירה כי בשיחות שניהלו היא וחברי סיעתה עם אלקין בשבועות האחרונים, הוא התנה את "אי-טרפוד" החוק בהעברת מחצית מהסכום שהוקצב לזכאים לידי משרדו. "מיותר לציין כי חלוקה מעין זו תפגע קשות בתמיכה שאמורים היו לקבל זכאי משרד השיכון, וכי במתכונת שביקש השר אלקין יזכו הזכאים לתוספת שולית של עשרות בודדות של שקלים ויוותרו ללא כל מענה הולם למצבם", כתבה ח"כ לוי-אבקסיס.

"השר אלקין המשיך במסכת הסחיטה והאיומים והדגיש כי אם לא נלך בדרכו ידאג לטרפוד החוק, ואכן כך קרה", כתבה חברת הכנסת במכתבה ליועץ המשפטי לממשלה והוסיפה: "בכל זירה ופלטפורמה אחרת שבה היו נאמרים הדברים הללו, היה מתפרש הדבר כסחיטה באיומים, כ'פרוטקשן'. אמירות שכאלה והתנהלות שממנה עולה במפורש איום בטרפוד החוק אם לא אענה לדרישותיו, חצו מזמן קווים אדומים המותרים במגרש הפוליטי ולטעמי אף חורגים מכל כללי מנהל תקין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אלקין: "לוי-אבקסיס משקרת במצח נחושה"

השר אלקין, מצדו טען כי ח"כ לוי-אבקסיס "משקרת במצח נחושה" וכינה את דבריה השמצות. "עד היום התקיימה בינינו שיחה אחת בלבד בנושא החוק שלה, ובמסגרתה הסברתי לה שאני תומך בחוק שלה, אבל דורש להרחיב את החקיקה גם לזכאי הדיור הציבורי מקרב העולים", מסר אלקין בתגובה. "אין שום סיבה שבעולם שחקיקה ראשית במדינת ישראל תייצר אפליה בין זכאי משרד השיכון לזכאי משרד הקליטה ותפגע קשות בציבור העולים. זו גם העמדה שהצגתי היום בוועדת שרים לחקיקה".

השר הסביר כי משרד האוצר התנגד בוועדת השרים להכיל את החוק גם על ציבור העולים, ועל כן הוחלט להקים ועדת שתורכב מהמנכ"לים של משרדי האוצר השיכון והקליטה, שתנסה להגיע להסכמות בנושא עד לפתיחת מושב החורף של הכנסת ותאפשר את קידום החקיקה בצורה שוויונית, לדבריו. "למרות ההשמצות של ח"כ אורלי לוי אבוקסיס, אמשיך להילחם על הזכויות של עולים נזקקים. חבל לי שמי שנבחרה בקולות ציבור העולים בחרה לפתוח במלחמה דווקא נגד הציבור הזה", מסר השר.

המכתב ששלחה ח"כ לוי-אבקסיס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully