וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג שלישי בתוך שבוע: מבוקש נורה, נפל מגג - ומת בקלנדיה

27.7.2015 / 9:34

כוח מג"ב הגיע לעצור שני מבוקשים במחנה הפליטים שליד רמאללה. אחד מהם נמלט, ונורה לאחר שלא נענה לנוהל מעצר חשוד. הוא המשיך במנוסה ונפל מגג. פרמדיק צה"ל קבע את מותו. המבוקש השני נעצר ללא התנגדות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(בשבוע שעבר - שני הרוגים פלסטינים מאש צה"ל)

מחמוד אבו לטיפה, מבוקש פלסטיני בן 18, נהרג הלילה (שני) בנפילה מגג בניין במהלך מעצר של כוח משמר הגבול (מג"ב) במחנה הפליטים קלנדיה שליד רמאללה. על פי הודעת מג"ב, הלוחמים ביצעו מעצרים של שני פעילי טרור במחנה הפליטים החשודים בתכנון פיגוע. אחד המבוקשים נעצר מידית ואילו השני החל לברוח לעבר גג של מבנה. במהלך בריחתו הוא לא נענה לכריזות הלוחמים, ואלו החלו בביצוע נוהל מעצר חשוד, שכלל ירי לעבר פלג גופו התחתון של המבוקש. הוא נפגע אך המשיך לברוח, נפל מהגג ונפצע באורח אנוש. פרמדיק של הכוח העניק לו טיפול רפואי, אך בסיומו נאלץ לקבוע את מותו.

ההרוג הלילה הוא הפלסטיני השלישי בתוך שבוע שנהרג במהלך פעילות של כוחות הביטחון בגדה. ביום חמישי האחרון לפנות בוקר נהרג פלסטיני ושני בניו נפצעו במהלך פעילות מעצרים של צה"ל בכפר בית אומר שבאזור הר חברון. לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, במהלך המעצר בביתו של הפלסטיני, פלאח חמד זאמל אבו מאריא בן 53, נפצע בנו מוחמד בן ה-22, וכאשר ניסה אבו מאריא לסייע לו הוא נפגע בחזהו, נפצע באורח קשה ולאחר מכן מת מפצעיו בית החולים.

יום לפני כן דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי הצעיר מוחמד אחמד אל-עונה בן ה-21 נורה מאש כוחות הביטחון בעימותים שאירעו ליד ג'נין ומת מפצעיו.מחקירה ראשונית עולה, כי במהלך פעולה משולבת של צה"ל ומג"ב בכפר, נורה הצעיר בפלג גופו התחתון. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תפתח בחקירה לבדיקת נסיבות מותו.

מחמוד אבו לטיפה, בן 18 ממחנה הפליטים קלנדיה שנהרג לאחר שנפל מגג במהלך מעצר של מג"ב, יולי 2015. מתוך אתר "מען", צילום מסך
מחמוד אבו לטיפה/צילום מסך, מתוך אתר "מען"

לפי נתוני ארגון "בצלם", בסך הכול נהרגו מתחילת 2015 ברחבי הגדה 15 פלסטינים, לא כולל ההרוג מהלילה. אם לא לוקחים בחשבון את חודשים יוני-אוגוסט אשתקד, שבמהלכם פעל צה"ל במהלך מבצע "שובו אחים" ו"צוק איתן", ושבהם נהרגו 27 פלסטינים ברחבי הגדה, המספר הכולל של אותה שנה עומד על 19 הרוגים. מכאן שאפשר ללמוד על עלייה יחסית במספר ההרוגים הפלסטינים בגדה בידי חיילי צה"ל השנה.

שנת 2014 הסתיימה עם 46 הרוגים פלסטינים ביהודה ושומרון. זו אחת השנים שבהן נהרגו הכי הרבה פלסטינים בעימותים עם כוחות הביטחון. זאת כאמור, ניתן לייחס לשני המבצעים הצבאיים של אותה שנה. עשרה מהם נהרגו עד לתחילת "שובו אחים" בחודש יוני, והשאר נהרגו אחריו. בשנת 2013 נהרגו 27 פלסטינים ברחבי הגדה. בשנת 2012, במהלכה פעלו כוחות צה"ל ברצועה במהלך מבצע "עמוד ענן", נהרגו בגדה שמונה פלסטינים. שנה קודם לכן המספר עמד על עשרה הרוגים, וב-2010 - 12 הרוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully