וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד לנשיאות ארה"ב: "אובמה יצעיד את הישראלים למשרפות"

המתמודד מטעם המפלגה הרפובליקנית מייק האקבי עורר סערה במדינה כשתקף את הסכם הגרעין בין איראן ושש המעצמות וקשר בינו ובין שואת היהודים: "אובמה סומך על האיראנים ומצעיד את הישראלים לדלתות הכבשן"

צילום: רויטרס, הקלטה: אתר BREITBART

מייק האקבי, מושל ארקנסו לשעבר ומתמודד לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית, תקף את נשיא ארצות הברית ברק אובמה, באמירה שהצליחה לקומם לא מעט אנשים במדינה. בריאיון שהתפרסם אמש (ראשון) באתר החדשות "Breitbart" אמר האקבי כי אובמה "יצעיד את הישראלים לדלת המשרפה".

בריאיון תקף האקבי את הסכם הגרעין בין איראן ושש המעצמות ואמר כי ההסכם מייצג את מדיניות החוץ "החלשה והלא-אחראית" של הנשיא. "זה כל כך תמים לסמוך על האיראנים", אמר האקבי. "בכך, הוא יצעיד את הישראלים אל דלתות הכבשן. הסכם הגרעין הוא הדבר הטיפשי ביותר". בהתייחסו לדיון הצפוי בקונגרס לגבי העסקה עם טהראן, שנחתמה החודש, הוסיף: "גם הדמוקרטים וגם הרפובליקנים צריכים לדחות אותו, וכך גם העם האמריקני".

עוד בנושא
חשש במערכת הביטחון: הכסף האיראני שיופשר יועבר לחמאס וחיזבאללה
נסראללה על הסכם הגרעין: ארה"ב תמשיך להיות "השטן הגדול"
אובמה על איראן: "האם 'משמרות המהפכה' יתחזקו כעת? כנראה שכן"

מושל ארקנסו לשעבר מייק האקבי. מרץ 2015. AP
"כל כך תמים לסמוך על האיראנים". האקבי/AP

הקישור שעשה האקבי בין הסכם הגרעין לזוועות השואה, גרר תגובות חריפות ברשתות החברתיות, ואנשים רבים גינו את האמירה. חברת בית הנבחרים היהודייה דבי וסרמן-שולץ אמרה כי על המתמודד הרפובליקני "להתנצל בפני הקהילה היהודית והעם האמריקני בעקבות ההצהרה הבלתי-אחראית הזו".

האקבי ידוע כגורם פרו-ישראלי. בפברואר האחרון הוא אמר בריאיון לוושינגטון פוסט כי הוא נוהג לבקר רבות בישראל וכי הוא עשה כן עשרות פעמים במשך 42 השנים האחרונות. "אמריקה תומכת בישראל, אך עד שהם לא מבקרים בה הם לא מבינים אותה", אמר אז האקבי, שאף נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם בכירים נוספים במהלך ביקוריו התכופים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנאום בכנס ותיקי המלחמות במדינות זרות בפנסילבניה, יולי 2015. רויטרס
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנאום בכנס ותיקי המלחמות במדינות זרות בפנסילבניה, יולי 2015/רויטרס

אף שרפובליקנים שונים גינו את ההסכם עם איראן, דבריו של האקבי לא עוררו הדים בקרב המתמודדים המובילים לנשיאות מטעם המפלגה. כך למשל, דונלד טראמפ, המושל לשעבר ג'ב בוש, והמושל סקוט ווקר, סירבו אמש להגיב להתבטאות של יריבם.

עם זאת - דבריו של האקבי מצטרפים להתבטאויות שונות במפלגה הרפובליקנית נגד עסקת הגרעין. כך למשל, הסנאטור לשעבר ריק סנטורום פרסם הודעה ובה טען כי ההסכם הוא "ההחלטה הכי גרועה שעשה נשיא אמריקני בתחום מדיניות החוץ". לדבריו, איראן אף פעם לא עמדה בהבטחותיה, ולפיכך אין סיבה להאמין שהיא תעמוד בהן כעת. נוסף על כך, במהלך דיון בסנאט בנוגע להסכם עם איראן, תקפו נציגים רפובליקנים את ההסכם וקראו לו "פגום בצורה חמורה ותמים להחריד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully