וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האיראני בביקור במפרץ: "לשלב זרועות נגד דאעש"

26.7.2015 / 17:25

מוחמד ג'וואד זריף עורך מסע דילוגים בין כווית, קטאר ועיראק, במטרה להפיג את חששן מהסכם הגרעין ולהגביר את שיתוף הפעולה במאבק נגד "המדינה האיסלאמית". "כל איום על מדינה אחת הוא איום על כולן", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(ג'ון קרי מגן על הסכם הגרעין בפני ועדת יחסי החוץ של הסנאט)

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, החל היום (ראשון) במסע דילוגים במדינות המפרץ במטרה להגן על הסכם הגרעין שעליו חתמה הרפובליקה עם שש המעצמות – דבר אשר עורר חשש בקרב מדינות רבות באזור המפרץ והמזרח התיכון. במהלך היום יגיע זריף לשלוש מדינות – כווית, קטאר ועיראק, ובהן הוא צפוי לדבר על חיזוק הקשרים בינן לבין ארצו.

במסיבת עיתונאים שנערכה בכוווית, שם נפגש עם האמיר, שייח סבאח אל-אחמד א-סבאח, ועם שר החוץ במדינה, הוא קרא למדינות המפרץ לשלב זרועות עם טהראן כדי להילחם נגד גורמים קיצוניים הפועלים במזרח התיכון, ובהם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "כל איום על מדינה אחת הוא איום על כולם", אמר זריף במסיבת עיתונאים עם הגיעו למדינה. "אף מדינה לא יכולה לפתור את הבעיות האזוריות לבדה". לדבריו, "איראן עומדת מאחורי תושבי האזור כדי להילחם נגד איום הקיצונים, הטרור והפלגנות. המסר שלנו לאזור הוא שעלינו ללחום יחד נגד האיום המשותף".

עוד כתבות בנושא הסכם הגרעין:
שטייניץ תוקף את קרי בנושא הגרעין: "שלא יהלכו עלינו אימים"
נסראללה על הסכם הגרעין: ארה"ב תמשיך להיות "השטן הגדול"
קרי: "אם הקונגרס ידחה את הסכם הגרעין, העולם יאשים את ישראל"

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, במהלך ביקורו בכווית, יולי 2015. AP
"אף מדינה לא יכולה לפתור את הבעיות האזוריות לבדה". זריף במהלך מסיבת העיתונאים בכווית, היום/AP

רוב מדינות המפרץ חוששות מכך שההסכם יאיץ את הפגת המתיחות בין טהראן וושינגטון, ויגרום לאיראן להגביר את סיועה לגורמים חמושים המתנגדים לממשלים במדינות אלה. השליטים הסונים במדינות המפרץ האשימו לא פעם את איראן בהתערבות בענייניהן הפרטיים, ובתמיכה בכוחות שיעיים בבחריין, תימן ולבנון במטרה לערער את השלטון. רק אתמול הודיעה בחריין כי הצליחה לסכל הברחת נשק של שני אזרחי המדינה שהיו בקשרים עם איראן, ואף הודיעה על השבת שגרירה מטהראן להתייעצויות.

לזריף מתלווה סגנו לענייני מדינות ערב ואפריקה, חוסיין אמיר עבד אל-לאהיאן, שאמר כי מטרת הביקור היא "חיזוק הקשרים ופיתוח שיתוף הפעולה האזורי בכל התחומים". לדבריו, "המאבק בקיצונים והאלימות וחיזוק הקשרים באזור הם הכרח כדי להשיג ביטחון באזור".

במקביל, נשיא איראן חסן רוחאני ביקר היום בארביל, בירת חבל כורדיסטאן שבעיראק, הנמצאת תחת איום משמעותי מצד ארגון "המדינה האיסלאמית". "איראן תומכת בכול האומות המדוכאות", אמר רוחאני בנאומו בעיר. "ללא איראן, ארביל ובגדאד היו נופלות לידי דאעש. העם האיראני יגן על המדוכאים", אמר רוחאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully