וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: חניכי קייטנת הקיץ של חמאס מתרגלים משמעת צבאית

אלפי חניכים בגילאי 60-15 הגיעו לקייטנת הקיץ של הזרוע הצבאית של הארגון, שבה הם יעברו הכשרה צבאית. בסרטון ניתן לראות את החניכים לבושים במדים ומסודרים בטורים כשלידם לוחמי הארגון רעולי הפנים

צילום מסך

חמאס פרסם היום (ראשון) סרטון שבו נראים חניכי קייטנת הקיץ של הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, אשר נועד לספק הכשרה צבאית בסיסית ל-25 אלף פלסטינים בגילאי 15-60. בסרטון ניתן לראות את חניכי הקייטנה, שזכתה לשם "חלוצי השחרור", מגיעים בהמוניהם למחנה ולוחצים ידיים ללוחמי הארגון רעולי הפנים.

לאחר מכן מוצגים תצלומים שצולמו מהאוויר ובהם נראים חניכי הארגון כשהם לבושים במדים ומסודרים בתורים. בהמשך נראים לוחמי הארגון נכנסים לתוך המבנה הסדור שבו מאורגנים החניכים כשהם רכובים על סוסים, וכמה חניכים צעירים מפריחים בלונים לשמיים הנושאים כרזות של הארגון.

מאס מציג: כך נראית "קייטנת הג'יהאד" בעזה. צילום מסך
החניכים בקייטנת חמאס מסודרים בטורים/צילום מסך

הזרוע הצבאית של חמאס, על פי ההודעה שעליה דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, מטרת הפעילות, שתימשך כשבועיים, היא "לאמן את חלוצי החופש באופן רוחני, אינטלקטואלי ופיזי".המשתתפים יאומנו "בטכניקות לחימה צבאיות ובירי אש חיה", וכן ילמדו "טכניקות עזרה ראשונה והצלה". כלי תקשורת לא יורשו לסקר את הפעילות.

בשנים האחרונות הפעיל חמאס מחנות קיץ שעסקו בלימוד הקוראן ובפעילויות ספורט, אולם זוהי הפעם הראשונה שמחנה קיץ יכלול גם אימוני הכשרה צבאיים. זאת, לאחר הצלחה שרשם בחורף האחרון מחנה דומה של ידי הזרוע הצבאית של חמאס, ושבו השתתפו בני 20-15. ארגוני זכויות אדם מחו על הפעילות בטענה שמדובר בשימוש בנערים למטרות צבאיות, אך הזרוע הצבאית בתגובה הרחיבה, כאמור, את הפעילות, והעלתה את מגבלת הגיל העליונה מ-20 ל-6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully